آمارهای جعلی در افغانستان؛ 70 درصد نیروهای پلیسی که وجود خارجی ندارند

به گزارش وبلاگ تور کیش، یافته های تازه یک نهاد نظارتی آمریکا نشان می دهد که 50 تا 70 درصد از نیروهای پلیس در برخی ولایت های درگیر جنگ با طالبان وجود خارجی ندارند.

آمارهای جعلی در افغانستان؛ 70 درصد نیروهای پلیسی که وجود خارجی ندارند

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ تور کیش، در حالی که همه روزه ده ها نیروی امنیتی افغان در حملات طالبان کشته می شوند و پاسگاه های نیروهای امنیتی در این حملات سقوط می کند یافته های تازه نشان می دهد که شمار نیروهای پلیس در ولایت های تحت درگیری با طالبان بطور قابل توجهی کمتر از میزان اعلام شده است.

براساس آمار منتشر شده توسط فرماندهی ترکیبی انتقال امنیتی چیزی حدود 50 تا 70 درصد از مواضع نیروهای پلیس در ولایت های تحت درگیری قندهار، زابل، هلمند و ارزگان را سربازان خیالی تشکیل می دهند.

سربازان خیالی نیروهایی امنیتی و دفاعی هستند که در فهرست حقوق و اسناد رسمی ثبت شده اند اما وجود خارجی ندارند و حقوق و مزایای آن ها توسط فرمانده هان فاسد گرفته شود.

آمریکا سال ها است که از مسئله سربازان خیالی مطلع است.

جان سپکو سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) در سال 2019 نیز در گزارشی اعلام کرده بود که شمار نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در مقایسه با سال 2018 حدود 10 درصد یعنی 42 هزار نفر کاهش داشت.

سیگار با استناد به اطلاعات فرماندهی حمایت قاطع تاکید کرد که این کاهش در نتیجه تلاش ها برای شناسایی و حذف سربازان سایه و استفاده از فناوری بیومتریک برای سرشماری نیروها است.

با این حال تازه ترین گزارش سیگار نشان می دهد که شمار واقعی نیروهای افغان در واقع 58 هزار و 478 نفر کمتر از سطح ثبت شده نیروها است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "آمارهای جعلی در افغانستان؛ 70 درصد نیروهای پلیسی که وجود خارجی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمارهای جعلی در افغانستان؛ 70 درصد نیروهای پلیسی که وجود خارجی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید