حمایت از اشتغال مددجویان کمیته امداد و بهزیستی روی کاغذ کافی نیست

به گزارش وبلاگ تور کیش، خبرگزاری خبرنگاران-عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با اشاره به اهمیت تصویب تبصره 16 برای تسهیلات اشتغال مددجویان در صحن علنی مجلس ،گفت: حمایت از اشتغال مددجویان روی کاغذ کافی نیست.

حمایت از اشتغال مددجویان کمیته امداد و بهزیستی روی کاغذ کافی نیست

به گزارش خبرگزاری وبلاگ تور کیش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد ، محمدحسن آصفری با تاکید بر ضرورت افزایش اندازه مستری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی ،اضافه کرد: بدون شک افزایش 20 درصدی مستمری مددجویان نمی تواند جوابگوی مسائل زندگی آنها باشد و این اندازه افزایش قادر نخواهد بود حجم بالای مسائل مددجویان را حل نماید که احتیاج به افزایش حداقل 40 درصدی به شدت احساس می گردد.

وی با اشاره به اهمیت تسهیلات اشتغال در قالب تبصره 16 توضیح داد: با توجه به تورم موجود در جامعه، احتیاج است شرایطی فراهم گردد که این افراد بتوانند خودشان عایدیزایی نموده و عایدی ثابتی کسب نمایند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در مورد ایجاد اشتغال مددجویان گفت: شورای عالی اشتغال کمیته امداد را مکلف نموده که در سال 1401 تعداد 500 هزار شغل برای دهک های یک تا 5 ایجاد کند. در بودجه 1400 حدود 10 هزار میلیارد تومان برای این مهم در نظر گرفته شد. سال جاری نیز اعتبار 25 هزار میلیاردی پیش بینی شده که باید در صحن علنی مجلس تصویب گردد.

آصفری اظهار کرد: اگر حمایت از اشتغال مددجویان تنها روی کاغذ باشد هیچ دردی را دوا نخواهد کرد، تامین اشتغال با سرمایه گذاری محقق می گردد بنابراین باید اعتبارات مورد احتیاج به موقع در اختیار کمیته امداد قرار گیرد، ضمن اینکه نظارت کافی نیز بر نحوه هزینه کرد اعتبارات به صورت دقیق صورت گیرد.

نماینده مردم اراک در مورد مسکن مددجویان نیز اعلام کرد: بسیاری از مددجویان کمیته امداد فاقد مسکن هستند و ناچارند علاوه بر هزینه های معیشت و درمان، هزینه های سنگینی را نیز بابت اجاره بها پرداخت نمایند؛ که این بر حجم مسائل این فشر اضافه نموده است. بر این اساس لازم است شرایط مسکن ملی برای این افراد به گونه ای در نظر گرفته گردد که این قشر از افراد جامعه بتوانند بدون کمترین فشار و دغدغه ای صاحب مسکن شوند.

آصفری با بیان اینکه کمیته امداد مکلف شده در طرح جهش مسکن سالانه 90 هزار مسکن ویژه مددجویان بسازد، تاکید نمود: لازم است تمام اعتبارات مورد احتیاج برای تحقق این مهم در اختیار کمیته امداد قرار بگیرد تا این نهاد بدون دغدغه نسبت به تامین مسکن مددجویان اقدام کند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "حمایت از اشتغال مددجویان کمیته امداد و بهزیستی روی کاغذ کافی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از اشتغال مددجویان کمیته امداد و بهزیستی روی کاغذ کافی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید