سرانه فضای ورزشی کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری است

به گزارش وبلاگ تور کیش، خبرنگاران/کرمانشاه مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه مقدار سرانه فضای ورزشی استان را بالاتر از میانگین کشوری اعلام نمود.

سرانه فضای ورزشی کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری است

صابر رحیمی به مناسبت هفته تربیت بدنی در گفت و گو با وبلاگ تور کیش، با اشاره به رشد قابل توجه سرانه فضای ورزشی استان در چند سال اخیر، اظهار کرد: درحال حاضر میانگین سرانه فضای ورزشی در کرمانشاه به حدود یک و نیم متر رسیده، درحالیکه میانگین کشوری آن حدود یک متر است.

وی اضافه نمود: اندازه سرانه فضای ورزشی تحت نظر اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در بخش روباز حدود 81 صدم متر و در بخش سرپوشیده حدود یازده صدم متر است که جمعا به حدود 92 صدم متر می رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه با بیان اینکه این آمار تاخاتمه سال جاری با افتتاح تعدادی پروژه ورزشی افزایش خواهد یافت، گفت: در حال حاضر تعداد زیادی پروژه ورزشی در سطح استان داریم که از این تعداد 18 پروژه شاخص فعال هستند.

وی اعلام نمود: پروژه سالن سقف بلند محله آقاجان کرمانشاه نیز با صرف اعتبار حدود یازده میلیارد تومان - چهار میلیارد و 900 میلیون تومان از محل اعتبارات وزارت نفت و شش میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی - طی هشت ماه ساخته شد و در هفته تربیت بدنی به افتتاح خواهد رسید.

رحیمی افزود: درصوت تخصیص اعتبار تا خاتمه سال جاری شاهد افتتاح حداقل شش پروژه ورزشی در سطح شهر کرمانشاه خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه طی سال گذشته 35 تیم در بخش آقایان و 22 تیم در بخش خانم ها از استان کرمانشاه در رقابت های لیگی کشور حضور داشتند، گفت: بعلاوه در این مدت 214 ورزشکار آقا و خانم به اردوهای تیم ملی کشورمان در همه رده های سنی راه پیدا کردند که از این تعداد 155 نفر به عضویت رسمی تیم های ملی درآمدند.

مدیرکل ورزش و جوان کرمانشاه افزود: سال 1399 در سه رشته کشتی فرنگی ناشنوایان، بسکتبال و سپک تاکرا میزبان اردوهای تیم ملی بودیم و سال جاری نیز در تعدادی از رشته های دیگر میزبانی گرفتیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سرانه فضای ورزشی کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانه فضای ورزشی کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید