نوری در انتهای تونل تاریک ویروس کرونا!

به گزارش وبلاگ تور کیش، یک دانشمند برجسته گفت: در انتهای تونل تاریک کرونا نوری برای واکسن قطعی وجود دارد.

نوری در انتهای تونل تاریک ویروس کرونا!

به گزارش وبلاگ تور کیش به نقل از یاهو، پیتر اوپنشاو ، استاد پزشکی تجربی در کالج امپریال لندن گفت که او انتظار دارد ساخت واکسن قطعی کرونا قبل از کریسمس تکمیل گردد.

اوپنشاو گفته که در ابتدا واکسن به طرز محدودی به کسانی تزریق می گردد که در گروه های افراد پرخطر قرار دارند، مثلا اعضای کادر درمانی.

این امر پس از آن صورت می گیرد که دولت بریتانیا گفت 33 میلیون پوند برای مطالعات به اصطلاح چالش انسانی در نظر گرفته. در این مطالعه تعداد کمی از شرکت کنندگان جوان و سالم به طور هدفمند در معرض ابتلا به کرونا قرار می گیرند.

این کار برای ایجاد کمترین مقدار ویروسی است که برای ایجاد کرونا ضروری است اما بیماری جدی نیست. امید است که این مطالعات به سرعت در فراوری واکسن یاری کند.

پروفسور اوپنشاو درباره تحقق رویای ساخت قطعی واکسن کرونا پرسیده گردد و او جواب داد: من واقعاً بسیار خوش بین هستم. من فکر می کنم در انتهای تونل نور وجود دارد. اکنون آزمایشات بسیاری از واکسن ها در شرایط بسیار بسیار کنترل شده انجام می گردد. اگر تا کریسمس واکسن به طور قطعی ساخته نگردد بسیار تعجب خواهم کرد.

کیت بینگهام رئیس گروه واکسن انگلیس هفته گذشته گفته بود که احتمال عرضه شدن واکسن کرونا تا انتها سال جاری کم است.

در همین حال ، پروفسور اوپنشاو گفت که در صورت تأیید موثر بودن بعضی واکسن ها از قبل آماده توزیع شده اند.

اوپنشاو گفت: من فکر می کنم که تعداد محدودی از ذخایر واکسن وجود داشته باشد که در اوایل سال آینده برای افراد با خطر بیشتر در دسترس باشد.اما مطمئناً واکسن کافی برای ارائه یک برنامه کامل واکسیناسیون وجود نخواهد داشت ، ما باید آن را به صورت مرحله ای مصرف کنیم.

پیش از این مشاور ارشد علمی دولت بریتانیا هشدار داده بود که هر واکسنی به سختی می تواند ویروس را به طور کامل متوقف کند.

منبع: جام جم آنلاین

به "نوری در انتهای تونل تاریک ویروس کرونا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوری در انتهای تونل تاریک ویروس کرونا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید