کوشش شهرداری قم در استفاده حداکثری از تولیدات و ظرفیت های داخلی، مترو قم سرآمد اتکا به توان داخل

به گزارش وبلاگ تور کیش، خبرنگاران/قم معاون مالی و مالی شهرداری قم گفت: پروژه عظیم مترو قم سرآمد اتکا به فراوری داخل است و بخش عظیمی از تجهیزات آن از شرکت های ایرانی تأمین شده است.

کوشش شهرداری قم در استفاده حداکثری از تولیدات و ظرفیت های داخلی، مترو قم سرآمد اتکا به توان داخل

به گزارش وبلاگ تور کیش، سید مرتضی حسام نژاد با اشاره به اهمیت حمایت از فراوری داخل گفت: یکی از عرصه های حمایت از فراوری، توجه به فراوریات داخل در صنعت ساختمان بوده که بیش از 90 درصد این صنعت داخلی است که رونق این صنعت نقش مهمی در اشتغال زایی و توسعه اقتصادی دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری با تسهیل گری، تقسیط عوارض و دیگر اقدامات، حمایت هایی در بسترسازی رونق ساختمان دارد، ابراز کرد: سال گذشته بیش از دو میلیون مترمربع پروانه صادرشده است که برای بیش از 300 شغل مرتبط با صنعت ساختمان تا حدودی ایجاد اشتغال و حمایت از فراوریات داخل داشته است.

معاون اقتصادی و اقتصادی شهرداری قم ادامه داد: در کنار این موارد، از بودجه مستقیم شهرداری در قسمت راه سازی، پل سازی، بوستان سازی، نگه داری فضای سبز، فراوریات شهری و … اقدامات مهمی در جهت حمایت از فراوری داخل اجرا شده که ماندگار است.

وی با تأکید بر اینکه جاهایی که امکان تبدیل وابستگی محصولات خارجی به فراوریات داخلی بوده از شرکت های دانش بنیان و منابع دانشگاهی در پیشبرد اقدامات شهرداری استفاده شده است، توضیح داد: امروز پروژه عظیم مترو قم سرآمد اتکا به فراوری داخل است و بخش عظیمی از تجهیزات آن از شرکت های ایرانی تأمین شده است.

حسام نژاد با اشاره به صدور بخشنامه ای برای استفاده حداکثری از منابع داخلی در اقدامات شهرداری قم یادآور شد: اگر کوچک ترین پتانسیلی در استفاده از توان داخلی وجود داشته باشد به هیچ اسم از خدمات خارجی استفاده نمی گردد و در حوزه های عمرانی، ترافیک، خدمات شهری و … اهتمام ویژه ای در استفاده از ظرفیت داخل وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کوشش شهرداری قم در استفاده حداکثری از تولیدات و ظرفیت های داخلی، مترو قم سرآمد اتکا به توان داخل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش شهرداری قم در استفاده حداکثری از تولیدات و ظرفیت های داخلی، مترو قم سرآمد اتکا به توان داخل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید