جزیره تنریف اسپانیا؛ مقصد گردشگری محبوب در قاره اروپا

به گزارش وبلاگ تور کیش، اسپانیا یکی از بی مثال ترین مقاصد گردشگری در اروپا بوده و همه ساله گردشگران متعددی به این کشور سفر می نمایند. در میان جاذبه های دیدنی اسپانیا، جزیره تنریف که از بهم پیوستن آتشفشان های ماسه ای و جنگلهای انبوه با درختان برگ مو و کاج تشکیل شده، توانسته تا گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کند. وجود جاذبه های طبیعی منحصر بفرد در کنار سنتها و آداب و رسوم خاص زندگی بومیان منطقه همراه با غذاهای ویژه می تواند لذتی بی مثال را به گردشگران هدیه کند. با ما در مقاله جزیره تنریف کجاست همراه باشید تا شما را با دیدنی های جزیره تنریف اسپانیا بیش از پیش آشنا نماییم.

جزیره تنریف اسپانیا؛ مقصد گردشگری محبوب در قاره اروپا

موقعیت جغرافیایی جزیره تنریف

جزیره تنریف اسپانیا یکی از هفت جزیره مربوط به جزایر قناری بوده که در میانه اقیانوس اطلس نهاده شده است. این جزیره بی مثال با اضافه کردن مراکز خرید لوکس، هتلهای مجهز و تفریحات سرگرم کننده و هیجان انگیز از دیگر جزایر منطقه متمایز شد. بدون تردید، سفر به تنریف می تواند تجربه ای نو را به تمامی کسانی که در پی دوری از زندگی روزمره هستند، شکل دهد و اوقات خوش و فراموش نشدنی را برای آنان فراهم نماید.

شرایط آب و هوایی جزیره تنریف

از مهمترین شاخص های قابل ملاحظه در شرایط آب و هوایی جزیره تنریف اسپانیا، وزش بادهایی با سرعت بالاست. همین امر سبب شده که علاوه بر وجود شرایط اسکی آبی به صورت دائمی، در تمامی روزهای سال آب و هوایی بهاری و مطبوع بر جزیره حاکم باشد. این شرایط حتی در فصول گرم سال نیز تغییر چندانی نمی نماید. به صورتی که اگر در زمستان دمای هوا بین 17 تا 18 درجه سانتیگراد در نوسان باشد، در تابستان این عدد به چیزی بین 24 تا 25 درجه سانتیگراد افزایش می یابد که در مقایسه با بسیاری از منطقه ها جهان، خنک و دلچسب است.

البته، این درجه هوا در منطقه ها کوهستانی جزیره تنریف اسپانیا کمی فرق دارد و توصیه می گردد که اگر قصد گشت و گذار در ارتفاعات را دارید، علاوه بر زمستان، در تابستان نیز لباس مناسب را به همراه داشته باشید.

چه زمانی برای سفر به جزیره تنریف مناسب است؟

شرایط آب و هوایی جزیره همواره پایدار و مطبوع است و به همین علت میتوان بیشتر روزهای سال را برای سفر به تنریف مناسب دانست. بر طبق آمار منتشر شده میتوان اعلام نمود که جزیره در تمام روزهای سال پذیرای جهانگردانی از سراسر جهان بوده و یکی از پر رفت و آمدترین منطقه ها جهان است. بعضی از جهانگردان هم علاوه بر توجه به شرایط آب و هوایی، تاریخ برگزاری جشنها و فستیوالهای مختلف را نیز به عنوان عاملی مهم برای تعیین زمان سفر خود در نظر می گیرند.

اما، باید توجه داشت که به علت فصلی بودن بعضی از جشنواره ها و عدم وجود برنامه ای سالانه و تعیین، نمیتوان بازه زمانی خاصی را به جهانگردان معرفی کرد. بنابراین، اگر شما نیز جز این دسته از جهانگردان هستید و علاقه دارید که از تماشای این برنامه ها هم لذت ببرید، پیش از خرید بلیط و رزرو اتاق، از تاریخ دقیق برگزاری مراسم ها اطلاع پیدا کنید.

جاذبه های جهانگردی جزیره تنریف

تمامی جزایر جهان از سواحل زیبا و دلچسبی بهره مند شده اند اما آرامشی که در سواحل تنریف می توانید بدست آورید، با هیچ جزیره دیگری قابل مقایسه نیست. خیره شدن به آبهای زلالی که جزیره را در برگرفته اند و قدم زدن در خط ساحلی، تجربه ای بی مثال است و به شما ثابت می نماید میتوان ساعتها بر روی ماسه های ساحل حرکت کرد و زیر آفتاب لطیف و ملایمی که بر ساحل می تابد، حمام آفتاب گرفت و از این کار خسته نشد. وجود کافه ها و رستورانهای ریز و درشت با رنگهای چشم نواز نیز به سطح رفاه این جاذبه افزوده و جهانگردان می توانند با خوردن یک نوشیدنی خنک یا مزه کردن غذاهای دریایی ساعات خوشی را برای خود رقم بزنند. به علاوه، با مراجعه به مربیان غواصی حاضر در ساحل، می توانید که به میهمانی جهانی زیر آب رفته و از تماشا ساکنان زیر آب به وجد بیایید.

سواحل تنریف

آتشفشان فعال آل تیده جز آثار جهانی یونسکو است. کوه آل تیده علاوه بر قله بلند بالایی که دارد و محل قرارگیری دهانه آتشفشان است، از دامنه سرسبز و جذابی نیز برخوردار بوده که با چشمه های آب معدنی تزئین شده است. همه روزه جهانگردان در گروههای چند نفره به قصد پیاده روی و گشت و گذار در اطراف این آتشفشان راهی آل تیده شده و سلامت جسمانی خود را تقویت می کنند.

آتشفشان فعال آل تیده

در سالهای گذشته، بر اثر فعالیت کوه آتشفشان آل تیده یکی از مهمترین بنادر اصلی جزیره تخریب شده و به دست فراموشی سپرده می گردد. اما سالها پس از این حادثه به همت مسئولان، جزیره مورد بازسازی نهاده شد و مجموعه استخرهای کاراچیگو ساخته شد. این مجموعه استخرها که هر کدام به نحوی طراحی و ساخته شده، برای انجام ورزشهای آبی مهیج و پیاده روی در آب بسیار مناسب هستند. دست به دست هم دادن این ویژگی ها سبب شده که جهانگردان خود را به این مورد از تماشای های جزیره تنریف اسپانیا برسانند و حضور در این مکان را در فهرست برنامه های جهانگردی خویش قرار دهند.

براساس مقاله جزیره تنریف کجاست، باید بدانید که موزه انسان تنریف هم در کنار یک ساختمان بزرگ با معماری الهام گرفته شده از اشکال هندسی عجیب نهاده شد. این موزه در دل خود مومیایی را جای داده که مشابه آن را نمیتوان در جایی دیگر یافت. جهانگردان می توانند با خرید بلیط به این مورد از تماشای های جزیره تنریف اسپانیا مراجعه کنند و ضمن بازدید از اشیایی ارزشمند، عکس یادگاری نیز تهیه کنند.

موزه انسان تنریف

چندین سال قبل، محیطی به نام لورو پارک در تنریف ایجاد شد که در آن انواع طوطی ها با رنگها و نژادهای مختلف در معرض دید علاقمندان نهاده شدند. به مرور زمان و با توجه به استقبال بی نظیر جهانگردان، این جاذبه تغییر کاربری پیدا کرد و به یک باغ وحش زیبا تبدیل شد که در آن علاوه بر پرندگان متنوع، پستاندارانی همانند شیر و ببر و خزندگانی چون مار بچشم می آیند. براساس مقاله جزیره تنریف کجاست، باید بدانید که علاقمندان به شناخت و مطالعه بر روی حیات وحش این فرصت را دارند که با مراجعه به لورو پارک ضمن کسب اطلاعات بیشتر از این حیوانات، آنها را از نزدیک ببینند.

لورو پارک

بسیاری از جهانگردانی که به تنریف سفر می کنند، در پی آشنایی با ویژگی ها و المان های محلی این جزیره هستند و غذاهای طبخ شده در رستورانهای کوچک و بزرگ این جزیره به خوبی توانسته تا حق مطلب را ادا کنند؛ غذاهایی که از ترکیب طعم خوش غذاهای اسپانیایی و آفریقایی ساخته شده و توانسته تا ذائقه های مختلف را به تحسین وادار کند. یکی از غذاهایی که بیشتر از سایر غذاها در فهرست سفارش جهانگردان قرار می گیرد، پاپاس آروگاداس نام دارد.

علاوه بر پاپاس آروگاداس، آلما گروته نیز باب میل جهانگردان است. براساس مقاله جزیره تنریف کجاست، باید بدانید که این غذا که به صورت خامه ای شکل سرو می گردد، یک میان وعده پرطرفدار بوده که از ترکیب روغن زیتون، گوجه فرنگی، پاپریکا، پنیر سفت شده و سیر تهیه می گردد.

نمایشگاه های عرضه غذا

برترین رستورانهای تنریف

رستوران ام بی: این رستوران که معروفیت جهانی نیز دارد، به وسیله یک سرآشپز حرفه ای به نام مارتین برازانویی تاسیس شده و به وسیله همین سرآشپز نیز مدیریت می گردد. این رستوران علاوه بر ارائه خوراکی های مربوط به جزیره، انواع غذاهای اسپانیایی را نیز در منوی خود جای داده است. براساس مقاله جزیره تنریف کجاست، باید بدانید که اگر چه ما ایرانی ها شناخت زیادی نسبت به غذاهای اسپانیایی نداریم، اما اگر روزی گذرتان به این رستوران افتاد، از خوردن ارلاتتر غافل نشوید. طعم جادویی این غذا بدون شک شما را مسخ خواهد نمود بویژه که این رستوران در تهیه این غذا در سراسر جهان بی رقیب است.

رستوران آلکاردیتو: اگر در پی رستورانی سنتی در تنریف می شد، بدون شک این رستوران می تواند درست ترین انتخاب باشد. براساس مقاله جزیره تنریف کجاست، باید بدانید که این رستوران مواد اولیه غذاهای خود را از زمین کشاورزی تحت مدیریت خود تهیه می نماید. ارگانیک بودن مواد اولیه در کنار مهارت در تهیه و پخت مواد غذایی، معجزه ای را در طعم غذاها ایجاد نموده که هر میهمانی را مجذوب خود می نماید.

اقامتگاه های تنریف

یکی از مهمترین دغدغه های هر جهانگرد پیش از رسیدن به مقصد جهانگردی، موضوع انتخاب و رزرو جایی مناسب برای اقامت است. اما در سفر به تنریف این موضوع به هیچ عنوان مسأله ای نگران کننده نیست، چرا که در این جزیره هتلها و سوئیت هایی تعبیه شده که به برترین شکل از مسافرین پذیرایی می کنند. هتلها از نظر امکانات و موقعیت جغرافیایی در چند دسته قرار می گیرند و مسافران با توجه به علاقه و بودجه می توانند مکانی را برای گذراندن دوران اقامتشان در میان تماشای های جزیره تنریف اسپانیا انتخاب کنند.

بعنوان مثال، بعضی از هتلها در نوار ساحلی جزیره نهاده شده و میهمانان ساکن در هتل این فرصت را دارند که در سکوت شب با گوش دادن به صدای امواج به خواب بروند و روز را با صدای مرغ دریایی شروع کنند. یکی از مشهورترین هتل های ساحلی تنریف، در تفرجگاهی به نام کوستا آداج نهاده شد. در این تفرجگاه چندین و چند هتل 4 و 5 ستاره ساخته شده که با امکانات رفاهی مناسب رضایت جهانگردان را جلب می کنند. علاوه بر تفرجگاه یاد شده، تفرجگاه های دیگری چون پلایا دیلاس و لاس کریستیانو نیز جز محبوب ترین اقامتگاه های تنریف هستند. این مکانها که از نظر امکانات رفاهی جز کامل ترین اقامتگاه ها نیز بحساب می آیند، دارای محیط طبیعی زیبایی بوده که میهمانان را سر ذوق خواهند آورد. در جای جای این دو اقامتگاه، گلهای کاغذی زیبایی را می بینید که بینندگان را به تماشای خود دعوت می کنند.

برای خرید در تنریف به کجا مراجعه کنیم؟

جهانگردانی که به تنریف سفر می کنند، برنامه خرید را با شوق و ذوق پیگیری می کنند، چرا که در این جزیره مراکز خرید متنوعی افتتاح شد. از معروف ترین مراکز خرید این جزیره میتوان به نوسترا سیتیورا اشاره نمود. این بازار بزرگ که هر نوع وسیله با هر نوع کیفیت و مارکی را میتوان در آن به راحتی پیدا کرد، در خیابان کاستیو واقع شد. شما می توانید برای سوغاتی، پنیر بز یا عسل طبیعی فراوری شده در تنریف را تهیه کنید یا وسایل دست ساز عجیب و غریب را. به علاوه، می توانید با خرید لباسها و پوشاک برند با قیمت مناسب به استایل مطلوبتان دست پیدا کنید. با مزه کردن میوه ها و خوراکی های کمیابی که در شهرهای دیگر جهان قابل یافت نیستند هم طعمی ماندگار را تجربه نموده و اوقات خوش حضور در تنریف را تا همواره ماندگار کنید.

منبع: همگردی

به "جزیره تنریف اسپانیا؛ مقصد گردشگری محبوب در قاره اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره تنریف اسپانیا؛ مقصد گردشگری محبوب در قاره اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید