جشنواره فرهنگی هنری فردا، میراثی چهل ساله

به گزارش وبلاگ تور کیش، بعد از دوسال سخت کرونایی ، همزمان با روز حافظ، سال جاری دانش آموزان هنرمند بار دیگر فرصتی یافتند تا به بهانه چهلمین دوره جشنواره فرهنگی هنری فردا روی صحنه بیایند.

جشنواره فرهنگی هنری فردا، میراثی چهل ساله

به بهانه آیین افتتاحیه چهلمین دوره جشنواره فرهنگی هنری فردادر سراسر کشور در مراسم نمادینی که به دلیل رعایت دستور العمل های کرونایی با تعدادی محدود از دانش آموزان در مدارس کشور برگزار گردید، دانش آموزان هنرمند بار دیگر از پله های صحنه های اجرا بالا رفتند و برفراز صحنه های کوچک مدارس ایستادند و گوشه ای از هنرمندی و مهارت خود را برای حاضران عرضه کردند.

یکی شعر خواند، یکی مجری بود ، یکی عکس می گرفت ، یکی طراحی میکرد، یکی نقالی کرد، یکی سازش را کوک می کرد و یکی نقش بازی کرد.

بیستم مهرماه سال جاری دانش آموزان نقاش ، نقال ، نوازنده ، خوشنویس ، فیلم ساز ، کاگردان، بازیگر، خواننده، شاعر، نویسنده ، عکاس، طراح، گرافیست، قالی باف، مجسمه ساز، خاتم کار، معرق کار، سفالگر، و خلاصه همه دانش آموزان هنرمند کشور که به این آیین دعوت شده بودند دوباره فرصتی یافتند تا در صحنه های کوچک مدارس کشور هنرنمایی کنند.

بیست روز پس از شروع سال تحصیلی تازه ، افتتاحیه چهلمین دوره جشنواره فرهنگی هنری فردا که خود سرشروع بزرگترین رویداد فرهنگی هنری کشور به حساب می آیدوخیل عظیمی از دانش آموزان علاقه مند به فرهنگ و هنر را در جهت پر از زیبایی هنر قرار می دهد ، ولوله ای در مدارس برپا کرد و توانست دوباره فضای نشاط و شادابی برخاسته از فعالیت های فرهنگی هنری را مدارس زنده کند.

جشنواره فرهنگی هنری فردا که حالاو با احتساب سال های پس از انقلاب چهل ساله شده است ، اینک در حکم یک میراث فرهنگی است، میراثی که چهاردهه در مدارس کشور نشاط و شادابی ایجاد نموده است ،. میراثی که برای زنده نگه داشتن آن مربیان و معلمان هنرمند بسیاری بی هیچ چشمداشتی سال ها، خارج از وقت اداری در مدارس همراه با دانش آموزان، گروه های سرود و نمایش را شکل داده اند ، میراثی که باید آنرا قدر دانست و به نیکوترین شکل ممکن آنرا به آیندگان سپرد.

بزرگداشت چهلمین دوره این جشنواره در حقیقت بزرگداشت همه کسانی است که در این چهل سال برای اجرای این جشنواره ، برای داوری ، برای آموزش و آماده سازی دانش آموزان کوشش نموده اند و البته بزرگداشت همه دانش آموزانی است که در آن شرکت نموده اند .

دانش آموزانی که حالا بزرگ شده اند و شاید امروز خود در زمره اصحاب فرهنگ و هنر این سرزمین اند . دانش آموزانی که روزگاری باشوق خواندن سرودی یا اجرای نمایشی برای نخستین بار پای بر صحنه اجرا در مدرسه ای گذاشته اند و امروز با کوله باری از تجربه، همانند ستاره ای تابناک در آسمان فرهنگ و هنر کشور می درخشند.

جشنواره فرهنگی فردا که حالا چون درختی تنومد در مدارس سراسر کشور ریشه دوانیده و سایه خود را بر هنر معاصر ایران زمین گسترانده است در این چهل سال در سایه سار خود هنرمندان بسیاری را به این وادی رهنمون شده است و اینک هم به شناسایی و رشد و پرورش هنرمندان آینده ایران زمین مشغول است.

و فرجام سخن اینکه اگر متولیان عرصه فرهنگ و هنر و مدیران دستگاه های فرهنگی کشور به اعتلای و ارتقای سرمایه فرهنگی کشور می اندیشند ضروری است در این حوزه با جدیت بیشتری ورود کنند و فراموش نکند که مهمترین سرچشمه فرهنگ و هنر آینده ایران عزیز در مدارس وذیل همین فعالیت ها رقم می خورد.

*معاون برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی هنری آموزش وپرورش

منبع: خبرگزاری پانا

به "جشنواره فرهنگی هنری فردا، میراثی چهل ساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره فرهنگی هنری فردا، میراثی چهل ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید