ادبیات

خبر هیجان انگیز برای طرفداران بازی تاج و تخت، هوش مصنوعی کار مارتین را تمام کرد!

روزیاتو نوشت: لیام سوین از هوش مصنوعی برای سرانجام دادن به مجموعه کتاب های ترانه یخ و آتش استفاده نموده است. سوین از ChatGPT برای طرح کلی دو کتاب استفاده کرد، سپس هوش مصنوعی را وادار کرد تا هر فصل را با استفاده از سبک نوشتاری مارتین به سرانجام برساند.

8 مرداد 1402

10 راه برای بیشتر خواندن

پرمشغله ترین افراد روی این کره خاکی، مشتاق ترین افراد به مطالعه هستند. مطالعه باعث ایجاد خلاقیت در شما می گردد و در فهم مسائل پیچیده و رشد فکری تان یاری می نماید.

14 تیر 1402

شکار شفق قطبی از فضا!، فیلم

شفق قطبی یکی از دیدنی ترین پدیده هایی است که با چشم انسان قابل مشاهده است. اما آیا تا به حال فکر نموده اید که این نمایش نوری دیدنی از فضا چگونه به نظر می رسد؟

7 اردیبهشت 1402

مراسم رونمایی از کتاب های رویداد بین المللی تئاتر صاحبدلان برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران ، مراسم آیین رونمایی از کتاب های دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره رویداد بین المللی تئاتر صاحبدلان با حضور کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، اسرافیل فرج اللهی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، محمود فرهنگ دبیر رویداد، سیدمحمدجواد...

17 اسفند 1401

عکس، امضای 7 پادشاه قاجار

جالب تر از همه همان طور که حدس زده می شد امضای ناصرالدین شاه است. از این حیث که به زبان انگلیسی است و دستخط امضای اوست در در دفتر یادبود موزۀ مادام توسو.

2 مرداد 1401

کتاب علمی تخیلی خاطره ای به نام امپراتوری ، نوشته آرکیدی مارتین : معرفی و بررسی

خاطره ای به نام امپراتوری A Memory Called Empire ، یک رمان علمی تخیلی است که در سال 2019به عنوان اولین رمان از طریق آرکادی مارتین نوشته شده است.

31 تیر 1401

تفال به حافظ 4 خرداد ماه 1401

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

14 تیر 1401

برگزاری نشست هماهنگی و سیاست گذاری مدیران روابط عمومی صنعت آب

نخستین نشست هماهنگی و سیاستگذاری مدیران روابط عمومی صنعت آب کشور (آب و آبفا) که به مناسبت گرامی داشت روز روابط عمومی درشرکت آب و فاضلاب استان تهران برگزار گردید.

8 تیر 1401

گلایه های بهروز یاسمی از سختی های سرودن به زبان مادری و زبان رسمی

به گزارش خبرنگاران در ایلام، بهروز یاسمی شاعر ایلامی طی یادداشتی در صفحه شخصی خود به انتقاد برخی از هوادارانش که از وی می خواهند صرفاً شعر به زبان کُردی بسراید، واکنش نشان داد.

29 دی 1400

نامزد جایزه اسکار هایپریون را تهیه می نماید

بردلی کوپر میخواهد در قالب شرکت خودش موفقیت هایی را که تا به حال به عنوان تهیه کننده کسب نموده است، توسعه دهد.

7 آذر 1400

محمد احمدی: در دو سال اخیر قیمت ساخت فیلم 3 تا 4 برابر شده است

تهران (پانا) - تهیه کننده فیلم در میان صخره ها با اشاره به چند برابر شدن هزینه های فیلم سازی در سینمای ایران از قدرت ریسک تهیه کننده ها در این شرایط اعلام کرد که سینماهای ایران هم مانند تمام جهان باید به سراغ اکران همه انواع فیلم ها اعم از اینکه سالن ها...

21 آبان 1400

جشنواره فرهنگی هنری فردا، میراثی چهل ساله

بعد از دوسال سخت کرونایی ، همزمان با روز حافظ، سال جاری دانش آموزان هنرمند بار دیگر فرصتی یافتند تا به بهانه چهلمین دوره جشنواره فرهنگی هنری فردا روی صحنه بیایند.

9 آبان 1400

دبیر دوازدهمین دوره جوایز ایسفا معرفی گردید

تهران (پانا) - هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران، مرجان اشرفی زاده؛ از اعضای ایسفا را به سمت دبیری دوازدهمین دوره جوایز آموزشگاه انجمن فیلم کوتاه ایران منصوب کرد.

25 مهر 1400

پخش مستند احیاگر قرن از شبکه یک سیما

تهران (پانا) - مستند احیاگر قرن با تهیه کنندگی و کارگردانی بهروز ناصری در دفتر نمایندگی صداوسیما در بوسنی و هرزگوین ساخته و آماده پخش شد

10 تیر 1400

غنی و به روز بودن شعر بومی هر منطقه حیات شعری آن منطقه را پویا می کند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در خوزستان، مدت زمان کوتاهی است که قدم به جرگه شاعران گذاشته اما در این زمان توانسته خوش بدرخشد و کارنامه قابل قبولی از خود ارائه دهد. علی کاظمی متولد 18 شهریور 1363 اهواز است. او در دوران دانشجویی اش که کارشناسی فیزیک دانشگاه...

2 خرداد 1400

جدیدترین مجموعه متن و عکس تولدم مبارک

در اینجا مجموعه ای جالب از متن و عکس تولدم مبارک را میبینید. برای عکس پروفایل اینستاگرام یا تلگرام خود یک عکس تولدم مبارک بامزه انتخاب کنید.

18 بهمن 1399

سفیدخوش: آشتیانی در نوشته هایش تلاش کرد علیه فلسفه افشاگری کند، مسائل پروژه جامعه شناسی شناخت

به گزارش خبرنگاران هفتمین همایش روز ملی علوم اجتماعی ایران عصر روز گذشته 13 آذرماه با گرامیداشت میراث علمی سه استاد فقید این حوزه غلامعباس توسلی، مهدی طالب و منوچهر آشتیانی برگزار شد. این همایش به همت انجمن جامعه شناسی ایران، مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی...

10 دی 1399

برگزیدگان مرحله دوم جایزه گنکور معرفی شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از لیورابدو-اعضای آموزشگاه گنکور روز سه شنبه(6 اکتبر) دست به انتخاب دومین مرحله از برگزیدگان مهم ترین رقابت ادبی فرانسه زدند و در این مرحله 8 نویسنده از بین 15 نامزدی که پیش از این به مرحله اول جایزه گنکور راه یافته بودند انتخاب...

20 آبان 1399

تقویت و پرورش خلاقیت بچه ها با 10 روش علمی

پرورش خلاقیت بچه ها یکی از مهم ترین و اصلی ترین دغدغه های والدین امروزی است. پدر و مادرها دوست دارند فرزندانی خلاق، توانا و باهوش داشته باشند و برای رسیدن به هدف خود از هیچ کاری فروگذار نمی کنند. وجود خلاقیت در بچه ها باعث می شود که بتوانند از پس مسائل...

2 آبان 1399

سارقانی که ستاره می شوند

حمیدرضا شکارسری با نگاهی به نکات مثبت سرقت ادبی، می گوید می گردد از همین شاعران جوانی که امروزه تقلید یا به عبارتی سرقت می نمایند، انتظار به وجود آمدن ستاره هایی را در عالم ادبیات داشت.

28 مهر 1399
تعداد: (24)