خبرنگاران بازگشایی استخرهای خراسان شمالی با 50 درصد ظرفیت

به گزارش وبلاگ تور کیش، بجنورد- خبرنگاران- معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی اظهار داشت: استخرهای این استان با 50 درصد ظرفیت و تاکید بر رعایت فاصله 2 متری افراد از یکدیگر بازگشایی می گردد.

خبرنگاران بازگشایی استخرهای خراسان شمالی با 50 درصد ظرفیت

محمد بروحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ تور کیش گفت: بر این اساس تمامی استخرهای زیرمجموعه این اداره در شهرهای شیروان، مانه و سملقان و اسفراین مسئله ای برای گشایش و ازسرگیری فعالیت خود ندارند.

وی اضافه کرد: استخر شنای کوثر بجنورد نیز با تامین اعتبار سه میلیارد ریالی از سوی سازمان برنامه و بودجه در حال نوسازی و تعمیر است که به محض تکمیل، بازگشایی می گردد.

بروحی، ظرفیت استخر کوثر بجنورد را 110 نفر و استخرهای اسفراین، شیروان و مانه و سملقان را هرکدام 80 نفر اعلام نمود و گفت: هر کدام از این استخرها با ظرفیت 50 درصد و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی امکان بازگشایی را دارند.

وی اعلام نمود: استخرهای ایثار و کارگران بجنورد نیز به ترتیب با ظرفیت 50 و 60 نفر در حال آماده سازی برای بازگشایی در روزهای آینده هستند.

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی اضافه کرد: در این میان استخر شهروند شهرداری بجنورد به دلیل تعمیرات هنوز امکان بازگشایی ندارد که به محض اتمام کار مورد استفاده مردم قرار می گیرد.

وی گفت: با توجه به استفاده از کلر به عنوان ضدعفونی نماینده آب در استخرها، خوشبختانه تمامی مسائل بهداشتی به درستی رصد می گردد تا مسئله ای در این رابطه نداشته باشیم.

بروحی گفت: با توجه به ابلاغ وزارت ورزش و جوانان، بازگشایی استخرها در مناطق زرد بدون انجام ماساژ و استفاده از سونای مرطوب و جکوزی و با رعایت فاصله 2.5 متری افراد و تمامی پروتکل های بهداشتی برای استفاده همشهریان قابل انجام است.

وی اضافه کرد: میزان کلر آزاد به جامانده باید با حداکثر پی. پی. ام 3 و پ. هاش بین 7/2 تا 7/4 باشد به طوری که قبل از آغاز فعالیت از مرکز بهداشت شهرستان و دفاتر خدمات سلامت درا ین خصوص استعلام گرفته می گردد.

وی اعلام نمود: با توجه به شیوع کرونا، ورزش همگانی نیز در فضای باز در گروه های حداکثر 50 نفره با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی 2 متر با رعایت الزامات سلامت محیط و کار منعی ندارد.

این مسوول ورزشی از مردم استان خواست در صورتی که علائمی از بیماری کرونا را در خود احساس می نمایند از ورود به اماکن عمومی و نیز استخرهای شنا پرهیز نمایند تا احتمال ابتلای دیگر افراد به این بیماری را از بین ببرند.

بروحی، برگزاری مسابقات در رشته هایی که کمترین برخورد را دارند در مکان هایی که مجوز تمرین داده شده است، آن هم بدون تماشاچی بلامانع دانست.

خراسان شمالی 29 هزار ورزشکار سازمان یافته دارد که در قالب 45 هیات ورزشی فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بازگشایی استخرهای خراسان شمالی با 50 درصد ظرفیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازگشایی استخرهای خراسان شمالی با 50 درصد ظرفیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید