موضوع صنایع دستی باید در سینما تقویت شود

به گزارش وبلاگ تور کیش، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارش های منتشر گشته، موضوع صنایع دستی باید در سینما تقویت شود.

موضوع صنایع دستی باید در سینما تقویت شود

مریم جلالی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست کمیته های تخصصی جشنواره بین المللی صنایع دستی فجر (سرو سیمین) که در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گشت، گفت: خط مشی های جشنواره بین المللی صنایع دستی فجر از طریق شورای سیاست گذاری جشنواره تعیین شده و بسیار نوآورانه بوده است. این شورا باعث شد تا به نقشه راه برسیم. هرچند در بخش اداری برخی اقدامات با کندی روبرو بوده است.

جلالی شرح داد: اطلاع رسانی جشنواره به موقع انجام شود و استان ها در این زمینه تبلیغات کنند. نمایشگاه صنایع دستی مأمن خوبی برای هم افزایی است، همکاری خوبی با پژوهشکده هنرهای سنتی برای برگزاری این جشنواره داشتیم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی بیان نمود: باید فضای همراهی در جشنواره بین المللی فجر ایجاد شود. فضای مجازی و تولید محتوا مهم است و باید افتتاحیه و اختتامیه جشنواره مستندنگاری شود. در این جشنواره باید به ریشه ها توجه شود. در نمایشگاه صنایع دستی به ثمرات توجه می کنیم، باید بین ریشه ها و ثمرات پیوند ایجاد شود که البته کار سختی است.

جلالی شرح داد: رشد کمی و کیفی در جشنواره لحاظ شود. باید بر روی آثار راه یافته خارجی و داخلی به جشنواره بین المللی فجر صنایع دستی تبلیغات شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور تأکید کرد: نمایشگاه صنایع دستی فرصت خوبی است تا با هماهنگی با میراث فرهنگی، گردشگری و پژوهشکده هنرهای سنتی شاهد تبدیل عدد هفت به دوره بالندگی باشیم. باید جوشش مشترک شکل بگیرد تا موتور محرکه راه بیفتد.

منبع: همگردی

به "موضوع صنایع دستی باید در سینما تقویت شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضوع صنایع دستی باید در سینما تقویت شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید