وان پلاس نورد 3 با شارژ 150 واتی و دایمنسیتی 8100 شاید به زودی معرفی گردد

به گزارش وبلاگ تور کیش، دیروز در نمایشگاه MWC سال 2022، شرکت اوپو از فناوری شارژ سریع 150 وات خود رونمایی کرد و بعلاوه تعیین شد که قرار است یک گوشی از شرکت چینی وان پلاس در سه ماهه دوم امسال و بین ماه آوریل تا ژوئن با پشتیبانی از این استاندارد راهی بازار گردد. در حال حاضر طبق آخرین شایعه های منتشر شده، به نظر می رسد که این گوشی هوشمند وان پلاس نورد 3 باشد.

وان پلاس نورد 3 با شارژ 150 واتی و دایمنسیتی 8100 شاید به زودی معرفی گردد

طبق گزارش وب سایت AndroidCentral، گوشی هوشمند وان پلاس نورد 3 از شارژر 150 وات و پرسرعت اوپو بهره می برد که پیش تر گفته می شد قرار است در گوشی ریلمی GT نئو 3 شاهد آن باشیم. در گزارشی دیگر از وب سایت PriceBaba، آمده که وان پلاس نورد 3 در بازار کشور هند و در بازه زمانی اواخر ماه می تا اوایل ژوئن معرفی خواهد شد. باید خاطر نشان کرد که این اخبار و شایعه ها با پست منتشر شده اخیر مدیرعامل شرکت وان پلاس یعنی پیت لاو، مبنی بر معرفی یک گوشی هوشمند در سه ماهه دوم سال 2022 مطابقت دارد. بنابراین در سه ماهه دوم سال 2022 احتمالا ما شاهد رونمایی و معرفی وان پلاس نورد 3 خواهیم بود.

همان طور که در ابتدای خبر به آن اشاره کردیم، شرکت اوپو در نمایشگاه MWC 2022 از فناوری شارژ 150 وات خود رونمایی کرد. در تست های قبل از معرفی رسمی این فناوری شارژ 150 واتی، این فناوری توانست یک گوشی با باتری 4500 میلی آمپر ساعتی را در عرض 5 دقیقه از درصد 1 به 50 درصد شارژ برساند و در مجموع 15 دقیقه طول کشید تا این باتری به درصد شارژ کامل 100 برسد. به لطف تکنولوژی GAN، این شارژر ابعادی 58 در 58 در 30 میلی متر دارد و وزن آن 172 گرم است. از لحاظ میزان باید گفت که این شارژر با شارژر 65 واتی اوپو چندان فرقی ندارد.

باید خاطر نشان کنیم که شرکت اوپو درباره نگرانی هایی که در مورد تأثیر چنین سرعت شارژ بالایی روی باتری وجود دارد توضیحاتی ارائه داده است. به همین دلیل، فناوری شارژ 150 وات SuperVOOC به لطف فناوری موتور سلامت باتری (BHE) خود پس از 1600 چرخه شارژ همچنان تا 80 درصد ظرفیت باتری را حفظ خواهد نمود. این فرآیند بخشی از الگوریتم سلامت باتری هوشمند است که به طور مداوم الکترود های منفی را کنترل می نماید تا تعداد یون های لیتیوم مرده (یتیوم هایی که به دام افتاده اند و قادر به حمل شارژ نیستند) را به حداقل برساند.

بعلاوه باتری که اوپو از آن استفاده می نماید شامل یک رابط الکترولیت جامد (SEI) روی الکترودهای باتری است که از خراب شدن آن ها محافظت می نماید. فناوری موتور سلامت باتری در این بخش از یک فرمول ویژه برای الکترولیت ها بهره می برد که به طور مداوم لایه SEI را آنالیز و تعمیر می نماید. همین عامل، الکترودها را در شرایط خوب نگه می دارد که عملکرد باتری را بهبود می بخشد و در نتیجه طول عمر آن را افزایش می دهد.

درباره مشخصات فنی گوشی هوشمند آینده وان پلاس اطلاعات چندانی منتشر نشده، اما با این حال گفته می گردد که این گوشی هوشمند ار یک نمایشگر 6.7 اینچی OLED با رزولوشن Full HD + و رفرش ریت 120 هرتز استفاده خواهد نمود. یک حفره هم برای قرار گرفتن دوربین سلفی در قسمت بالایی پنل جلویی تعبیه خواهد شد. طبق دیگر شایعه ها، قرار است که قلب تپنده این گوشی هوشمند را پردازنده مدیاتک Dimensity 8100 تشکیل دهد.

باید اشاره کنیم که این تراشه به تازگی معرفی شده و قرار است ماه آینده در یکی از گوشی های ردمی استفاده گردد. این پردازنده قدرت پردازشی بسیار بالایی دارد چرا که از چهار هسته پردازشی از نوع Cortex-A78 با فرکانس 2.85 گیگاهرتز و چهار هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز بهره می برد. با این ترکیب سخت افزاری، Dimensity 8100 می تواند در گوشی های پرچم دار مالی یا میان رده های قدرتمند به کار گرفته گردد و عملکرد بی نظیری هم داشته باشد.

بعلاوه این پردازنده از حافظه رم LDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 پشتیبانی خواهد نمود. در سیستم دوربین این گوشی گفته می گردد که از یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی IMX766 استفاده می گردد و منبع تغدیه آن را هم یک باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت تشکیل می دهد که با شارژر 150 وات به سرعت شارژ می گردد و بعلاوه سیستم عامل اندروید 12 به صورت پیش فرض هم روی آن اجرا خواهد شد. احتمالا در روز های آینده اخبار دقیق تر و بیشتری از این گوشی هوشمند وان پلاس منتشر می گردد.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ

به "وان پلاس نورد 3 با شارژ 150 واتی و دایمنسیتی 8100 شاید به زودی معرفی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وان پلاس نورد 3 با شارژ 150 واتی و دایمنسیتی 8100 شاید به زودی معرفی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید