جذابیت بازار مالی چین برای سرمایه های خارجی

به گزارش وبلاگ تور کیش، چین فرایند الحاق به سازوکار مالی جهان را سرعت بخشیده و تعداد زیادی از نهادهای مالی آمریکا نیز در این فرایند حضور دارند بدین ترتیب به اصطلاح قطع ارتباط مالی چین و آمریکا غیرممکن خواهد شد.

جذابیت بازار مالی چین برای سرمایه های خارجی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تور کیش به نقل از رادیو بین المللی چین، نمایشگاه بین المللی تجارت خدمات چین 2020 در حال برگزاری است. از میان بیش از 150 نهاد اقتصادی شرکت کننده، 43 نهاد اقتصادی سرمایه گذار خارجی از 18 کشور و منطقه شامل نهادهای اقتصادی برجسته جهان مانند مورگان استنلی، یو بی اس، دویچه بانک و غیره هستند. مشارکت فعال این نهادهای اقتصادی، اعتماد قاطع و چشم انداز خوشبینانه آنها را به بازار اقتصادی چین نشان می دهد.

این اعتماد و پیش بینی خوبینانه نخست نتیجه انعطاف پذیری و توان بالای اقتصاد کلان چین در مقابل خطرات احتاقتصادیست. هفته نامه اقتصادی آلمان (Wirtschafts Woche) اخیرا گزارش داد که بر اثر شیوع کروناویروس، میزان تجارت جهان تا اندازه چشمگیری افت کرده و نسبت تجارت خدمات در میزان کل تجارت روزافزون شده است. صنایع اقتصادی آمریکا و اروپا به طور جدی در انتظار گسترش فعالیت خود در چین از طریق این دوره نمایشگاه تجارت خدمات هستند.

بازار اقتصادی چین برای نهادهای سرمایه های خارجی چه جذابیت خاصی دارد؟

در مقاله منتشر شده در مجله اکونومیست آمده است: چین رشد مثبت جی دی پی و نرخ بهره بالای صفر در اختیار فعالان میگذارد که دیگر کشورها قدر به ارائه آن نیستند.

بر اساس تازه ترین گزارش منتشر شده از مؤسسه اقتصاد بین المللی پیترسون، مقیاس بازار خدمات اقتصادی چین به 47 تریلیون دلار رسیده که با توجه به این میزان کلان، اگر نهادهای سرمایه های خارجی بتوانند سهم خود را در بازار چین افزایش دهند، سود کلانی به دست خواهند آورد. بازار اقتصادی چین برای این شرکتهای خارجی دارای جذابیت ویژه ای است و این جذابیت مهمی در رشد است.

در این گزارش تاکید شده است که چین فرایند الحاق به سازوکار اقتصادی جهان را سرعت بخشیده و تعداد زیادی از نهادهای اقتصادی آمریکا نیز در این فرایند حضور دارند که بدین ترتیب به اصطلاح قطع ارتباط اقتصادی چین و آمریکا غیرممکن خواهد شد.

در مقابل تاثیرات منفی شیوع همه گیری کرونا و افزایش گرایش حمایتگرایی تجاری، ادامه گسترش گشودن صنایع اقتصادی بار دیگر ثابت می کند که چین در حال پیشبرد نظام توسعه نوین و چرخش دوگانه داخلی و خارجی است و نه سرگرم توسعه پشت درهای بسته.

صنایع اقتصادی ستون اصلی اقتصاد واقعی است. بازتر بودن بازار اقتصادی چین باعث می شود تا حرکات اقتصادی چین و سراسر جهان روانتر شود و خدمات بهتری در اختیار اقتصاد واقعی قرار می دهد. با ترمیم زنجیره تأمین صنعتی آسیب دیده، به اقتصاد جهانی بر اساس اصل برد - برد کمک میشود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "جذابیت بازار مالی چین برای سرمایه های خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذابیت بازار مالی چین برای سرمایه های خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید