چه کنیم تا ویتامین ها در بدن بهتر اثر نمایند؟

به گزارش وبلاگ تور کیش، تهران (پانا) - ویتامین ها، مکمل هایی ضروری برای بدن هستند که گاهی برای اثرگذاری بهتر آنان باید اقداماتی انجام داد.

چه کنیم تا ویتامین ها در بدن بهتر اثر نمایند؟

به گزارش نمناک، استفاده از مولتی ویتامین ها راهی راحت و سریع برای رساندن ویتامین ها و مواد مختلف معدنی به بدن هستند. اگر چه برای این که بخواهید بیشترین فایده را از مولتی ویتامین ها ببرید، بسیار مهم است که به یاد داشته باشید چه زمانی و چگونه آنها را مصرف کنید. در این قسمت به شما خواهیم گفت که چه طور اثر داروی ویتامین را افزایش دهید.

*آنها را همراه با چربی بهره ببرید

مواد مغذی موجود در مولتی ویتامین را می توانید به دو دسته بندی تقسیم کنید ؛ انواع محلول در چربی و محلول در آب که ویتامین هایی مانند ویتامین k, E, D و A محلول در چربی هستند؛ بنابراین باید آنها را با چربی های رژیمی؛ مثل تخم مرغ و آووکادو بهره ببرید؛ تا بدن آنها را بهتر جذب کند. تقریباً 5 گرم چربی برای انتقال این ویتامین ها مورد احتیاج است و از طرفی هم می توانید آن ها را همراه با وعده های غذایی بهره ببرید تا هضم و گوارش شان راحت تر باشد.

*با کافئین استفاده نکنید

کافئین بر جذب ویتامین B، آهن، کلسیم و منیزیم تأثیر منفی می گذارد؛ بنابراین توصیه می گردد هنگام مصرف مولتی ویتامین ها از کافئین خودداری کنید. از مصرفِ مکمل های کافئین دار قبل از ورزش هم باید دوری کنید.

*مصرفِ گندم، دانه ها و حبوبات را کاهش دهید

فیتیک اسید یا فیتات موادی هستند که داخل گندم، دانه ها و حبوبات یافت می شوند و جذب مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، منیزیم و زینک را مختل می نمایند.

*داروی ویتامین خود در زمان درست بهره ببرید

ویتامین های ب 1، ب 12 و آهن تاثیر انرژی بخشی روی بدن دارند و باید آن ها را در نیمه اول روز بهره ببرید. اگر چه باید از مکمل منیزیم و کلسیم هنگام عصر بهره ببرید، چرا که به ریلکس شدن بدن یاری می نماید. کلسیم و مکمل آهن را در ساعاتِ مختلفی از روز بهره ببرید و حتماً بین آنها حداقل 4 ساعت زمان خالی و وقفه در نظر بگیرید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "چه کنیم تا ویتامین ها در بدن بهتر اثر نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کنیم تا ویتامین ها در بدن بهتر اثر نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید