از غنی سازی کتب درسی تا دسترسی دانش آموز به اطلاعات به وسیله گوشی همراه

به گزارش وبلاگ تور کیش، تهران (پانا) - نشست شورای هماهنگی و پیگیری اقدامات تحولی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به منظور آنالیز پروژه فراوری، تدوین وتامین محتوای رمزینه سریع پاسخ و ارائه گزارش اداره ارزیابی عملکرد برگزار گردید.

از غنی سازی کتب درسی تا دسترسی دانش آموز به اطلاعات به وسیله گوشی همراه

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، جلسه امروز دو دستور آنالیز پروژه فراوری، تدوین و تامین محتوای رمزینه سریع پاسخ و ارائه گزارش شاخص های ارزیابی عملکرد را در برنامه داشت.

در ابتدای این نشست حسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان با تاکید بر بهره گیری از آثار معنوی و روحی ماه مبارک رمضان و قدر دانستن این ماه بیان داشت: امیدوارم در مدت زمان باقی مانده از این ماه پر برکت کوشش کنیم به وسیله مقابله با تمایلات نفسانی و تقویت ابعاد معنوی و روحی، بهره لازم را ببریم.

وی با اشاره به آیه شریفه کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِن قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ متذکر شد: این آیه شریفه نشان می دهد که روزه از سوی خداوند متعال برای همه ادیان در نظر گرفته شده و ماه رمضان در فطرت همگان وجود دارد به نوعی که یک رابطه علی و معلولی وجود بین علت و معلول یعنی روزه دریافت به عنوان علت و کسب تقوای الهی به عنوان معلول مد نظر قرار گیرد.

ملکی ادامه داد: برنامه های سال 1400 به همه دفاتر ابلاغ شده و از آن ها نباید چیزی کم و زیاد گردد؛ این مصوبات سازمانی باید با کنار گذاشتن تردیدها به صورت مجاهدانه اجرایی گردد.

وی با اشاره به ابلاغ مسئولیت تدوین محتوای آموزشی و تربیتی در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک که در جلسه هیات امنای سازمان تعلیم و تربیت کودک توسط وزیر آموزش و پرورش به ملکی اعطا شد گفت: این ابلاغ اهمیت بسیاری دارد و باید کوشش کنیم برای مهر ماه بسته آموزشی پیش از دبستان با رویکرد فطرت گرایی توحیدی را آماده کنیم. تمام کوشش خودمان را انجام می دهیم تا بسته تربیت و یادگیری مبتنی بر فطرت گرایی فراوریی آماده شده و در اختیار فرزندان ایران اسلامی قرار گیرد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در مورد الگوی چندتالیفی خطاب به شورای هماهنگی علمی سازمان گفت: معتقدم باید به جای چندتالیفی بگوییم چند بسته ای. این مساله یک امر فوری است و قبلا هم کارهایی انجام شده اما مسئولان مربوطه در سازمان باید هرچه زودتر کمیته های مربوطه را تشکیل دهند.

وی به موضوع تفاهم نامه های سازمان با نهادهای دیگر اشاره نمود و خواهان دقت بیشتر بخش های مختلف سازمان به اجرای تفاهم نامه های قبلی و انجام تفاهمات جدید با بخش های مهم شد.

ملکی در بخش دیگری از این جلسه بر اهمیت محتوای کتاب های درسی تاکید نمود و اضافه نمود: این محتوا با نظر کارشناسی آماده می گردد و باید بیشترین دقت در انتخاب آن صورت گیرد.

در ادامه معاونان و مدیران کل سازمان نیز نظرات و پیشنهادات خود را نیز مطرح کردند. دستور جلسه اول با ارائه گزارش توسط افشار بهمنی مدیرکل دفتر فنی حرفه ای و کارو دانش و معاونین این دفتر شروع شد و در ادامه حسین سوزنچی گزارش فعالیت های و اقدامات دفتر متوسطه نظری و عمومی را اعلام کرد. هر دو دفتر به ارائه گزارش از فرآیند فراوری و تامین محتوای رمزینه پاسخ سریع پرداختند.

ملکی در جمع بندی پایانی این نشست گفت: از مطالب ارائه شده در این نشست خشنود شدم چرا که می بینم عظمی وجود دارد که این کار صورت گیرد. از همکاران دفتر فنی و حرفه ای می خواهم شیوه نامه های دقیقی را برای ضمیمه شدن به قراردادها آماده نمایند تا آن شرکت های مجری بدانند بر چه اساسی و با چه استاندارد دقیقی باید انتظارات سازمان را برآورده نمایند.

وی ادامه داد: رمزینه های سریع پاسخ به قدری مهم است که می توانم از آن به عنوان انقلاب رسانه های تربیت و یادگیری نام ببرم. برای اینکه تحولات عمیق مورد انتظار ما در سازمان پژوهش تحقق پیدا کند باید کتاب های درسی را غنی سازی کنیم که یکی از روش های غنی سازی همین است که دانش آموز به وسیله گوشی همراه خود به دانش، اطلاعات و مهارت دست یابد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "از غنی سازی کتب درسی تا دسترسی دانش آموز به اطلاعات به وسیله گوشی همراه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از غنی سازی کتب درسی تا دسترسی دانش آموز به اطلاعات به وسیله گوشی همراه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید