علم و تکنولوژی

آخرالزمانی که هوش مصنوعی به پا می کند ، چه کسانی باید نگران باشند؟

در دنیای امروز که فناوری به سرعت در حال پیشرفت است، هوش مصنوعی نقش مهمی در تغییر شکل و ماهیت کارها ایفا می کند. طبق گزارش IPPR، احتمال دارد هشت میلیون شغل در بریتانیا با پذیرش عمومی هوش مصنوعی از بین بروند.

11 فروردین 1403

اوپو از عینک هوشمند Air Glass 3 رونمایی کرد

اوپو در جریان نمایشگاه MWC 2024 از نسل نو عینک هوشمند خود به نام Air Glass 3 رونمایی کرده که البته یک گجت کانپست یا مفهومی محسوب می شود.

8 اسفند 1402

هوش مصنوعی اولین بخش از طومار هرکولانیوم را رمزگشایی کرد

گروهی از محققان دانشجو با افشای محتوای نوشته های یونانی درون طومار سوخته ای که 2000 سال پیش در اثر فوران کوه وزوویوس مدفون شده بود، یاری بزرگی به حل یکی از بزرگترین رازهای باستان شناسی نموده اند.

17 بهمن 1402

چرا طراحی سبک معماری مدرن همواره گزینه بهتری است؟

طراحی مدرن، مفهومی که در قرن بیستم به دنیا آمد، به علت تعهد به سادگی، عملکرد و خطوط صاف شناخته شده است. بعلاوه طرح های سبک مدرن فراتر از زیبایی بصری است و به چگونگی تجربه و تعامل ما با فضاهایمان می پردازد. به عنوان مثال، طراحی داخلی اداری که ریشه در اصول...

27 دی 1402

آماده ارتقا هستید؟ پلی استیشن نو در راه است، عکس

شایعات حاکی از آن است که PlayStation 5 Pro اواخر سال 2024 عرضه خواهد شد. اگر شایعه سازان باور داشته باشند، پروژه سونی Viola شامل ارتقاهای ردیابی پرتوی شتابان و یک CPU اورکلاک شده برای بالا بردن PS5 است.

22 آذر 1402

ایده جالب به وسیله زیباسازی تهران ، دانش آموزان دیوار مدرسه هایشان را رنگ می نمایند

سال تحصیلی تازه به زودی شروع می گردد و مدیریت شهری خود را برای زیباسازی مدارس و استقبال از دانش آموزان آماده می نماید.

29 مرداد 1402

خبر هیجان انگیز برای طرفداران بازی تاج و تخت، هوش مصنوعی کار مارتین را تمام کرد!

روزیاتو نوشت: لیام سوین از هوش مصنوعی برای سرانجام دادن به مجموعه کتاب های ترانه یخ و آتش استفاده نموده است. سوین از ChatGPT برای طرح کلی دو کتاب استفاده کرد، سپس هوش مصنوعی را وادار کرد تا هر فصل را با استفاده از سبک نوشتاری مارتین به سرانجام برساند.

8 مرداد 1402

10 راه برای بیشتر خواندن

پرمشغله ترین افراد روی این کره خاکی، مشتاق ترین افراد به مطالعه هستند. مطالعه باعث ایجاد خلاقیت در شما می گردد و در فهم مسائل پیچیده و رشد فکری تان یاری می نماید.

14 تیر 1402

اجرای پروژه های هنری با موضوع فرش دستباف ایران

به گزارش خبرنگاران؛ این تفاهم نامه همکاری میان منیژه کنگرانی، معاون پژوهشی و هنری فرهنگستان هنر و حمید کارگر، مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی، منعقد شد.

18 اردیبهشت 1402

چت بات ChatGPT شماره های کشورهای آسیایی را مسدود می نماید؟

گزارش های نو حاکی از آن است که سرویس ChatGPT در حال مسدود کردن برخی از حساب های کاربری، مخصوصاً اکانت های ثبت شده با شماره های آسیایی است.

18 فروردین 1402

معرفی گلکسی M54 در خاورمیانه ، مشخصات این گوشی چیست؟

پس از معرفی گلکسی A54 در هفته گذشته، سامسونگ بی سر و صدا گلکسی M54 را در خاورمیانه رسمی کرد که به نظر می رسد یک تکرار کمی تقویت شده از A54 باشد.

3 فروردین 1402

توانمندی های فناورانه حوزه ساختمان در مسکو به نمایش درمی آید

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، بیست و هشتمین دوره نمایشگاه Mosbuild 2023 مسکو 8 تا 11 فروردین ماه سال 1402 برگزار می گردد و بیش از 800 شرکت از 20 کشور به عنوان غرفه دار در این نمایشگاه حضور می یابند.

22 اسفند 1401

ادعای جنجالی مسئول کیفیت اینترنت کشور، سرعت اینترنت؟ در گوشی ها کم نشده ،در فکر های تان کم شده!

به گفته مدیرکل نظارت بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شرایط شبکه ارتباطی مطلوب است.

23 بهمن 1401

بلایی که آمریکا با تحریم بر سر این برند موبایل سازی چینی آورد!

زومیت نوشت: تحریم های ایالات متحده علیه هواوی باعث شده است این شرکت چینی 80 میلیون نفر از مشتریان خود را ازدست بدهد.

22 بهمن 1401

ایران ، سرزمین باشکوه و افسانه ای در خاورمیانه

ایران نامی است مشهور، معروف و قدیمی که ساکنان آن در هزاره دوم قبل از میلاد وارد فلات ایران شدند و امروزه در یکی از حساس ترین منطقه ها دنیا از نظر ژئوپلیتیک، یعنی خاورمیانه قرار گرفته است. نام ایران ماخوذ از نام آریاست که در زبان اوستایی به صورت آیریا آمده...

1 بهمن 1401

قیمت گوشی های شیائومی سه شنبه 20 دی 1401

قیمت گوشی شیائومی ردمی نوت 10 پرو که از نظر فروشنده ها جزو مدل های محبوب چینی در ایران است، 7.9 میلیون است. این رقم را فروشنده های موبایل بابت نسخه 256 ردمی نوت 10 پرو دریافت می کنند و نسخه تازه آن یعنی ردمی نوت 11 پرو را با فضای ذخیره سازی 128 گیگابایت تقریبا...

24 دی 1401

12 ویژگی آیپد که باید از آن ها بهره ببرید

اپل در بازار تبلت ها حرف اول را می زند و با وجود اینکه شرکت های زیادی وارد این بازار شده اند، اما آیپدها همچنان حرف زیادی برای گفتن دارند که در محدوده های قیمتی متفاوت به فروش می رسند. اگر از آیپد استفاده می کنید یا قصد خرید یکی از مدل های آیپد را دارید،...

13 دی 1401

با هوشمندترین انگشتر دنیا آشنا شوید ، از کنترل اشیاء تا طراحی سه بعدی

انگشتر هوشمند موسوم بهLitho یک کنترل کننده انگشتی است که می تواند بر سیستم های مبتنی بر واقعیت افزوده منطبق گردد و تعاملات مختلفی را ترتیب دهد.

3 دی 1401

تکمیل پردیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نیازمند 63 میلیارد تومان است

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: برای تکمیل پردیس اصلی پارک علم و فناوری استان به 63 میلیارد تومان اعتبار احتیاج داریم.

1 آبان 1401

آسیب شناسی درست مسائل، سبب حرکت جامعه می گردد

استاندارفارس با اشاره به آسیب های موجود در فضای مجازی گفت: فرصت جدیدی برای نظام بوجود آمده، لذا باید تهدید های موجود در این فضا ها را به فرصت تبدیل کنیم؛ که ضروری است بیش از پیش در عمل به وظایف خود اهتمام داشته و رضایت خداوند را مدنظر قرار دهیم.

25 مهر 1401
تعداد: (172)