هوش مصنوعی

آخرالزمانی که هوش مصنوعی به پا می کند ، چه کسانی باید نگران باشند؟

در دنیای امروز که فناوری به سرعت در حال پیشرفت است، هوش مصنوعی نقش مهمی در تغییر شکل و ماهیت کارها ایفا می کند. طبق گزارش IPPR، احتمال دارد هشت میلیون شغل در بریتانیا با پذیرش عمومی هوش مصنوعی از بین بروند.

11 فروردین 1403

اوپو از عینک هوشمند Air Glass 3 رونمایی کرد

اوپو در جریان نمایشگاه MWC 2024 از نسل نو عینک هوشمند خود به نام Air Glass 3 رونمایی کرده که البته یک گجت کانپست یا مفهومی محسوب می شود.

8 اسفند 1402

هوش مصنوعی اولین بخش از طومار هرکولانیوم را رمزگشایی کرد

گروهی از محققان دانشجو با افشای محتوای نوشته های یونانی درون طومار سوخته ای که 2000 سال پیش در اثر فوران کوه وزوویوس مدفون شده بود، یاری بزرگی به حل یکی از بزرگترین رازهای باستان شناسی نموده اند.

17 بهمن 1402

آماده ارتقا هستید؟ پلی استیشن نو در راه است، عکس

شایعات حاکی از آن است که PlayStation 5 Pro اواخر سال 2024 عرضه خواهد شد. اگر شایعه سازان باور داشته باشند، پروژه سونی Viola شامل ارتقاهای ردیابی پرتوی شتابان و یک CPU اورکلاک شده برای بالا بردن PS5 است.

22 آذر 1402

خبر هیجان انگیز برای طرفداران بازی تاج و تخت، هوش مصنوعی کار مارتین را تمام کرد!

روزیاتو نوشت: لیام سوین از هوش مصنوعی برای سرانجام دادن به مجموعه کتاب های ترانه یخ و آتش استفاده نموده است. سوین از ChatGPT برای طرح کلی دو کتاب استفاده کرد، سپس هوش مصنوعی را وادار کرد تا هر فصل را با استفاده از سبک نوشتاری مارتین به سرانجام برساند.

8 مرداد 1402

چت بات ChatGPT شماره های کشورهای آسیایی را مسدود می نماید؟

گزارش های نو حاکی از آن است که سرویس ChatGPT در حال مسدود کردن برخی از حساب های کاربری، مخصوصاً اکانت های ثبت شده با شماره های آسیایی است.

18 فروردین 1402

عرضه گوشی نو هواوی Hi Nova 9z 5G

هواوی، گوشی Hi Nova 9z 5G را روانه بازار چین کرد. این گوشی به نمایشگر 6.67 اینچی و تراشه اسنپدراگون 690 مجهز است.

29 خرداد 1401

راک استار چگونه اسب شگفت انگیز رد دد ریدمپشن 2 را طراحی نموده است؟

اسب سواری یکی از عناصر مهم در بازی های اکشن و ماجراجویی است. حال می خواهد گشت و گذار در شهرهای قدیمی اساسینز کرید (Assassins Creed) باشد یا اینکه با گرالت در پی شکار خود در ویچر 3 (Witcher 3) باشید. همیشه اسب ها نقش مهمی در گشت و گذار در این عناوین دارند.

26 اردیبهشت 1401

تشخیص دقیق سرطان سینه با استفاده از هوش مصنوعی

دانشمندان پیروز شدند با استفاده از هوش مصنوعی دقت تصویربرداری و تشخیص سرطان سینه را افزایش دهند.

11 مهر 1400

ساخت قوی ترین کامپیوتر کوانتومی و پیشرفته ترین یخچال دنیا توسط IBM

IBM برای پیشی دریافت از رقبا، در حال توسعه پیشرفته ترین یخچال جهان است که می تواند کامپیوتر کوانتومی یک میلیون کیوبیتی را درون خود جای دهد.

17 بهمن 1399

نقش هوش مصنوعی و فناوری ها در تقویت نیروی انسانی

خبرنگاران- سینا تفنگ چی؛ مترجم، مدرس دانشگاه و پژوهشگر روزنامه نگاری هوش مصنوعی: نخستین کتاب در زمینه روزنامه نگاری هوش مصنوعی به قلم دکتر محمد عبدالزاهر؛ استاد دانشگاه و پژوهشگر مصری حوزه رسانه نوشته شد. وی بیش از 19 سال تجربه رسانه ای در موسسات روزنامه...

22 تیر 1399