نقش هوش مصنوعی و فناوری ها در تقویت نیروی انسانی

به گزارش وبلاگ تور کیش، خبرنگاران- سینا تفنگ چی؛ مترجم، مدرس دانشگاه و پژوهشگر روزنامه نگاری هوش مصنوعی: نخستین کتاب در زمینه روزنامه نگاری هوش مصنوعی به قلم دکتر محمد عبدالزاهر؛ استاد دانشگاه و پژوهشگر مصری حوزه رسانه نوشته شد. وی بیش از 19 سال تجربه رسانه ای در موسسات روزنامه نگاری مانند بی بی سی، سازمان ملل و تامسون رویترز دارد. او که مبدع مفهوم روزنامه نگاری هوش مصنوعی محسوب می گردد، این کتاب را با عنوان روزنامه نگاری هوش مصنوعی و بازسازی رسانه ها با همکاری انتشارات Badael مصر، در سپتامبر 2019 راهی بازار نشر نموده است.

نقش هوش مصنوعی و فناوری ها در تقویت نیروی انسانی

این کتاب معنای مفهومی روزنامه نگاری AI را به عنوان اصطلاح جدیدی که پیش از این مورد استفاده قرار نگرفته، نشان داده و شرح می دهد که چگونه پخش خبر می تواند بدون مداخله انسانی در پشت صحنه، کاملا مدیریت گردد و یک روبات توان اجرای یک برنامه را با استفاده از آخرین فناوری انتقال صدا و فیلمبرداری خواهد داشت؛ ربات خبرنگاری که به همین بسنده ننموده و ضمن استدلال مباحث، به تجزیه و تحلیل آن ها نیز می پردازد و حتی به عنوان یک مترجم برای مهمانان به زبان های مختلف اظهارنظر می نماید.

در فصل نخست کتاب، به مفهوم انقلاب صنعتی چهارم و مهارت های آینده پرداخته شده و اینکه چگونه این انقلاب می تواند نقشی اثرگذار در دنیا ایفا نموده و به برندگان و بازندگان آن نیز اشاره می نماید.

این اثر در ادامه به نقش هوش مصنوعی و فناوری ها در تقویت نیروی انسانی و شکل دادن به مهارت های آینده اشاره می نماید. نویسنده مطالعه مفصلی نیز در خصوص اهمیت وجود قانون برای حاکمیت هوش مصنوعی را انجام داده که در این کتاب آمده است.

این کتاب ویژگی های روزنامه نگاری هوش مصنوعی و آنچه دکتر محمد عبدالزاهر انقلاب رسانه ای در حال وقوع نامیده را آنالیز و این موضوع را معین نموده که روزنامه نگاری AI چگونه با بهره مندی از داده های عظیم می تواند ضمن خدمت به بشریت، به ارتقاء مشارکت دنیای برای دستیابی به توسعه ای پایدار یاری کند.

از دیگر مواردی که در این کتاب به آن ها پرداخته شده، آنالیز نقش روزنامه نگاری AI در محدودیت های جدید در خصوص آزادی رسانه ها و چگونگی تضمین جریان عادلانه اطلاعات و داده ها در سراسر دنیا، همچنین بحث روزنامه نگاری هوش مصنوعی و تأثیر آن در صنعت اخبار جعلی است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نقش هوش مصنوعی و فناوری ها در تقویت نیروی انسانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش هوش مصنوعی و فناوری ها در تقویت نیروی انسانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید