کتاب

خبر هیجان انگیز برای طرفداران بازی تاج و تخت، هوش مصنوعی کار مارتین را تمام کرد!

روزیاتو نوشت: لیام سوین از هوش مصنوعی برای سرانجام دادن به مجموعه کتاب های ترانه یخ و آتش استفاده نموده است. سوین از ChatGPT برای طرح کلی دو کتاب استفاده کرد، سپس هوش مصنوعی را وادار کرد تا هر فصل را با استفاده از سبک نوشتاری مارتین به سرانجام برساند.

8 مرداد 1402

10 راه برای بیشتر خواندن

پرمشغله ترین افراد روی این کره خاکی، مشتاق ترین افراد به مطالعه هستند. مطالعه باعث ایجاد خلاقیت در شما می گردد و در فهم مسائل پیچیده و رشد فکری تان یاری می نماید.

14 تیر 1402

اجرای پروژه های هنری با موضوع فرش دستباف ایران

به گزارش خبرنگاران؛ این تفاهم نامه همکاری میان منیژه کنگرانی، معاون پژوهشی و هنری فرهنگستان هنر و حمید کارگر، مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی، منعقد شد.

18 اردیبهشت 1402

مراسم رونمایی از کتاب های رویداد بین المللی تئاتر صاحبدلان برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران ، مراسم آیین رونمایی از کتاب های دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره رویداد بین المللی تئاتر صاحبدلان با حضور کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، اسرافیل فرج اللهی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، محمود فرهنگ دبیر رویداد، سیدمحمدجواد...

17 اسفند 1401

طرز تهیه سوپ قارچ

سوپ قارچ و خامه یکی از انواع سوپ های مجلسی است که در میهمانی ها و رستوران های خاص سرو می گردد. این سوپ علاوه بر طعم بی نظیرش، به خاطر وجود قارچ، سرشار از پروتئین و انواع ویتامین ها است و یک پیش غذای عالی به شمار میرود.

14 شهریور 1401

عکس، امضای 7 پادشاه قاجار

جالب تر از همه همان طور که حدس زده می شد امضای ناصرالدین شاه است. از این حیث که به زبان انگلیسی است و دستخط امضای اوست در در دفتر یادبود موزۀ مادام توسو.

2 مرداد 1401

کتاب علمی تخیلی خاطره ای به نام امپراتوری ، نوشته آرکیدی مارتین : معرفی و بررسی

خاطره ای به نام امپراتوری A Memory Called Empire ، یک رمان علمی تخیلی است که در سال 2019به عنوان اولین رمان از طریق آرکادی مارتین نوشته شده است.

31 تیر 1401

مثلث برمودایی دیگر کشف شد! مرگبارتر از قبلی

گم شدن هزاران نفر در مثلث برمودای آلاسکاحتما تا به حال بارها شنیده اید که هواپیماها و کشتی ها به دلیلی نامعلوم در مثل برمودا (یا مثلث شیطان) ناپدید شده اند، مثلثی بین فلوریدا، پورتوریکو و برمودا. افسانه هایی که بسیار از حقیقت دورند. این در حالی است که...

9 اردیبهشت 1401

احمد روستا، پدر علم بازاریابی ایران درگذشت

احمد روستا، معروف به پدر علم بازاریابی ایران پس از سال ها مبارزه با بیماری در سن 73 سالگی درگذشت.

15 بهمن 1400

گلایه های بهروز یاسمی از سختی های سرودن به زبان مادری و زبان رسمی

به گزارش خبرنگاران در ایلام، بهروز یاسمی شاعر ایلامی طی یادداشتی در صفحه شخصی خود به انتقاد برخی از هوادارانش که از وی می خواهند صرفاً شعر به زبان کُردی بسراید، واکنش نشان داد.

29 دی 1400

افزایش همکاری های پژوهشی دانشگاه پیام نور و ISC

به منظور همکاری های بیشتر در خصوص شاخص های رتبه بندی و نشریات علمی پژوهشی دانشگاه پیام نور با موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) تفاهم نامه ای امضاء کردند.

28 دی 1400

نامزد جایزه اسکار هایپریون را تهیه می نماید

بردلی کوپر میخواهد در قالب شرکت خودش موفقیت هایی را که تا به حال به عنوان تهیه کننده کسب نموده است، توسعه دهد.

7 آذر 1400

8 نکته برای روشنایی بیشتر خانه

تغییرات فصلی روی نور خانه تأثیر زیادی می گذارند. در طول فصل های مختلف نور ورودی به بعضی خانه ها تغییر می نماید. وقتی نور خانه کم گردد می تواند روی روحیه اثر داشته باشد. برای این کار توصیه هایی وجود دارد که در ادامه شرح می دهیم.

24 مهر 1400

روز پدر در کانادا

بسیاری از کانادایی ها روز پدر را در سومین یکشنبه از ماه ژوئن جشن می گیرند. در سال 2019، روز پدر مصادف با روز یکشنبه 16 ژوئن است.

12 شهریور 1400

پیغام تبریک دکتر مونسان به مناسبت روز ملی خلیج فارس

در پیغام تبریک دکتر علی اصغر مونسان به این مناسبت آمده است:

30 اردیبهشت 1400

از غنی سازی کتب درسی تا دسترسی دانش آموز به اطلاعات به وسیله گوشی همراه

تهران (پانا) - نشست شورای هماهنگی و پیگیری اقدامات تحولی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به منظور آنالیز پروژه فراوری، تدوین وتامین محتوای رمزینه سریع پاسخ و ارائه گزارش اداره ارزیابی عملکرد برگزار گردید.

27 اردیبهشت 1400

نخستین تصویر از سریال داستان لیزی منتشر شد؛ اقتباسی از کتاب استیون کینگ

اپل تی وی قصد دارد سریال داستان لیزی را بر اساس کتابی به همین نام نوشته استیون کینگ بسازد و حالا نخستین تصویر از آن را منتشر کرده است.

3 فروردین 1400

ثواب رابطه زناشویی در اسلام

ثواب رابطه زناشویی در اسلام بسیار زیاد است. پیامبر اکرم (ص) همیشه مومنین را به برقراری رابطه جنسی تشویق می کردند و آن را برابر با جهاد در راه خدا می دانستند. رابطه زناشویی در اسلام مایه رحمت الهی است.

18 اسفند 1399

رونمایی از کتاب قرن صنعت غذا

تهران (پانا) - در تازه ترین نشست کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران از کتاب قرن صنعت غذا رونمایی شد. این کتاب در قالب سه فصل تهیه شده که در آن سیر تکامل صنعت غذا در ایران، پیشگامان صنعت غذا و تصویرسازی از رویدادهایی که در یک قرن گذشته برای صنعت غذا روی داده...

10 اسفند 1399

مستند غیررسمی و گام مهم در سیاست رسانه ای

پـخـش مستند غیررسمـی که روایتی از دیدارهای کمتر دیده شده و البته متفاوت نشست های پنجشـنبه های رهبر معظم انقلاب با اهالی علم و فرهنگ اسـت، بازتاب های گسترده و مختلفی را به دنبال داشته است.

13 بهمن 1399
تعداد: (33)