8 نکته برای روشنایی بیشتر خانه

به گزارش وبلاگ تور کیش، تغییرات فصلی روی نور خانه تأثیر زیادی می گذارند. در طول فصل های مختلف نور ورودی به بعضی خانه ها تغییر می نماید. وقتی نور خانه کم گردد می تواند روی روحیه اثر داشته باشد. برای این کار توصیه هایی وجود دارد که در ادامه شرح می دهیم.

8 نکته برای روشنایی بیشتر خانه

1- تناسب کفپوش و فرش

اگر کفپوش چوبی تیره یا فرش یا موکت هایی به رنگ تیره حالت دارید توصیه می گردد فرش یا موکت روشنی را روی آن بیندازید و اگر فرش یا موکت تیره دارید آن را تغییر دهید.

2- دیوارهایی با رنگ روشن

دیوارهای کم رنگ فضای اتاق را کم نورتر می نمایند. اما توجه کنید که لزوماً هر رنگی با برچسب سفید درخشان و یا خاکستری قرار نیست نور خانه را بیشتر کند. خاکستری های سرد یا سفیدهای روشن روی دیوار واقعاً دلگیر به نظر می رسند. این رنگ ها فقط در اتاق های آفتابی و رو به جنوب بسیار عالی به نظر می رسند، اما در اتاق های تاریک یا رو به شمال نه. به فکر انتخاب یک رنگ سفید گرم یا یک رنگ بسیار کم رنگ و گرم باشید. صورتی کمرنگ می تواند رنگ مناسبی باشد.

برای کارهای چوبی، به ویژه طاقچه ، مدت هاست که روکش ساتن مد شده است، اما رنگ براق باعث بازتاب نور بیشتری در اتاق می گردد. شما باید سقف را خیلی خوب آماده کنید و مطمئن شوید که ریخته یا ترک خورده نباشد. یک سقف با رنگ براق می تواند درخشان به نظر برسد.

3- شلوغ کردن

سعی کنید تا جایی که می توانید دکور خانه را شلوغ کنید. چیزهایی را که دوست دارید در قفسه ها بچینید کنار بعضی قاب ها یک آینه بگذارید که نور را منعکس کند.

در این زمنیه بخوانید:

نقش ساعت در داشتن خانه ای زیبا

آینه را در کجای خانه نصب کنیم؟

4- نوع مبلمان

به طور کلی سعی کنید از مبلمان بزرگ و سنگین اجتناب کنید، اما گاهی اوقات اجتناب ناپذیر است. مردم به کمد و مبل احتیاج دارند. متناسب با اتاق مبلمان را بچینید. در یک اتاق نشیمن کوچک، مبل کوچک تر و جایگاه راحتی بیش از یک مبل بزرگ به کار می آید. مبل هایی با پایه کوتاه تر و تختخواب های بدون تخته پایه را انتخاب کنید. یک قفسه کتاب با درهای شیشه ای نور را منعکس می نماید. مبلمان چوبی تیره می توانند عمق و گرما داشته باشد اما سنگین است. به همین دلیل به رنگ کردن آن ها فکر کنید.

5- روشنایی چند لایه

اگر همه آنچه شما دارید یک چراغ آویز مرکزی است، احتمالاً حس خوبی ندارد. مرکز آن بسیار روشن است اما در اتاق کم نور می گردد. اتاقی که لایه های نور متفاوت داشته باشد بهتر به نظر می رسد. به وسیله اتصال بیشتر لامپ های رومیزی و لامپ های مستقل یا چراغ های روشن می توان نور را لایه لایه کرد. قسمت بالای کمدها (مثلاً در آشپزخانه ها یا واحدهای مستقل در اتاق خواب ها یا اتاق نشیمن) را روشن کنید تا نور را به سقف بتابانید و روشنایی عمومی را افزایش دهید. از یک نوار LED که می تواند به برق وصل گردد یا از یک سیستم ساده که به وسیله یک برق کار نصب شده بهره ببرید.

نورپردازی در قفسه ها یکی دیگر از ترفندهای خوب است. قفسه های نور پس زمینه را می توان با نوارهای LED ، نصب شده بر روی یک پروفیل زاویه دار ایجاد کرد. یک برقکار به راحتی می تواند چنین کاری را انجام دهد.

6- تعویض لامپ ها

تغییر نوع لامپ هم می تواند تفاوت ایجاد کند. در پی درجه کلوین یا K باشید، که نشان دهنده درجه حرارت رنگ (نه گرما) لامپ است. هرچه عدد بیشتر باشد ، نور سفیدتر می گردد. ال ای دی های مقرون به صرفه تر با شاخص رنگ پایین تر در حدود 80 است، در حالی که نور روز در حدود 100 است. وقتی می بینید که نور کمی صاف به نظر می رسد، به این علت است که CRI کم است و هیچ چیزی به رنگ واقعی آن احساس نمی گردد. اما وقتی CRI بالای 90 یا بیشتر دارید همه چیز پر جنب و جوش تر به نظر می رسد.

به فکر تهیه خانه خود با چیزهایی باشید که نور را منعکس می نمایند، مانند آینه و شیشه. آینه دیواری یک آینه روشن است در مقابل پنجره واقع شده است، به این معنی است که شما نور را به داخل اتاق منعکس

می کنید. هرچه بزرگتر بهتر.

7- مات بودن پنجره ها ممنوع

یک جفت پرده کشیده سنگین می تواند در صورت کشیدن به عقب تا یک سوم پنجره را مسدود کند. نصب یک ریل بلندتر اطمینان از کشیده شدن پرده ها از پنجره را فراهم می نماید. از قرار دادن مبلمان حجیم در مقابل پنجره پرهیز کنید.

8- عوامل بیرونی را مدیریت کنید

اگر شاخه های درختی در بیرون جلوی نور پنجره را شاید بهتر باشد آن را هرس کنید. تمیز کردن پنجره ها را نباید فراموش کنید. در بیرون پنجره هم چراغ هایی نصب کنید. این کار واقعاً یاری می نماید، مخصوصاً اگر در یک زیرزمین زندگی می کنید.

منبع: The Guardian

منبع: ایرنا زندگی

به "8 نکته برای روشنایی بیشتر خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 نکته برای روشنایی بیشتر خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید