روز پدر در کانادا

به گزارش وبلاگ تور کیش، بسیاری از کانادایی ها روز پدر را در سومین یکشنبه از ماه ژوئن جشن می گیرند. در سال 2019، روز پدر مصادف با روز یکشنبه 16 ژوئن است.

روز پدر در کانادا

روز پدر یک تعطیلی غیر رسمی برای بزرگداشت و قدردانی از مقام پدران در سراسر جهان است که البته تاریخ برگزاری این جشن در نقاط مختلف جهان فرق دارد. این افراد علاوه بر پدر شامل پدربزرگ، ناپدری، پدر زن و پدر شوهر و یا قیم قانونی می شوند. جالب است بدانید ایده بزرگداشت یک روز خاص برای تجلیل از پدران، اولین بار در ایالات متحده مطرح شد.

با وجود اینکه روز پدر در کانادا یک روز تعطیل عمومی نیست اما به علت تقارن با روز یکشنبه، برای بسیاری از کارگران تعطیل بوده و بیشتر ادارات و مغازه ها هم تعطیل می باشند. با این حال بسیاری از مراکز خرید، فروشگاه ها و رستوران ها به روال سایر یکشنبه ها به فعالیت می پردازند و ممکن است برنامه های ویژه ای برای این روز در نظر گرفته باشند.

تعطیلی روز پدر در جهان در حال توسعه می باشد زیرا امروزه در کشورهای بیشتری جشن گرفته می گردد، چرا که پدران بیش از پیش درگیر پرورش بچه ها هستند و کوشش های آنها در تربیت فرزندان بیشتر شناخته شده است.

با این حال، مانند بسیاری از تعطیلات دیگر، این روز هم در خلال سال ها و در میان انبوه هزاران آگهی تجاری مربوط به سومین یکشنبه ژوئن، معنای واقعی خود را از دست داده است. پیشنهادات آنلاین و آفلاین بسیاری جهت خرید تلفن هوشمند، سیستم سینمای خانگی، کارت هدیه، لباس گلف و انواع بمباران های تبلیغاتی دیگر، این روز را به یک تعطیلی تجاری تبدیل نموده است.

مردم کانادا در این روز چه می نمایند؟

بسیاری از مردم در کانادا روز پدر را به روش های گوناگون جهت ابراز عشق و قدردانی از پدران جشن می گیرند. بعضی فعالیت های روز پدر شامل موارد زیر می گردد:

  • شرکت در برنامه های سرگرم نماینده روز پدر و سایر رویدادهایی که عایدی حاصل از آنها به مراکز خیریه یا مراکز تحقیقات سرطان پروستات اختصاص می یابد
  • خرید هدایایی نظیر کراوات و دیگر اقلام پوشاک، شکلات، کتاب و یا تجهیزات مربوط به انواع مختلف تفریح
  • اهدای کارت تبریک های دست ساز یا خریداری شده
  • صرف صبحانه، ناهار یا شام در خانه و یا در رستوران ها
  • دعوت از پدران برای رفتن به سینما، پارک، باغ وحش یا مکان های دیگری که علاقه دارند

بعضی افراد جشن ها و فعالیت های این روز را با دوستان و خانواده هایشان سپری می نمایند. کسانی که دور از پدر خود زندگی می نمایند ممکن است تماس های تلفنی طولانی مدت برقرار نمایند، یا با ارسال یک ایمیل یا کارت تبریک آنلاین و یا ارسال یک هدیه از پدر خود تجلیل نمایند. بعضی از موزه ها و مراکز دیگر که به روی عموم مردم باز می باشند ممکن است میزبان جشن های ویژه روز پدر باشند که ورود پدران به آنجا رایگان می باشد.

در این روز تصاویری از پدران و نوشته های روز پدر مبارک در بیشتر وب سایت ها، بازارها و اقلام تبلیغاتی مانند پوسترها، کارت پستال ها و آگهی های تبلیغاتی، برای یادبود روز پدر دیده می شوند.

این روز را به همه پدران زحمتکشی که در کانادا زندگی می نمایند تبریک می گوییم.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال

به "روز پدر در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز پدر در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید