زیباترین شهرهای دنیا ، قسمت اول

به گزارش وبلاگ تور کیش، رتبه بندی شهرهای جهان به عنوان زیباترین به علت سلیقه های متفاوت ممکن است در ابتدا غیر ممکن به نظر برسد. با این حال برخی از شهرهای جهان به قدری زیبا هستند که هرکسی آنها را در فهرست ده شهر زیبای جهان قرار می دهد. با هم به آنالیز این شهرها می پردازیم.

زیباترین شهرهای دنیا ، قسمت اول

10) آمستردام (هلند)

مرکز زیبای هلند از هزاران آبراه در میان ساختمان های آجری تاریخی تشکیل شده که یکنواختی چشم نوازی را ایجاد نموده است. این خانه های تاریخی آپارتمان های مسکونی، رستوران ها و کافه ها را در برمی گیرد. آمستردام بی شک یکی از مجذوب کننده ترین و فریبنده ترین شهرهای روی زمین است که مجموعه زیبایی از کانال ها و پل های رمانتیک، خیابان های سنگفرش خوش چشم انداز، معماری فوق العاده هماهنگ و تعداد زیادی دوچرخه است.

برترین زمان سفر:

آمستردام بین ماه های آوریل و می (اوایل بهار) و یا از سپتامبر تا نوامبر (پاییز) بسیار دیدینی و زیباست. به طور کلی قبل از تابستان یا بعد از آن فصل گردشگری آمستردام محسوب می گردد و شما می توانید از هوای معتدل لذت ببرید. در فصل تابستان به علت گرمی هوا با گردشگران کمتری روبرو خواهید شد.

خرید بلیط مقرون به صرفه قیمت آمستردام

رزرو هتل های آمستردام

9) پراگ (جمهوری چک)

مرکز چک همیشه مورد علاقه گردشگران بوده که برای مشاهده معماری فوق العاده و آثاری که در هر دوره از تاریخ ساخته و به خوبی حفظ شده اند، می آیند. معروفترین آن ها قلعه پراگ، پل تاریخی چارلز، ساعت نجومی و موزهٔ ملی چک است که از تماشای های پراگ به شمار می روند. مرکز این شهر ساختمان هایی با شیروانی های آجری رنگ و کوچه پس کوچه های سنگفرش دارد که تنها در معدودی از شهرهای دنیا می توان چنین زیبایی را یافت.

برترین زمان سفر:

برترین زمان سفر به پراگ بهار یا پاییز با آسمان آبی و دمای میانه و دنیاگرد های اندک است. ماه های گرم تابستان (اما قابل تحمل) فصل مورد علاقه دنیاگرد هاست که در نتیجه قیمت هتل ها بسیار افزایش می یاید. اگر می خواهید از پراگ و برف لذت ببرید بدون آن که مجبور باشید جمعیت زیادی را مشاهده کنید در فصل زمستان به پراگ سفر کنید.

خرید بلیط مقرون به صرفه قیمت پراگ

رزرو هتل های پراگ

8)هنگ کنگ (چین)

هنگ کنگ که به مروارید شرق معروف است یکی از زیباترین و چشمگیرترین شهرهای دنیا است. آسمان خراش های زیبا، چشم انداز نفس گیر کوهستانی سبب می گردد که هنگ کنگ یکی از بی نظیرترین منظره ها شهری دنیا را دارا باشد. علاوه بر زیبایی های شهری هنگ کنگ زندگی پرجنب و جوش، مردم خونگرم، بندر باشکوه و طیف گسترده ای از مراکز خرید و رستوران ها نیز اضافه می گردد.

برترین زمان سفر:

این شهر از اواسط سپتامبر تا اواخر فوریه آب و هوای معتدل، روزهای گرم و آفتابی دارد. از می تا اواسط سپتامبر گرم، مرطوب و شرجی است. در آگوست شرجی ترین ماه سال را شاهد هستیم.

خرید بلیط مقرون به صرفه قیمت هنگ کنگ

رزرو هتل های هنگ کنگ

7) پاریس (فرانسه)

میدان های وسیع، کلیساهای تاریخی، بلوارهای مشهور، پل های رمانتیک، کاخ های باشکوه و خیابان های سنگفرش شده پاریس را بیش از هر شهری در دنیا زیبا و فریبنده می نماید. شهر نور الهام بخش نقاشان، مجسمه سازان، نویسندگان، شاعران و آهنگسازان است. با قایق سواری روی رودخانه سن و یا با تماشای آن از تراس یک کافه به راحتی متوجه می شوید چرا مردم به پاریس عشق می ورزند.

برترین زمان سفر:

برترین زمان سفر برای تماشا پاریس فصل بهار است (آوریل تا ژوئن) و یا پاییز (سپتامبر تا اکتبر). پاریس در سال های گذشته در فصل تابستان و زمستان دمای فوق العاده گرم و یا سردی را دیده است که می واند ناشی از گرم شدن دنیای زمین باشد. گرمای زیاد به همراه آلودگی هوا سفر به پاریس را غیرتحمل می نماید.

خرید بلیط مقرون به صرفه قیمت پاریس

رزرو هتل های پاریس

6) ریو دو ژانیرو (برزیل)

یک ضرب المثل برزیلی می گوید خدا دنیا را در شش روز آفرید و روز هفتم را به ریو دو ژانیرو اختصاص داد. خوشبختانه ریو یکی از دراماتیک ترین شهرهای دنیا است که هیچوقت دنیاگرد ها را ناامید نمی نماید. تندیس مشهور مسیح را بر بالای کوه کورکووادو، ساحل زیبای کوپاکابانا در کنار اقیانوس اطلس این شهر را به یکی از زیباترین شهرهای دنیا تبدیل نموده است.

برترین زمان سفر:

ماه های بهار در سپتامبر و اکتبر با هوای خشک، آفتابی و گرم برترین زمان سفر به ریو دو ژانیرو است. تابستان ها در ریو گرم است ولی باران های شدیدی می بارد. با این وجود، تابستان می تواند زمان خوبی برای گذراندن تعطیلات کریسمس در ساحل و یا شرکت در جشن های کارناوال ماه فوریه باشد. زمستان کمی سردتر است (و شاید ساحل قابل استفاده نباشد) اما اغلب روزها گرم و خشک است.

خرید بلیط مقرون به صرفه قیمت ریو دو ژانیرو

رزرو هتل های ریو دو ژانیرو

زیباترین شهرهای دنیا-قسمت دوم

منبع: فلای تودی

به "زیباترین شهرهای دنیا ، قسمت اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین شهرهای دنیا ، قسمت اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید