آمریکا قوانین فروش تراشه به چین را محدود تر کرد

به گزارش وبلاگ تور کیش، طبق گزارش وال استریت ژورنال، دولت آمریکا روز گذشته محدودیت های گسترده تری را برای فروش تراشه ها و تجهیزات فراوری چیپست ها به چین را تصویب نموده تا با این کار به توانایی های نظامی و فناوری پکن آسیب برساند.

آمریکا قوانین فروش تراشه به چین را محدود تر کرد

بر اساس این قوانین تازه، شرکت هایی مانند اینتل و AMD برای ارسال تراشه ها و تجهیزات به شرکت های چینی، باید از وزارت بازرگانی آمریکا مجوز دریافت نمایند. بعلاوه شرکت های خارجی که با استفاده از تجهیزات آمریکا تراشه فراوری می نمایند، برای ارسال تراشه ها به شرکت های چینی با محدودیت های گسترده ای روبرو می شوند.

این تصمیم در پی ماه ها افزایش سرمایه گذاری دولت آمریکا در صنعت تراشه ها صورت می گیرد. مدتی قبل جو بایدن یک قانون 280 میلیارد دلاری را امضا کرد که بر اساس آن، شرکت هایی که در پی ساخت کارخانه های فراوری تراشه در آمریکا هستند، یارانه 52 میلیارد دلاری دریافت می نمایند. این اقدام نتیجه ماه ها تبادل نظر بین دولت بایدن و رهبران کنگره مانند سناتور چاک شومر بود که در کوشش برای تقویت رقابت پذیری آمریکا در برابر چین در حوزه فناوری به این توافق دست پیدا کردند.

همانطور که احتمالا می دانید، در حال حاضر تراشه های نیمه هادی در انواع محصولات از کارت گرافیک خودرو گرفته تا خودرو های برقی و تجهیزات نظامی مورد استفاده قرار می گیرند. آمریکا با این کار میخواهد جلوی پیشرفت صنایع چینی را تا حد زیادی بگیرد. در چند هفته گذشته، بعضی شرکت های بزرگ صنعت تراشه از ساخت کارخانه های چندین میلیارد دلاری در استان های اوهایو و آیداهو خبر داده اند.

مدتی قبل جو بایدن برای جشن گرفتن شروع ساخت یک کارخانه 20 میلیارد دلاری به وسیله اینتل در اوهایو، در این استان حضور پیدا کرد که اینتل این کارخانه را یاری دریافت یارانه دولت آمریکا می سازد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "آمریکا قوانین فروش تراشه به چین را محدود تر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا قوانین فروش تراشه به چین را محدود تر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید