جائکو 7؛ شاسی بلند نو چری به ایران می آید؟

به گزارش وبلاگ تور کیش، تولد برند های مختلف در صنعت خودرو چین اصلا مورد عجیبی نیست و حتی یک ویژگی اصلی در این بخش برای چینی ها محسوب می گردد. برند هایی که ممکن است در لحظه تغییر نام هم بدهند، فعالیت شان متوقف گردد و یا اینکه خود به چند زیرمجموعه تازه تقسیم شوند!

جائکو 7؛ شاسی بلند نو چری به ایران می آید؟

به گزارش عصر ایران، به هر ترتیب این رویداد ها در صنعت خودرو چین پرسابقه و کاملا عادی است!

احتمالا مدتی قبل معرفی شاسی بلند دیسکاوری 06 را مشاهده نموده اید . دیسکاوری 06 شاسی بلند کامپکت گروه چری است که با چهره ای مجذوب کننده و امروزی معرفی و البته در تصاویر اولیه با لوگوی چری رونمایی شد.

اما اکنون چری یک برند نو با نام جائکو (Jaecoo) را به ثبت رسانده و نوترین محصول آن یعنی جائکو 7 همان دیسکاوری 06 است با این تفاوت که قسمت جلوپنجره، حروف برند و بافت این بخش تغییراتی داشته است.

در قسمت بالای تصویر چری دیسکاوری 06 یا اکسپلورر 06 را مشاهده می کنید و در قسمت پایین جائکو 7 واقع شده است.

نمای عقب محصول نیز تغییراتی در برند جائکو دارد که در تصویر زیر تعیین است

جائکو اندیشه حضور در بازار های مختلف از فیلیپین و آفریقای جنوبی گرفته تا انگلیس را در سر دارد.

جالب آنکه این شاسی بلند با نام اکسپلورر 06 هم شناسایی می گردد که تا اینجا می گردد 3 نام مختلف!

برای اشاره به ویژگی های این محصول نگاهی به ویژگی های دیسکاوری 06 می کنیم:

شیب سقف و بعلاوه خط شانه دیسکاوری 06 به علاوه شکل طراحی ستون آخر کد های زیادی از لندروور دیسکاوری و بعلاوه رنجروور ایوک ال را همراه خود دارد. در قسمت عقب نیز چراغ های اصلی خطی و یکپارچه هستند و گرافیک داخلی آن ها نیز دقیقا مشابه قسمت دماغه است.

اما داخل کابین، یک محیط تقریبا مینیمال با دریچه های سیستم تهویه که ما را به یاد ماشین های آمریکایی می اندازد. نمایشگر اصلی تنظیمات سیستم تفریح 13.2 اینچی، نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر و عناصر کرومی شرایط مجذوب کنندهی را پیش روی بیننده قرار می دهند.

سیستم صوتی سونی با 8 بلندگو، سانروف پانورامیک 1.1 متر مربعی، سیستم هوشمند بهبود هوای کابین، نمایشگر هداپ، دوربین پانوراما 540 درجه، دستیار رانندگی هوشمند، نورپردازی داخلی 69 رنگ و... از دیگر امکانات دیسکاوری 06 هستند.

جائکو 7 از منظر ابعاد برابر با 4538 میلیمتر در طول، 1898 میلیمتر در عرض و 1680 میلیمتر در ارتفاع پیشرفته است. فاصله بین محور ها نیز 2672 میلیمتر است.

زاویه ورود 21 درجه و زاویه خروج 29 درجه است. فاصله خودرو از سطح زمین 200 میلیمتر محاسبه شده است که شرایط بهتری برای عبور از مسیر های ناهموار را فراهم می نماید.

در بخش پیشرانه، چری جائکو 7 مجهز به تپنده 1.6 لیتری توربوشارژ با 197 اسب بخار خروجی و 290 نیوتن متر گشتاور است. این مجموعه با جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه هماهنگ می گردد. سامانه تمام چرخ محرک به عنوان آپشن قابل ارائه است.

گفته می گردد این خودرو در بازار انگلیس کمتر از 25 هزار پوند قیمت خواهد داشت.

خبر های مربوط به جائکو زمانی جالب تر می گردد که صحبت هایی از حضور این شاسی بلند در بازار ایران نیز به گوش می رسد. اطلاعات دقیق و رسمی در این رابطه هنوز ارائه نشده است.

منبع: فرارو

به "جائکو 7؛ شاسی بلند نو چری به ایران می آید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جائکو 7؛ شاسی بلند نو چری به ایران می آید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید