ام جی، خودرویی که ناشناس مانده است

به گزارش وبلاگ تور کیش، کمپانی بریتانیایی ام جی (MG)، در سال 1923 در انگلستان تاسیس شد. نکته جالبی که شاید ندانید این است که بسیاری از کمپانی های خودروسازی در انگلیس، در طول حیاتشان بارها به شرکت های مختلف واگذار می شوند. ام جی هم از این قاعده مستثنی نبوده و بعد از چندین بار جابه جایی در نهایت سر از کشور چین و کمپانی سایک موتورز این کشور درآورد. هر چقدر ام جی در ایران شناخته شده نیست، در دنیا خودرو، معروفیت زیادی دارد. محصولات ام جی به دو صورت فراوری می شوند. گروهی از این محصولات به بازار کشور انگلستان عرضه می شوند، اما تعدادی صرفا برای عرضه در کشورهای دیگر فراوری می شوند. از میان این خودروها می توان به ام جی 360، ام جی 6، ام جی 550، ام جی 350، ام جی 3 و ام جی GS اشاره نمود که به بازار خودروی ایران وارد شده اند اما با وجود کیفیت ساخت و امکانات خوبشان به علت واردات محدود و عدم تبلیغات مناسب، در رقابت با سایر خودروهای وارداتی، به خصوص خودروهای چینی خیلی پیروز نبوده اند.

ام جی، خودرویی که ناشناس مانده است

کدام سدان ام جی ارزش خرید دارد؟

هواداران ام جی همیشه در بحث و جدل با مخالفان این خودرو، معتقدند که ام جی، خودرویی چینی نیست و ارزش خرید بالایی دارد. آنالیز نقدها نیز تا حدودی بر این عقیده، صحه می گذارد. در میان سدان های موجود از این برند در ایران، چند مدل آن است که واقعا خودروهای خوبی از آب در آمده اند. ام جی 550، یکی از این سدان هاست که با طراحی ظاهری خوب، تفاوت زیادی با خودروهای هم سطح خودش دارد. این خودرو مجهز به یک پیشرانه توربوشارژ 1.8 لیتری است که با قدرت 158 اسب بخار و گشتاور 215 نیوتن متر، شتابی برابر با 10 ثانیه و میانگین مصرف سوخت 6.8 لیتر دارد. این خودرو نه تنها از نظر طراحی و عملکرد فنی در سطح خوبی است، بلکه به لحاظ تنوع آپشن های رفاهی و ایمنی نیز، یک خودروی تقریبا کامل محسوب می گردد. ام جی GT هم دیگر سدان خوب این کمپانی است که طراحی ظاهری مدرن و زیبایی دارد. این خودرو که با یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ عرضه شده، قدرتی برابر با 127 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن متر دارد. شتاب این خودرو 9.8 ثانیه و میانگین مصرف سوخت آن 7.5 لیتر در صد کیلومتر است. ام جی GT، به لحاظ امکانات رفاهی، خودروی پرآپشنی محسوب می گردد و امکانات خودروهای به روز جهان را نیز دارد. اما واردات محدود این خودرو، باعث شده که مشکل تهیه لوازم یدکی آن، تبدیل به یک نقطه ضعف برایش باشد. ام جی 6، سومین سدان خوب این کمپانی است که به لحاظ فنی تفاوتی با ام جی 550 ندارد اما از نظر طراحی ظاهری و کابین، مدرن تر و زیباتر شده است. پیشرانه 1.8 لیتری این خودرو با قدرت 160 اسب بخار و گشتاور 215 نیوتن متر، شتابی معادل 9.9 ثانیه فراوری نموده و میانگین مصرف 7.7 لیتر، این سدان را کم مصرف و مالی نشان می دهد. فرمان پذیری خوب، امکانات رفاهی متنوع، شتاب و عملکرد فنی عالی از ویژگی های خوب این خودروی انگلیسی- چینی است! همان طور که گفتیم، واردات محدود محصولات ام جی باعث کمبود قطعات یدکی و بالا رفتن هزینه نگهداری آنها شده است. این موضوع به هنگام خرید مدل های دست دوم، کمی موجب تردید خریدار می گردد. خرید خودرو کار حساسی است. اگر اشتباه کنید و مدل های هم رده را به خوبی نشناسید، احتمال پشیمان شدن بسیار زیاد می گردد. در این حالت هم فقط باید با جمله پشیمانی سودی ندارد، خود را به سمت فراموش کردن مشکل پیش ببریم. چون فروش و تعویض اینها بسیار مشکل و دردسرساز است. پس اگر قصد خرید خودرو دارید، برترین کار این است که اول با کمی جست وجو و حوصله خودروهایی را شناسایی کنید که در یک سطح و ردیف قرار می گیرند و بعد از مقایسه آنها برای خریدشان تصمیم بگیرید. در این مورد می توانید از بخش کارشناسی خودرو کارنامه برای تایید صحت فنی و بدنه خودرو، یاری بگیرید.

کراس اوورهای خوب ام جی کدامند؟

ام جی در کلاس کراس اوور، تنوع زیادی در بازار خودروی ما ندارد. اما باز هم دو مدل کراس اوور خوب از این برند را می توانیم در این مطلب معرفی کنیم. ام جی GS، یک کراس اوور زیبا است که با وجود خطوط تیز و برجسته بر روی بدنه، ظاهری اسپرت و خشن اما مجذوب کننده دارد. این خودرو علاوه بر طراحی ظاهری خوب، کابین جادار و مدرن هم دارد که به مجذوب کنندهیت خودرو افزوده است. پیشرانه 2 لیتری این خودرو با قدرت 217 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر، پیشرانه ای قدرتمند برای این کراس اوور زیبا است. شتاب 8.7 ثانیه ای و میانگین مصرف سوخت 8.3 لیتر، نیز از نکات مثبت فنی کراس اووری است که فهرست پر و پیمانی از امکانات رفاهی را نیز در کنار این قدرت فنی دارد. ام جی RX5 دیگر کراس اوور کمپانی ام جی در ایران است، که برخلاف ظاهر اسپرت ام جی GS، ظاهری سنگین تر دارد که مجذوب کنندهیت خاصی نیز به این خودرو داده است. پیشرانه 2 لیتری این خودرو با قدرت 220 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر، شتابی معادل 8.2 ثانیه داشته و با مصرف سوخت 7.5 لیتر، ام جی RX5 را در میان خودروهای کم مصرف، مطرح می نماید. این کراس اوور زیبا، در کنار طراحی ظاهری و کابین مجذوب کنندهش، امکانات رفاهی و فنی متعددی هم دارد که خریدار را راضی نگه خواهد داشت. نسخه های وارداتی این خودروها در بازار ایران بسیار محدود هستند و علاقمندان به خرید، شاید مجبور به خرید مدل کارنموده آن شوند. در این صورت می توانید با یاری گرفتن از بخش کارشناسی خودروی سایت کارنامه، یک نمونه کم کارکرد و روپا، از این کراس اوورهای زیبا را یافته و از سواری با آن لذت ببرید. آن وقت شاید علت تعصب هواداران این خودرو را کاملا لمس کنید!

م.خ

منبع: ایرنا زندگی

به "ام جی، خودرویی که ناشناس مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ام جی، خودرویی که ناشناس مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید