5 خودروی اتوماتیک محبوب بازار

به گزارش وبلاگ تور کیش، اگر چه امروزه شرایط بازار خودروهای دنده اتوماتیک متلاطم است و قیمت گذاری خودروها هنوز به یک ثبات کامل نرسیده است، اما این خودروها محبوب هستند. طبق اخبار خودرو باما خیلی از افراد به علت مسائل مالی در انتخاب خودرو، بیشتر به سمت خودروی اتوماتیک ایرانی و چینی می فرایند. ما نیز در این مقاله سعی می کنیم تعدادی از خودروهای دنده اتوماتیک ایرانی و چینی را نام ببریم و ویژگی آنها (به خصوص مقدار لیتر مصرف شده در 100 کیلومتر و بعلاوه سرعت صفر تا 100 آن ها) را آنالیز کنیم. دو موضوع بسیار مهمی که در هنگام خرید خودرو باید به آن ها توجه ویژه کرد.

5 خودروی اتوماتیک محبوب بازار

البته نکات بسیار مهم دیگری نیز وجود دارد که در هنگام خرید خودروی اتوماتیک باید به آن توجه داشت، اما اصلی ترین موضوع در هنگام خرید خودروی اتوماتیک ، بحث بودجه است. قاعدتاً هرچه بودجه بیشتری داشته باشید می توانید خودروی اتوماتیک بهتر و باکیفیت تری بخرید. اما در صورت کسری و محدودیت بودجه، بهتر است که خودروهای ایرانی و چینی را بخرید. البته خودروهای دنده اتوماتیک ایرانی و چینی نیز خودروهای باکیفیتی هستند و ویژگی های بسیار خوبی در آن ها وجود دارد. در ادامه این مقاله چند عدد از خودروهای ایرانی و چینی را آنالیز می کنیم.

خرید خودروی اتوماتیک

تعویض دنده به صورت اتوماتیک یکی از ویژگی ها و امکانات بسیار جذابی است که در خودروهای امروزی وجود دارد. عمده هدف وجود این امکان در خودروهای برندها و شرکت های مختلف، این است که فرایند تعویض دنده در موقعیت های مختلف رانندگی را آسان تر کند. به همین خاطر خیلی از رانندگان نیز از این خودرو ها استقبال نموده اند.

بعلاوه شاهد هستیم که خیلی از شرکت های فراوریکننده خودرو نیز به سمت فراوری خودروی اتوماتیک رفته اند. اگر چه در بین خودروسازان ایرانی هنوز فراوری خودروهای دنده دستی، بیشتر از دنده اتوماتیک رایج است. دلیل این موضوع هم هزینه کمتر فراوری دنده دستی برای خودروسازان است. به همین خاطر خودرویی که دارای دنده اتوماتیک باشد، یک خودروی لوکس محسوب می گردد و با توجه فهرست قیمت روز خودرو نسبت به خودروهای دنده ای گران تر هستند. با تمام این تفاسیر سعی می کنیم در ادامه مقاله چند خودروی اتوماتیک محبوب را که در بازار ایران وجود دارد معرفی کنیم.

ساینا و کوییک اتوماتیک

خودروهای اتوماتیک ساینا و کوییک اتوماتیک در ایران هواداران زیادی دارند. این خودروها با پیشرانه 1.5 لیتری و با قدرت 87 اسب بخار سرعت بسیار مناسبی دارند. شتابگیری صفر تا صد آن ها به 15 ثانیه می رسد.

اگر چه خودروی اتوماتیک ساینا از لحاظ ظاهری و امکانات، فرق آنچنانی با خودروی ساینا دنده دستی ندارد، اما در کوییک این گونه نیست. کوییک اتوماتیک نمایشگر لمسی دارد و از لحاظ آپشن های اضافی نسبت به کوییک دنده دستی، رجحان های خاصی دارد.

پژو پارس اتوماتیک

فراوری این خودرو از 10 سال پیش به وسیله خودروسازان ایرانی شروع شده است. اگرچه نسخه صفر کیلومتر آن کمیاب است، اما به خاطر بهره گیری از پیشرانه 1.6 لیتری و میانگین سوخت 7 تا 8 لیتر در 100 کیلومتر یکی از خودروهای محبوب اتوماتیک محسوب می گردد.

ام وی ام 315 اتوماتیک

اما برخلاف خودروسازان داخلی که تفاوت زیادی بین مدل دنده دستی و دنده اتوماتیک قائل نمی شوند، خودروهای خارجی به خصوص خودروهای چینی مدل های دنده اتوماتیک قابل قبول و متفاوتی را به بازار عرضه نموده اند. مثلاً مدل ام وی ام 315 اتوماتیک نسبت به دنده دستی آن بسیار فرق دارد و از نمایشگر لمسی نیز بهره مند است. بعلاوه حسگرها، دوربین پارک، رابط بلوتوث و ... از ویژگی های این خودرو محسوب می گردد. قدرت آن 107 اسب بخار است و میانگین مصرف سوخت آن 7 و نیم لیتر در 100 کیلومتر است.

ام وی ام X22

خودروی ام وی ام ایکس 22 اتوماتیک در واقع کوچکترین کراس اور بازار ایران است که از سال 99 به بعد فروش آن در کشور شروع شده. این محصول شرکت ام وی ام، از پیشرانه یک و نیم لیتری با قدرت 105 اسب بخار استفاده می نماید. به همین خاطر شاید خیلی پرشتاب و قدرتمند نباشد، اما با توجه قیمتی که دارد و بعلاوه سوخت 7 لیتر در 100 کیلومتر، یکی از خودروهای محبوب اتوماتیک است.

جک S3

خودروی اتوماتیک جک S3 هم کراس اور کوچکی است که با پیشرانه 1.6 لیتر و 107 اسب بخار فعالیت می نماید. سرعت صفر تا صد آن تقریباً مانند خودروهای داخلی است و میانگین مصرف سوخت آن 7 لیتر است. این خودرو در ایران نیز مونتاژ شده و نسبت به بقیه خودروهایی که تا حالا شرح دادیم، قیمت بالاتری دارد.

چری تیگو 7

اما در پایان به خودروی چری تیگو 7 می رسیم که قیمت بالایی دارد. 147 اسب بخار و 210 نیوتن متر گشتاور برای این خودروی اتوماتیک، آن را به یکی از خودروهایی که قدرت نسبتاً بالایی دارد تبدیل نموده است. این خودرو کیفیت بسیار بالایی دارد و تمام خصوصیات آن نزدیک به استانداردهای جهانی است. اما قیمت آن نسبتاً گران است و بسیاری از مردم کشور توان خرید آن را ندارد.

مطالبی که در این مقاله اشاره کردیم صرفاً برای آشنایی شما با انواع و اقسام خودروهای دنده اتوماتیک ایرانی و چینی بوده است. خودروهای دیگری هم هستند که می توانند در فهرست خودروهای محبوب و دنده اتوماتیک قرار بگیرند، که برای اختصار از ذکر آن ها خودداری کردیم.

منبع: فرارو

به "5 خودروی اتوماتیک محبوب بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 خودروی اتوماتیک محبوب بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید