ماینر های از کارافتاده چین در آینده نزدیک وارد ایران خواهند شد

به گزارش وبلاگ تور کیش، عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم گفت: گویا گروهی به اسم نهنگ ها ماموریت یافته اند تمام ماینر های از رده خارج شده چین را وارد ایران نمایند که این رخ داده و بلای جان انرژی کشور ما شده است!

ماینر های از کارافتاده چین در آینده نزدیک وارد ایران خواهند شد

به گزارش برنا، پرویز محمدنژاد قاضی محله نماینده مردم لنگرود در مجلس یازدهم در نشست علنی امروز مجلس با اشاره به گزارش کمیسیون مالی در خصوص آنالیز شرایط صنعت استخراج رمزارز های جهان روا و مبادلات داخلی آن در کشور گفت: امروز تعداد بسیاری از کشور های جهان حضور رمزارز ها را در داخل کشورشان ممنوع نموده اند، حتی کشور هایی مانند آمریکا که از فناوری های فوق العاده برخوردارند، ماینینگ را هم ممنوع نموده است، ماینینگ یعنی کارگری، امروز در غالب کشور های جهان کارگری می نمایند و سودش را بعضی از سوداگران می برند.

او ادامه داد: در داخل کشور 60 هزار مگاوات فراوری برق داریم که 11.5 درصد آن در جهت مصرف اتلاف می گردد، حدود 12 مگاوات در حوزه برق آبی فراوری داریم، اما هیچ پایه برقی برای ما محسوب نمی گردد، کما اینکه امسال به کمتر از 3500 مگاوات رسید، ضمن آنکه 30 تا 50 درصد هم به علت اورهال نکردن دستگاه ها از بین می رود و در نهایت آورده ما از مجموعه 60 هزار مگاوات در حدود 27 هزار مگاوات است. این در حالی است که 12 هزار مگاوات هم تراز منفی داریم که در همین امسال خود را نشان داد، لذا این سوال مطرح است که از کدام محل باید یک پروژه بسیار بزرگ مانند رمزارز ها را تامین برق کنیم؟

وی اضافه کرد: بزرگترین خطری که رمزارز ها برای برق ایجاد می نماید، مصرف دائمی است، چرا که مصارف خانگی، تجاری و صنعتی به صورت سینوسی هستند، لذا در شبکه ایجاد تنفس می نمایند و تنها موجودی که وارد شبکه برق شده و به صورت ممتد کار می نماید و در جهت خود به تاسیسات برق آسیب می رساند همین رمزارز ها هستند، لذا باید فکری اساسی برای آن ها کرد.

محمدنژاد توضیح داد: در آینده نزدیک تمام ماینر های بنجل، از کار افتاده و انبار شده چین که تا امروز حدود 200 هزار عدد از آن ها کشف شده، وارد ایران خواهد شد و حتی زباله های آن بدتر از زباله های اتمی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم اعلام کرد: گویا گروهی به اسم نهنگ ها ماموریت یافته اند تمام ماینر های از رده خارج شده چین را وارد ایران نمایند که این رخ داده و بلای جان انرژی کشور ما شده است! با این وجود تنها راه مقابله با این آسیب ها این است که مزارع رمزارز کنترل شده و اجاره ای فعالیت نمایند، چرا که در این شرایط تحت کنترل بوده و می توان از آن ها مالیات گرفت و کنترل های لازم را اعمال کرد.

منبع: فرارو

به "ماینر های از کارافتاده چین در آینده نزدیک وارد ایران خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماینر های از کارافتاده چین در آینده نزدیک وارد ایران خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید