با واجارو ، مستقیم از کشاورز بخریم

به گزارش وبلاگ تور کیش، وقتی به منطقه ها روستایی سفر نموده و خرید مستقیم و بی واسطه از کشاورزان را تجربه می کنیم، هم محصولات را دست اول و تازه از کشاورز خریده ایم و هم معمولا قیمتی به مراتب پایین تر از خرده فروشی های شهر پرداخته ایم؛ ولی چه می گردد کرد که وقتی به آپارتمان شهری برمی گردیم، امکان این نوع خرید دیگر برایمان مهیا نیست.

با واجارو ، مستقیم از کشاورز بخریم

اما خبر خوب این است که بازار اینترنتی واجارو می تواند فزونین راهکار برای خرید مستقیم شما از روستاییان باشد زیرا علاوه بر ایجاد بستری مناسب برای خرید مستقیم از کشاورزان، تجربه خریدی دلچسب و شیرین را برایتان رقم خواهد زد.

با خرید به وسیله واجارو، می توانید به وسیله بسته بندی های خاص و مجذوب نماینده با فراورینماینده ای که محصولش را خریده اید آشنا شوید و با خیالی آسوده از آن بهره ببرید.

بنیانگذار شرکت تجارت فناور رونیکا که طراح سایت و وب اپلیکیشن واجارو است، در مورد نحوه شکل گیری این نشان تجاری به جام جم می گوید: ایده ساخت وب اپلیکیشن واجارو از آنجا به ذهنمان رسید که متوجه شدیم چه تفاوت زیادی بین قیمتی که کشاورز و باغدار محصولات شان را عرضه می نمایند، با قیمتی که مصرف نماینده نهایی برای آن محصولات پرداخت می نماید وجود دارد! به همین علت بود که تصمیم گرفتیم واسطه ها و دلالانی که در این فرآیند حضور دارند را تا حد ممکن کاهش دهیم تا از این طریق حاشیه سود کشاورزان و روستاییان را بالا ببریم و از طرف دیگر هم بتوانیم به مصرف نمایندگانی که علاقه مند هستند به طور مستقیم از فراورینماینده خرید نمایند و کیفیت محصول برایشان مهم است، خدمات مورد نظرشان را ارائه دهیم.

الهام شوخ نژاد ادامه می دهد: به این ترتیب بود که در سال 97 تصمیم گرفتیم ایده مان را در قالب یک بازار اینترنتی (Market Place) پیاده سازی کنیم تا کشاورزان و فراورینمایندگان روستایی بتوانند مستقیما محصولات شان را به وسیله این پلتفرم عرضه نمایند؛ بعلاوه یکی دیگر از خدماتی که در واجارو به فراورینمایندگان ارائه می گردد، این است که همه محصولات آنها شناسنامه دار شده و برایشان بسته بندی های سنتی و کاربرپسند در نظر گرفته می گردد که بر روی آنها عکسی از خود کشاورز یا فراورینماینده روستایی، معینات محصول، تاریخ برداشت آن و منطقه ای که محصول در آنجا فراوری شده است درج می گردد. هدفی که ما از تمرکز روی بسته بندی محصولات داریم، ایجاد حس نزدیکی با فراورینمایندگان است؛ به گونه ای که مشتری احساس می نماید خودش آن کالا را از کشاورز خریده است.

دسته بندی محصولات در واجارو

به گفته مدیرعامل واجارو، این شرکت محصولاتی را برای عرضه انتخاب می نماید که علاوه بر فاسدپذیرنبودن، در فرآیند پست هم آسیب پذیر نباشند؛ به همین دلیل، دسته های گوناگونی که برای محصولات عرضه شده در واجارو در نظر گرفته می شوند، عبارتند از:

چای و دمنوش: مانند چای سیاه، چای سبز، گل گاوزبان و ...

عسل و فرآورده های عسلی

خشکبار: مانند بادام زمینی، پسته، فندق و ...

روغن زیتون

سبزی خشک

دفتر واجارو در شهر رشت قرار گرفته است و در حال حاضر با کشاورزانی از استان های، گیلان، زنجان، اردبیل و همدان همکاری می نماید؛ البته با توجه به هدفی که این مجموعه برای خودش ترسیم نموده است و رشد قابل ملاحظه ای که دارد، می توان انتظار داشت که با سرعت زیادی بتواند کشاورزان استان های بیشتری را به لیست فراورینمایندگانش اضافه کند.

شیوه واجارو در همکاری با کشاورزان

به گفته شوخ نژاد، نحوه انتخاب کشاورزان در ابتدای کار به این صورت بوده است که اعضای تیم واجارو، کشاورزان و فراورینمایندگان مختلف را پیدا می کردند و با معرفی این پلتفرم به آنها، سعی در جذبشان داشتند؛ اما با توسعه و شناخته ترشدن این سامانه، در حال حاضر کشاورزانی که قصد همکاری با آن را داشته باشند، می توانند با مراجعه به وبسایت واجارو، فرم همکاری با کشاورزان را تکمیل نمایند. در مرحله بعد، کارشناسان واجارو برای تأیید و تکمیل اطلاعات به نشانی کشاورز اعزام می شوند و ضمن بازدید از محصولات، نمونه هایی را هم برای انجام آزمایشات کیفی از آنها دریافت می نمایند. در پایان اگر نمونه های اخذ شده بتوانند از تست های کنترل کیفی واجارو به سلامت عبور نمایند، محصولات آن کشاورز برای عرضه در این پلتفرم قرار می گیرند.

نگاه واجارو به آینده

مدیرعامل واجارو درباره برنامه های این شرکت و چشم اندازی که برای آینده در نظر گرفته اند، می گوید: باتوجه به این که در حال حاضر محصولات مان را به وسیله پست به تمامی نقاط کشور ارسال می کنیم، یکی از اهدافی که برای ادامه جهت در نظر گرفته ایم، افزودن محصولات کشاورزی بیشتر به سبد محصولات مان است و به همین دلیل، اخیرا محصول سبزی خشک را هم به محصولات مان اضافه نموده ایم. وی اضافه می نماید: یکی دیگر از زمینه هایی که دوست داریم وارد آن شویم و برنامه ریزی های ابتدایی را هم در مورد آن شروع نموده ایم، صادرات محصولات مان به خارج از کشور است. در بسیاری از منطقه ها کشور از جمله استان گیلان، تنوع و حجم محصولات کشاورزی به میزان ای بالاست که ظرفیت خوبی برای صادرات آنها وجود دارد.

مزایای رقابتی واجارو

هر کسب وکاری که قدم به حوزه جدیدی می گذارد، باید از ویژگی های منحصربه فردی برخوردار باشد تا بتواند در رقابت با سایر مجموعه هایی که در آن زمینه فعالیت می نمایند، توجه مشتریان بیشتری را نسبت به خود جلب کند. شوخ نژاد در این خصوص می گوید: باتوجه به ظرفیت های بالایی که در این بازار وجود دارد، فضای کافی برای فعالیت کسب وکارهای مختلف فراهم است و هر مجموعه ای می تواند با ارائه محصولات یا خدمات مختص به خودش، مشتریان وفاداری هم داشته باشد.

وی می افزاید: همان طور که در اولین نگاه کاملا معین است، مجذوب نماینده ترین و خاص ترین ویژگی واجارو بسته بندی های مشتری پسندی است که ما برای محصولات مان طراحی نموده ایم. باتوجه به بازخوردی که از سوی کاربران واجارو دریافت نموده ایم، این بسته بندی ها احساس خوبی در خریدار ایجاد می نمایند و عاملی هستند که مشتری را به استفاده مجدد از پلتفرم واجارو ترغیب می نمایند.

بنیانگذار واجارو در ادامه ضمن اشاره به ویژگی مشخص نماینده دیگری که در واجارو وجود دارد، خاطرنشان می نماید: مزیت رقابتی دیگری که در سامانه واجارو وجود دارد، مربوط به کشاورزان و فراورینمایندگان روستایی می گردد. در واقع ما امکاناتی را برای تأمین نمایندگان در نظر گرفته ایم که منجر به فزونی آنها از لحاظ کیفیت و قیمت محصولات می گردد. در بخش کیفیت، ما در مورد محصولاتی از قبیل چای، روغن زیتون، عسل و ... کنترل کیفی آزمایشگاهی را در نظر گرفته ایم و تأیید کیفیت آنها منوط به پاس کردن تست هایی است که در آزمایشگاه روی این محصولات انجام می دهیم. بعلاوه در زمینه قیمت هم سعی می کنیم دامنه قیمت هر محصول را از بازار استخراج نموده و در اختیار فراورینمایندگان قرار دهیم اما در نهایت دست آنها را در مورد قیمت گذاری روی محصولات شان باز می گذاریم.

راه های تماس با واجارو

وبسایت:vajaro.ir

تلفن: 09229009616

فراز سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه وبلاگ تور کیش

منبع: جام جم آنلاین

به "با واجارو ، مستقیم از کشاورز بخریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با واجارو ، مستقیم از کشاورز بخریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید