برایان هوک مدعی شد: ایران بارها تحریم تسلیحاتی را نقض نموده است

به گزارش وبلاگ تور کیش، مسئول گروه ویژه اقدام علیه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با وزیر مشاور در امور خارجه عربستان مدعی شد که ایران بارها تحریم تسلیحاتی شورای امنیت را نقض نموده است.

برایان هوک مدعی شد: ایران بارها تحریم تسلیحاتی را نقض نموده است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تور کیش به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، برایان هوک مسئول گروه ویژه اقدام علیه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در یک نشست خبری مشترک با عادل الجبیر وزیر مشور در امور خارجه عربستان بار دیگر ایران را به نقض مکرر تحریم های تسلیحاتی شورای امنیت متهم کرد و خواهان تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران شد.

برایان هوک که در ریاض با وبلاگ تور کیش مصاحبه می کرد، در توجیه کوشش های دولت متبوعش برای تمدید تحریم های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران گفت: ما نباید اجازه دهیم که ایران سلاح های مرگبار در منطقه مستقر کند. ایران به دفعات تحریم تسلیحاتی شورای امنیت را نقض نموده است.

وی در ادامه مدعی شد: اگر تحریم های تسلیحاتی علیه ایران برداشته گردد، ایران زرادخانه تسلیحاتی خود را نوسازی خواهد نمود و حمایت هایش از شبه نظامیان وابسته را افزایش خواهد داد. برچیده شدن تحریم های تسلیحاتی باعث می گردد که ایران بیش از پیش منطقه را بی ثبات کند.

این دیپلمات آمریکایی که کشورش از حامیان اصلی ائتلاف سعودی در تجاوز به خاک یمن محسوب می گردد، در ادامه ادعاهای بی اساس خود اضافه کرد: از سال 2016 تا به امروز شبه نظامیان حوثی بیش از 400 موشک به خاک عربستان شلیک نموده اند که این کار بدون حمایت ایران امکان پذیر نبوده است.

برایان هوک در حالی برای تشدید فشارها علیه ایران به عربستان سفر نموده است که رایزنی درباره قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل متحد از چهارشنبه گذشته شروع شده است.

اواسط خردادماه امسال کلی کرافت نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز گفت که پیش نویس قطعنامه ای را که خواهان تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران است را میان اعضای شورای امنیت از جمله روسیه توزیع نموده است.

نماینده آمریکا گفت که او می خواهد ابتدا با سفرای کشورها صحبت نموده تا اطمینان حاصل کند که همه می دانند که شورای امنیت سازمان ملل اجازه نخواهد داد این ممنوعیت ها در ماه اکتبر به خاتمه برسند.

برای تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد باید دست کم 9 کشور عضو شورای امنیت با آن موافقت نمایند و در عین حال قطعنامه از سوی هیچ یک از اعضای دائم شورای امنیت (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه) وتو نگردد.

روز سه شنبه چند دیپلمات غربی در مصاحبه با نشریه آمریکایی فارن پالیسی گفتند که قطعنامه پیشنهادی آمریکا -که از امروز چهارشنبه آنالیز و بحث درباره آن در شورای امنیت شروع می گردد- برخلاف تبلیغات دولت ترامپ از حمایت کافی در شورای امنیت برخوردار نیست و احتمالاً این قطعنامه حتی بدون در نظر دریافت وتوی آن از سوی روسیه و چین، به تصویب نخواهد رسید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "برایان هوک مدعی شد: ایران بارها تحریم تسلیحاتی را نقض نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برایان هوک مدعی شد: ایران بارها تحریم تسلیحاتی را نقض نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید