زیباترین جاذبه های قرون وسطایی ، بخش سوم

به گزارش وبلاگ تور کیش، در دوره قرون وسطی، بعضی از برترین بناها و سازه ها در تاریخ ساخته شده اند. در دوره بین سال های 500 تا 1500 پس از میلاد، شهرهای پیچیده و ساختمان های مذهبی برجسته در سرتاسر دنیا ساخته شدند.

زیباترین جاذبه های قرون وسطایی ، بخش سوم

در ادامه همراه با ما باشید تا زیباترین جاذبه های قرون وسطایی را به شما معرفی کنیم.

پینگیائو، شانشی، چین

Pingyao, Shanxi Province, China

پینگیائو با داشتن ظاهر سنتی خود، قدمتی از قرن چهاردهم میلادی دارد. امروزه این مکان به عنوان میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده و یکی از محافظت شده ترین مکان های این منطقه محسوب می گردد. این شهر دارای معابد باستانی، خانه ها و بناهای مذهبی است که در درون آن ها، گنجینه های خارق العاده ای قرار دارند. این گنجینه های گران بها به وسیله سلسله های مینگ و چینگ مورد استفاده قرار می گرفتند. این شهر به عنوان شهر ترتل نیز شناخته می گردد که به دلیل شکل دیوارها و دروازه هایش به این صورت نام گذاری شده است.

برگن، وستلند، نروژ

Bergen, Vestland, Norway

شهر تاریخی برگن در ساحل غربی کشور نروژ واقع شده و زمانی، یک بندر تجاری بسیار مهم بوده است. این شهر در سال 1070 تشکیل شده و دارای تاریخ غنی از دوران قرون وسطی است. شهر برگن در قرن دوازدهم و سیزدهم میلادی مرکز رسمی نروژه بوده است و جاذبه اصلی این شهرکه به عنوان میراث یونکسو به ثبت رسیده را می توان برایگن دانست. در برایگن، خانه های بسیار رنگارنگ وجود دارند. از جمله دیگر بناهای تاریخی قابل توجه می توان قلعه برگنهاس، برج روزنکرانتز و کلیسای قرن دوازدهمی سینت مری دانست.

قلعه واول، کراکوف، لهستان

Wawel Castle, Kraków, Poland

قلعه واول در کنار کلیسای جامع واول واقع شده است. در درون این قلعه مشهور، چتدین مکان و ساختمان سیاسی، تحصیلی و مذهبی برای پنج سال وجود داشته است. این قلعه در قرن یازدهم میلادی شکل گرفته و در آن موقع، شهر کراکوف یک مرکز تجاری برجسته بوده است. این قلعه در پی حمله مهاجمان در قرن سیزدهم میلادی، بازسازی شده بود. این قلعه در کنار تالار واول، جاذبه های گردشگری قابل توجهی را شکل داده اند. از جمله دیگر آثار این شهر می توان به میدان اصلی شهر، دانشگاه جاگیلونیان و کلیسای جامع سینت مری را نام برد.

لوبک، آلمان

Lübeck, Germany

لوبک در قرن سیزدهم تا پانزدهم میلادی در دوران اوج خود بوده و یکی از مهم ترین مراکز تجاری شمال اروپا به شمار می رفته است. گرچه این شهر بالتیک در دوران جنگ جهانی دوم، متحمل خسارت شدیدی شده بود اما همچنان بسیاری از مکان های مهم دست نخورده باقی ماندند. دروازه هولستن با دو برج، از جمله جاذبه هایی است که در نگاه اول، می توان مشاهده کرد. رنگ قرمز رنگ آجرهای این ساختمان قدیمی که به سبک گوتیک ساخته شده اند، واقعا جالب توجه است.

شهر ممنوعه، پکن، چین

Forbidden City, Beijing, China

با اینکه بعضی از ساختمان های شهر ممنوعه پس از جنگ این کشور با ژاپن دوباره ساخته شده اند اما این شهر که در قلب شهر پکن قرار گرفته، همچنان یکی از مهم ترین قصرهای تاریخی در شرق به شمار می رود. دیوارهای این شهر بیش از 3.6 کیلومتر طول دارند و در قرن پانزدهم میلادی در دوران سلسله مینگ ساخته شده اند. تمام ساختمان های این شهر به سمت خورشید قرار گرفته اند. جالب توجه ترین بخش های این شهر را می توان دروازه وو، کاخ هیونلی پیوریتی و تالار سوپریم هارمونی دانست.

دوبروونیک، کرواسی

Dubrovnik, Croatia

شهر دوبروونیک که در کشور کرواسی قرار گرفته است و به عنوان مروارید شمالگان شناخته می گردد، در ساحل داماتیان قرار گرفته و از لحاظ معماری و تاریخی بسیار برجسته است. لایه های این شهر در گذر زمان و برای قرن ها بدون تغییر به جای مانده است. دیوارهای این شهر نزدیک به دو کیلومتر طول دارند و در بین قرن دوازدهم تا قرن هفدهم شکل گرفته اند. در فاصله هایی از این دیوارها نیز برج هایی برای محافظت از شهر ساخته شده اند.

دومو دی سیه نا، سیه نا، ایتالیا

Duomo di Siena, Siena, Italy

با اینکه شهر سیه نا ریشه ها از دوران رومیان دارد اما بسیاری از این شهر توسکان در دوران قرون وسطایی بازسازی شده و کلیسای جامع آن نیز یکی از برترین نمونه های به جا مانده از آن دوران است. این کلیسای جامع در قرن دوازدهم و به سبک رومی ساخته شده و حدود یک قرن پس از آن، بازسازی هایی روی آن صورت گرفت و آن را به یک شاهکار ایتالیایی و گوتیک تبدیل نموده است.

بروخه، بلژیک

Bruges, Belgium

شهر بروخه به عنوان ونیز شمال معروفیت پیدا نموده است. این شهر با خیابان های زیبا، نماهای قرون وسطایی و کانال های آب به هم پیوسته، واقعا تماشایی است. در قرن نهم میلادی، این شهر شکل گرفته و از آن موقع، در قرن سیزدهم میلادی، به مرکز تجاری بسیار مهمی تبدیل شده است. از جمله مکان های برجسته ای که در این شهر قرار دارند می توان تالار قدیمی شهر، مارکت هال و کلیسای آور لیدی را نام برد. کلیسای آور لیدی در درون خود، گنجینه های بسیار گران بها و جالب توجهی از قرون وسطی دارد.

نارا، کانسای، ژاپن

Nara, Kansai, Japan

شهر نارا از دوران قرون وسطی، معروفیت بسیاری زیادی داشته است. در قرن هشتم میلادی، این امکان به عنوان اولین مرکز کشور ژاپن انتخاب شده و امپراتور در آن زندگی نموده است. در درون این شهر، چندین معبد بودایی وجود دارند که هر کدام از آن ها، مجسمه ای از بودا به پهنای 57 متر و به ارتفاع 48 متر را در درون خود جای داده اند. معبد تودای، مشهورترین معبد محسوب می گردد و زمانی، بزرگترین ساختمان چوبی روی زمین بوده است. در درون این معبد، آثار تاریخی گران بهایی وجود دارند و علاوه بر این، مجسمه بودای بزرگ نارا در درون آن قرار گرفته است که حدود 15 متر ارتفاع دارد.

مون سن میشل، نورماندی، فرانسه

Mont-Saint-Michel, Normandy, France

شهر مون سن میشل در نورماندی کشور فرانسه و روی یک صخره بزرگ قرار گرفته است. این پناهگاه قرون وسطایی، از قرن هفتم، معروفیت و قدسات خاصی پیدا نموده است. دلیل آن نیز این است که سینت اوبرت، اسقف آورانچس، در درون آن یک کلیسا ساخته است. حدود دو قرن پس از آن، کلیسای بندیکتین ساخته شده و در قرن سیزدهم میلادی نیز مورد بازسازی قرار گرفته است. این مکان های تاریخی و برجسته، در درون دیوارهایی از درون قرون وسطی قرار دارند و چشم انداز بسیار تماشایی را خلق نموده اند. این شهر، یکی از زیباترین مکان ها در نورماندی به شمار می رود.

منبع: فوت و فن / loveexploring.com

به "زیباترین جاذبه های قرون وسطایی ، بخش سوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین جاذبه های قرون وسطایی ، بخش سوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید