جاهای دیدنی بلژیک؛ معرفی زیباترین جاذبه های گردشگری بلژیک

به گزارش وبلاگ تور کیش، اگر قصد سفر به غرب اروپا دارید، حتما به بلژیک هم سری بزنید. کشوری کوچک اما بسیار زیبا و تماشایی که ارزش یک بار سفر کردن را دارد. جاهای دیدنی بلژیک آنقدر تماشایی است که گردشگران همیشه از طبیعت فوق العاده و شگفت انگیزش گرفته تا آثار تاریخی منحصربه فردش صحبت ها نموده اند. در این مطلب از خبرنگاران همراه ما باشید تا با یکدیگر به مکان های دیدنی بلژیک سری بزنیم و لحظاتی در تاریخ این کشور همراه با مردمان آن دوران، زندگی کنیم.

جاهای دیدنی بلژیک؛ معرفی زیباترین جاذبه های گردشگری بلژیک

آشنایی با برترین جاهای دیدنی بلژیک

شاید ندانید که گردشگران فقط به قصد دیدنی جاذبه های دیدنی بلژیک به آن سفر نمی نمایند، برای آن را سرزمینی فوق العاده برای امتحان کردن غذاهای خوشمزه و اصیل می نامند. جایی که کمتر کسی رژیمش را حفظ می نماید و تاب مقابله با نخوردن خوراکی ها و غذاهای لذیذ دارد. پس پیشنهاد می کنیم که اگر به بلژیک سفر می کنید، رژیم را کنار بگذارید که قطعا در برابر این همه خوشمزه های هوس برانگیز، شکست خواهید خورد. حال نوبت آشنایی با بعضی از برترین جاهای دیدنی بلژیک است. با ما همراه باشید.

شهر تاریخی بروژ

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری بلژیک، شهر تاریخی بروژ است که در بخش شمال غربی این کشور اروپایی قرار گرفته است. بروژ مهد جشنواره ها و هنر این کشور است و هنگام حضور در آن ساختمان های کهن با معماری جالب و چشم اندازشان به ویژه در زمان غروب خورشید، توجهتان را جلب خواهد نمود. گذر از کانال آبی که در میان این شهر قدیمی قرار گرفته است، به ویژه در هوای گرگ و میش این شهر، تجربه ای وصف نشدنی و خاطره انگیز را رقم می زند. شهر تاریخی بروژ به ثبت میراث دنیای یونسکو رسیده است.

میدان بزرگ بروکسل

اگر می خواهید یکی دیگر از زیباترین مکان های گردشگری بلژیک را ببینید، حتما به میدان بروکسل که در مرکز این شهر قرار گرفته است، بروید. میدان گرند پلاس و گروته مارکت نام های دیگر این دیدنی مجذوب کننده و در واقع نماد شهر بروکسل است. اگر این میدان را یکی از مشهورترین جاهای دیدنی بلژیک بنامیم، اغراق نکرده ایم؛ زیرا سالانه تعداد زیادی از گردشگران برای دیدنی زیباترین میدان اروپا به این شهر سفر می نمایند. پیرامون این جاذبه گردشگری، عمارات تاریخی زیادی که معماری زیبای آن ها نظرتان را در اولین نگاه جلب می نماید، قرار گرفته است که پیشینه تعدادی از آن ها را متعلق به قرن 17 میلادی تخمین زده اند.

موزه دهکده شکلاتی بلژیک

عاشقان شکلات کم نیستند، اگر شما هم خوردن این خوشمزه بی نظیر را دوست دارید و دلتان می خواهد موزه ای در این مورد را از نزدیک دیدن کنید، حتما در سفر به بروکسل، به موزه دهکده شکلاتی از دیگر جاذبه های گردشگری بلژیک بروید. این موزه با مساحتی برابر با 900 مترمربع به عنوان یکی از بزرگ ترین موزه های شکلات و میزبان بازدیدنمایندگان از سراسر دنیا است. در این موزه گردشگران شاهد مراحل ساخت شکلات هستند و اطلاعات زیادی در خصوص کاربرد، تاریخچه، فواید، اقتصاد و تنوع این خوراکی با طعم بهشتی، دریافت می نمایند.

کلیسای نوتردام دو سابلو

یکی دیگر از جاهای دیدنی بلژیک، کلیسایی است تاریخی و متعلق به اواخر قرن 15 و اوایل قرن 16 میلادی که گردشگر ها محو زیبایی معماری آن می شوند که به سبک گوتیک ساخته شده است. وقتی وارد کلیسا شوید، با فضایی زیبا و شگفت انگیز روبرو خواهید شد که شما را به گذشته می برد و غرق در فرهنگ و تاریخ مردمان آن دوران می سازد. پنجره های رنگی، تندیس شخصیت های مشهور، مقبره بعضی از خاندان مطرح و قدیمی بروکسل و شکوه فضای داخلی کلیسا، این اثر تاریخی را در لیست زیباترین جاذبه های گردشگری بلژیک قرار داده است.

اتومیوم

اگر می خواهید نماد اقتدار بلژیک را ببینید، اتومیوم را در لیست جاهای دیدنی بلژیک که قرار است به دیدنی آن بروید، قرار دهید. سازه ای بزرگ با طراحی آندره واترکین که در سال 1958 میلادی ساخت آن را شروع کردند. 9 گلوله فولادی که با 20 لوله متصل به یکدیگر ساخته شده است و قدرت بلژیک پس از جنگ دنیای دوم را به نمایش می گذارد.

جالب است بدانید در واقع این ایده، ساختار اتم است که 165 میلیارد بار بزرگ تر شده است و کل کره ها می توانند 800 نفر را در خود جای دهند. داخل هر کدام از گوی ها نیز امکانات زیادی فراهم شده است تا گردشگران بتوانند از این نماد قدرت بلژیک بازدید نمایند.

باغ مونت دس آرتس

از زیباترین جاهای گردشگری بلژیک می توان باغ مونت دس آرتس را نام برد. مجتمع شهری و تاریخی که در قلب بروکسل قرار گرفته است. در واقع این پارک شهری در اواخر قرن 18 میلادی به تصمیم پادشاه لئوپولد دوم ساخته شد و اکنون به یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی بلژیک تبدیل شده است. فواره ها، گل های دیدنیی و بی نظیر و پلکان تاریخی این مجموعه، توجه هر گردشگری را به خود جلب می نماید.

جمع بندی

دیدنی های بلژیک به همین تعدادی که معرفی کردیم، خلاصه نمی گردد و شما می توانید هنگام حضور در این کشور زیبا، از سایر جاذبه های تاریخی و دیدنی های طبیعی این سرزمین نیز بازدید کنید. از جمله جاهای دیدنی بلژیک عبارت اند از گلخانه سلطنتی لایکن، جنگل هالربوس، کلیسای سن میشل و سن گودوله، قلعه گراون استین و... نام برد.

منبع: پارسیس

به "جاهای دیدنی بلژیک؛ معرفی زیباترین جاذبه های گردشگری بلژیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی بلژیک؛ معرفی زیباترین جاذبه های گردشگری بلژیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید