درخواست سازمان جهانی بهداشت از چین برای همکاری در تحقیقات کرونا

به گزارش وبلاگ تور کیش، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO) از چین خواست تا در زمینه تحقیقات در باره منشا انتشار ویروس کرونا همکاری داشته باشد.

درخواست سازمان جهانی بهداشت از چین برای همکاری در تحقیقات کرونا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تور کیش، تارنمای خبری وال استریت ژورنال با انتشار این خبر نوشت: این درخواست پس از نشست سران گروه7 در انگلیس مطرح شد.

بنابراین گزارش تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان دنیای بهداشت در این باره ابراز امیدواری کرد که بهتر است چین در زمینه منشا و اصل ویروس کرونا که باعث همه گیری دنیای شد، همکاری و شفاف سازی داشته باشد.

مدیرکل سازمان دنیای بهداشت دراین باره به وبلاگ تور کیش در پاسخ به این پرسش که آیا مشکلاتی برای در اختیار قرار دادن اطلاعاتی دراین زمینه وجود دارد گفت: ما نیازمند همکاری از طرف چینی ها هستیم. ما نیازمند شفافیت ، فهمیدن و دانستن برای پی بردن به اصل این ویروس هستیم.

وال استریت ژورنال درادامه گزارش داد: مدیر کل سازمان دنیای بهداشت گفت که آمادگی برای گام های بعدی تحقیقات در زمینه منشا و اصل انتشار ویروس کرونا در جریان بوده و این مساله یکی از موارد مورد بحث در نشست روز شنبه (روز گذشته) سران گروه7 نیز بوده است.

این نشریه آمریکایی نوشت: بایدن دستور تحقیقات جدیدی در باره منشا شیوع ویروس کرونا را داده است و سازمان های اطلاعاتی آمریکا هم اکنون دراین مورد بر دو سناریو متمرکز شده اند که آیا عامل شیوع این ویروس نتیجه تماس انسان با حیوان مبتلا به این بیماری بوده و یا یک حادثه آزمایشگاهی بوده است، حال سازمان های اطلاعاتی آمریکا درباره نبود شواهد و مدارک لازم برای اثبات این دو سناریو خبر می دهند. اکنون بسیاری از رهبران کشورهای غربی از شروع مرحله جدید تحقیقات درباره منشا این ویروس توسط سازمان دنیای بهداشت حمایت می نمایند.

شیوع ویروس کرونا تا به امروز باعث ابتلا بیش از 176 میلیون نفر در سراسر دنیا شده که از این تعداد نیز بالغ بر سه میلیون و 800 هزار نفر جان باخته اند.

آمریکا با بیش از 34 میلیون فرد مبتلا به کووید-19 و 614هزار جان باخته کانون شماره یک انتقال ویروس کرونا در دنیا به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "درخواست سازمان جهانی بهداشت از چین برای همکاری در تحقیقات کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست سازمان جهانی بهداشت از چین برای همکاری در تحقیقات کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید