هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره سونامی کرونا قبل از کریسمس

به گزارش وبلاگ تور کیش، سرپرست فنی سازمان دنیای بهداشت هشدار داد دنیا با سونامی کرونا به علت شیوع مشترک سویه های دلتا و اُمیکرون روبرو است.

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره سونامی کرونا قبل از کریسمس

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تور کیش، ماریا ون کرخوف سرپرست فنی سازمان دنیای بهداشت (WHO) هشدار داد دنیا با سونامی ابتلا به کرونا به علت شیوع مشترک دلتا و اُمیکرون روبرو است.

به گزارش شبکه راشا تودی، در مقاله ای که روز سه شنبه در روزنامه اسپانیایی El Pais منتشر شد، ون کرخوف این نگرانی را عنوان کرد که واکسیناسیون به تنهایی برای کنترل شیوع دو سویه بسیار قابل انتقال ویروس کرونا کافی نیست.

وی در این خصوص گفت: من فکر می کنم ما با سونامی ابتلا در دنیا، هم دلتا و هم اُمیکرون روبرو هستیم. واکسیناسیون به تنهایی کافی نیست. واکسیناسیون از بیماری های جدی و مرگ جلوگیری می نماید، اما به طور کامل مانع ابتلا نمی گردد.

این مقام سازمان دنیای بهداشت با اشاره به شرایط اروپا هشدار داد: انتظار می رود که اُمیکرون بتواند تا حدی از واکنش ایمنی فرار کند.

او با ترغیب دولت ها به واکنش پیشگیرانه به خطر ناشی از سویه های نو کروناویروس، گفت که آن ها نباید منتظر افزایش تعداد بستری ها برای اقدام باشند، زیرا سویه های موجود همین حالا هم اثرگذاری ویرانگر خود را شروع نموده اند.

وی با ابراز نگرانی از تأثیر سویه نو اُمیکرون اذعان کرد که سازمان دنیای بهداشت در حال حاضر اطلاعات بسیار محدودی دارد و اضافه نمود: اگر می خواهیم این ویروس را در سال 2022 از بین ببریم، همچنان باید محتاط باشیم. ما باید انتقال را به سطوح پایین کاهش دهیم، از بیماری های جدی با واکسیناسیون اجتناب کنیم و به درمان پیشگیرانه دست یابیم. سال 2022 باید سالی باشد که ما این کار را انجام می دهیم.

سویه نو ویروس کرونا اولین بار در آفریقای جنوبی و کشورهای واقع در جنوب قاره آفریقا شناسایی شد. اُمیکرون از زمانی شناسایی در نوامبر، تقریباً در 60 کشور توسعه یافته است.

سازمان دنیای بهداشت تاکید نموده تحلیل ها نشان می دهد جهش های موجود در سویه اُمیکرون فعالیت های خنثی نماینده آنتی بادی ها و در نتیجه ایمنی طبیعی بدن را کاهش می دهد. با این حال، این سازمان دنیای گفته که به اطلاعات بیشتری برای معین اندازه اثربخشی واکسن ها علیه سویه اُمیکرون احتیاج است.

تا به امروز دستکم 15 کشور اروپایی، ابتلا به سویه نو را ثبت نموده اند. سازمان بهداشت اتحادیه اروپا نیز هشدار داده که طی ماه های آینده، نیمی از موارد ابتلا به کرونا مربوط به سویه اُمیکرون خواهد بود.

اروپا در نیمه دوم امسال میلادی، به طور میانه روزانه 359 هزار ابتلا به ویروس کرونا را ثبت نموده، این در حالی است که این تعداد در نیمه نخست امسال میلادی 241 هزار ابتلا در روز بوده است.

دانشکده بهداشت لندن هشدار داده که اُمیکرون در انگلیس در حال توسعه است و می تواند باعث مرگ 75000 نفر دیگر در انگلیس گردد، مگر اینکه محدودیت های شدیدتر اعمال گردد.

در انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی افزایش سطح هشدار از سطح سه تا چهار توصیه شده و این بدان معنی است که آن ها انتقال ویروس را بالا ارزیابی می نمایند.گفته شده که بر اساس شواهد اولیه، اُمیکرون بسیار سریعتر از سویه دلتا توسعه می یابد.

بعلاوه یک متخصص سرشناس ویروس شناسی هشدار داده که 32000 نفری که انتظار جشن کریسمس و سال نو را در آمریکا دارند، قبل از آن به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

اظهارات دکتر گرگوری پولند در حالی مطرح شده که توالی نشان می دهد سویه نو اُمیکرون کرونا به نیمی از کل استان های ایالات متحده راه یافته است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره سونامی کرونا قبل از کریسمس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره سونامی کرونا قبل از کریسمس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید