خاتمه دوران خدمت فورد کراون ویکتوریا در گشت پلیس بزرگراه کالیفرنیا

به گزارش وبلاگ تور کیش، دو سال پیش، چند نفر از اعضای سایت کار اند درایور به ساکرامنتو سفر کردند تا سوار یکی از آخرین خودروهای گشت پلیس فورد کراون ویکتوریا P71 شوند که جزء ناوگان گشت پلیس بزرگراه کالیفرنیا بود.

خاتمه دوران خدمت فورد کراون ویکتوریا در گشت پلیس بزرگراه کالیفرنیا

آن خودروی خاص که واحد 2151 گشت پلیس بود، یک کراون ویکتوریا با کمترین مسافت طی شده در دوران کاری خودش بود. هفته گذشته، این سازمان گفت که آخرین بازمانده ها از این سدان های فورد عظیم بازنشسته شده اند.

این خبر بدی برای بخش غربی کشور است. از سال 1996 تا 2012، مدل P71 تنها خودرویی بود که گشت پلیس عظیمراه کالیفرنیا به عنوان خودروی گشت اصلی از آن استفاده می کرد.

بنابراین عده زیادی ظاهر این مدل را به خاطر دارند و می توانند یک کراون ویکتوریا را از فاصله زیاد تشخیص دهند.

طبق گفته گرگ زومستاین از دفتر گشت پلیس عظیمراه کالیفرنیا در شمال ساکرامنتو، واحد 2151 در 14 ژانویه 2020 پس از طی کردن مسافت 160 هزار کیلومتری پارکینگ این اداره را ترک کرد.

نگاهی به تاریخچه حضور فورد کراون ویکتوریا در ناوگان پلیس آمریکا

فورد کراون ویکتوریا که روی پلتفرم پنتر ساخته می شد، پس از دو نسل از مدل های سال 1992 تا 2012، در سال 2011 از خط فراوری خارج شد. تمام مدل های ساخته شده در سال 2012 هم برای صادرات ساخته شدند.

فورد کراون ویکتوریا LTD در سال های 1979 تا 1991 فراوری شد. واحد 2151 یک مدل محصول سال 2010 است. آخرین خودروی پلیس P71 به گشت عظیمراه کانزاس پیوست و آخرین کراون ویکتوریا در 15 سپتامبر 2011 از کارخانه فورد سنت توماس در اونتاریوی کانادا به عربستان سعودی صادر شد.

در حالی که این انتها کار کراون ویکتوریا برای گشت پلیس عظیمراه کالیفرنیا است، اما برخی از این مدل های جذاب هنوز هم در حال کار هستند. چندین سازمان در زمان انتها فراوری این مدل، آن ها را خریداری و انبار نموده و سال ها بعد آن ها را به خدمت گرفتند.

هر دو اداره کلانتری بخش لس آنجلس و بخش سانتا باربارا هنوز در ناوگان خود از وجود P71 بهره می برند.

چه خودروهایی جایگزین کراون ویکتوریا می شوند؟

گشت پلیس عظیمراه کالیفرنیا برای جایگزین کردن کراون ویکتوریا، ابتدا مدل فورد اینترسپتور یوتیلیتی را خریداری کرد و سپس به سراغ دوج چارجر شش سیلندر رفت. در حال حاضر، چندین شاسی بلند شورولت تاهو به عنوان خودروی گشت به ناوگان این اداره پیوسته اند.

البته کراون ویکتوریا نقطه عطفی در صنعت خودرو نیست. این مدل فقط یک سدان عظیم و زمخت بود. اما به عنوان خودرو پلیس، یک مدل نمادین بود. برای عده زیادی از مردم، این تنها خودروی پلیسی بود که آن را از بچگی می شناختند. حضور این مدل در بسیاری از فیلم های هالیوودی هم برای جهانیان خاطره ساز است.

منبع: CARANDDRIVER

منبع: دیجیکالا مگ

به "خاتمه دوران خدمت فورد کراون ویکتوریا در گشت پلیس بزرگراه کالیفرنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه دوران خدمت فورد کراون ویکتوریا در گشت پلیس بزرگراه کالیفرنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید