منظره استفاده از تجهیزات بومی در شبکه ملی اطلاعات

به گزارش وبلاگ تور کیش، صفحه فضای مجازی شرکت مخابرات ایران درباره منظره استفاده از تجهیزات بومی در شبکه ملی اطلاعات پستی را منتشر کرد.

منظره استفاده از تجهیزات بومی در شبکه ملی اطلاعات

به گزارش خبرنگار ،شبکه ملی اطلاعات پروژه ای مهم و ضروری برای کشور است که اهمیت آن در دنیای امروز که حضور مردم و به ویژه نسل نوجوان و جوان کشور در فضای مجازی پررنگ تر از قبل شده، ملموس و محسوس است. بومی سازی شبکه ملی اطلاعات و تجهیزات آن برای بهبود فرایند استفاده بهینه از این شبکه ضروری است. به همین دلیل صفحه رسمی شرکت مخابرات ایران در فضای مجازی پستی را منتشر کرد که در ادامه آن را مشاهده می کنید:

بومی سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات درسال نو از اولویت های طرح کلان و معماری شبکه مخابرات در نظر گرفته شده و در این طرح اهداف عملیاتی شبکه ملی اطلاعات در چندین مورد در کنار بومی سازی خدمات، به بحث بومی سازی تجهیزات هم اشاره دارد.

در بخش اهداف عملیاتی در بند 20 این طرح به مصون سازی، کاهش آسیب پذیری، افزایش پایداری و تاب آوری امنیتی و دفاعی شبکه ملی اطلاعات در برابر تهدیدات، بدون اتکا به خدمات خارجی تاکید شده است.

از سوی دیگر در بند های 23 و 24 این مصوبه، رشد بومی سازی تجهیزات شبکه به مقدار 10 درصد سالیانه براساس اولویت های مشخص شده به وسیله مرکز ملی فضای مجازی و هم بومی سازی سامانه های امنیتی مورد احتیاج شبکه ملی به مقدار 100 درصد تا سال 1404 تکلیف شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "منظره استفاده از تجهیزات بومی در شبکه ملی اطلاعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منظره استفاده از تجهیزات بومی در شبکه ملی اطلاعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید