7 روش برای اینکه سرمای زمستان را دور بزنید!

به گزارش وبلاگ تور کیش، چگونه در زمستان گرم بمانیم؟

تا به حال شده که بخواهید در زمستان به سفری بروید که مقصد مورد نظرتان مثل روسیه و یا شهرهای اروپایی مانند اسلو، از آن دست سرماهایی دارد که تا مغز استخوان نفوذ می نماید؟ آیا در این حالت، سفرتان را لغو می کنید یا که به جنگ با سرما می روید؟ سرمای زمستان چیزی نیست که بشود از دستش فرار کرد و یا مثل باران نیست که بتوان نشست خانه تا بند بیاید! شما باید با او به طور مسالمت آمیزی رفتار کنید. اینکه چگونه در زمستان گرم بمانیم مسئله ایست که همواره در ذهنمان وجود داشته است. در ادامه با خبرنگاران باشید تا با روش های فرار از سرما آشنا شوید.

7 روش برای اینکه سرمای زمستان را دور بزنید!

1- لباس گرم بپوشید!

شاید این توصیه برایتان خنده دار برسد، اما واقعیت این است که طرز لباس پوشیدن شما بسیار مهم است. شما باید لباستان را لایه لایه انتخاب کنید تا اینکه تنها به یک کاپشن یا پالتویی که فکر می کنید گرمتان نگه می دارد بسنده کنید. اگر فکر می کنید که لباس پوشیدن به روش لایه لایه ممکن است چاق نشانتان دهد، باید خدمتتان عرض کنیم که فروشگاه های لوازم ورزشی زیادی هستند که می توانید لباس های نازکی که بسیار گرم نیز هستند وجود دارند که می توانید چند لباس نازک لایه ای از آن ها تهیه کنید و زیر هر لباسی که دست دارید بپوشیدشان! به این نکته توجه کنید که لباس قرار نیست شما را گرم کند! بلکه قرار است نگذارد که گرمای بدنتان از دست رود؛ بنابراین قبل از اینکه سردتان گردد لباس بپوشید و آن به بعد از احساس سرما، موکول نکنید.

2- غذاهایی بخورید که گرم نگهتان می دارد.

شما می دانید که خوردن غذاهای سالم در زمستان برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا اهمیت دارد، اما آیا می دانستید که تغذیه درست می تواند به شما یاری کند تا گرم شوید؟ طبق گفته کارشناسان، خوردن چربی های اضافی سالم در فصل زمستان می تواند به بهبود سوخت و ساز بدن یاری کند، که به نوبه خود بدن را گرم نگه می دارد. اگر پیش خودتان فکر می کنید که چربی باعث افزایش وزنتان می گردد نگران نباشید؛ همواره می توانید جایگزینی برای چربی انتخاب کنید و آن هم غذا و نوشیدنی های گرم است. سوپ، غذاهای تند، قهوه داغ و چای را امتحان کنید تا متوجه شوید که به راحتی می گردد به سوال چگونه در زمستان گرم بمانیم پاسخ داد.

3- انگشت های پایتان را گرم نگه دارید.

باید بدانید که سرمازدگی در اندام هایی مثل دست و پاها آغاز می گردد، پس گرم نگه داشتن پاهایتان بسیار مهم است. چه می خواهید به سرکار بروید و یا اینکه چند قدمی پیاده روی کنید، در نظر داشته باشید که باید انگشت های پایتان را با پوشش مناسب گرم نگه دارید. کفش های زمستانی مانند چکمه و بوت ها و کتانی های با کیفیت هم باعث گرم ماندن پایتان می شوند و هم اینکه در روزهای بارانی، مانع از رسیدن آب به پا می شوند. بعلاوه آن ها از لیز خوردن شما در سطوحی که به خاطر بارش برف و باران سُر هستند، جلوگیری می نمایند. پس نتیجه این شد که هرگز با کفش نامناسب حتی به یک سفر یک روزه کوتاه هم نروید.

4- عینک دودی …. حتی در زمستان!

اگر در حال پیاده روی در برف هستید حتما از عینک دودی برای حفاظت چشم هایتان در مقابل روشنایی برف بهره ببرید. البته این چندان به سوال چگونه در زمستان گرم بمانیم پاسخ نمی دهد اما به هر حال مورد مهمی بود که باید در این مطلب خدمتتان عرض می کردیم! عینک های پولاریزه به منظور جلوگیری از تابش نور آفتابی که به برف می خورد بسیار مفید هستند. بعلاوه در هنگام رانندگی به خاطر اینکه در زمستان خورشید پایین تر واقع شده است، دید شما را تحت تاثیر قرار می دهد و استفاده از عینک دودی در این مواقع بسیار مفید خواهد بود.

5- کلاه! راز مخفی گرم ماندن

کلاه بسیار برای گرم نگه داشتنتان مفید است زیرا گرمای سرتان را تحت محافظت قرار می دهد و از دست رفتن آن را به تاخیر می اندازد. یک کلاه بسیار خوبی که بتواند شما را از سرما محفظ نگه دارد باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • حتما و حتما باید تا زیر گوش هایتان بیایید و آن ها را بپوشاند.
  • پشت سرتان را حداقل تا نصفه تحت پوشش قرار گیرد.
  • در سفر بهتر است کلاهتان، منگوله یا چیزهای اضافی دیگری نداشته باشد که به خاطر کمبود فضای چمدانتان، از آوردنش صرف نظر کنید.

6- دستکش سبک و ضد آب

زمان آن رسیده که از دستکش های پشمی و بزرگی که در گذشته استفاده می کردید، صرف نظر کنید و اگر می خواهید یک مسافر باهوش به نظر برسید از دستکش هایی که گرم، ضدآب و نازک هستند بهره ببرید. آن ها هیچ جایی پر نخواهند کرد اما باعث می شوند که شما یکی از نقاطی که سرمازدگی از آن آغاز می گردد را محافظت کنید. البته می دانیم که در ذهنتان یک موضوع مهم پدیدار می گردد که امروزه همه ما را درگیر خود نموده است: تلفن همراه یا همان موبایل! پیش خود می گویید که اگر دستکش دستم کنم برای هر کار کوچکی که با موبایلم داشته باشم باید آن ها در بیاورم و مجددا بپوشمشان. خدمتتان باید عرض کنیم که در حال حاضر دستکش هایی در بازار موجود هستند که روی انگشت شصت و اشاره شان پارچه خاصی کار شده که صفحه لمسی موبایلتان آن را می شناسد و به راحتی می توانید به وسیله آن ها با گوشی هوشمندتان کار کنید.

7- یک بطری آب گرم درست کنید!

آب گرما را تا مدت زیادی در خود نگه می دارد. پس می توانید یک بطری آب گرم برای خودتان درست کنید و آن را با خود حمل کنید. هر زمان که احساس سرما کردید این بطری را به دستتان بگیرید و یا حتی زیر لباستان قرار دهید. آن هایی که عاشق کمپینگ در فضای باز هستند در زمستان ها می توانند یک بطری آب گرم را با خود به داخل کیسه خواب ببرند. در آن موقع است که می بیند، این گرما چه معجزه هایی که نمی کند و متوجه می شوید که پاسخ به سوال چگونه در زمستان گرم بمانیم چقدر آسان است.

منبع: الی گشت

به "7 روش برای اینکه سرمای زمستان را دور بزنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 روش برای اینکه سرمای زمستان را دور بزنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید