آلمان: پیش نویس متن نهایی مذاکرات وین تکمیل شده است

به گزارش وبلاگ تور کیش، کریستوفر برگر سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان گفت که کار بر روی پیش نویس متن نهایی درمذاکرات وین کامل شده و اکنون باید تصمیمات سیاسی لازم در مرکز ها اتخاذ شود.

آلمان: پیش نویس متن نهایی مذاکرات وین تکمیل شده است

به گزارش به فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس وی روز چهارشنبه در اظهاراتی اضافه نمود: امیدواریم که این مذاکرات هر چه سریع تر به نتیجه بینجامد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اخیراً گفت که پیش نویسی از توافق آماده شده واضافه نمود: متاسفانه در سه یا چند موضوع اصلی همچنان طرف های غربی و آمریکا تصمیم سیاسی خودشان را نگرفتند. در تمامی تماس ها تلاش کردیم خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران و منطق و دلیلش و چگونگی مرتفع کردن این موضوعات کاملا هم برای طرف غربی روشن شود و هم این که مواضع ایران تبیین شود.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که موضوعات مخالف نظر ایران در این پیش نویس چه بوده و اگر غرب و آمریکا در خصوص برخی موضوعات از جمله تحریم ها با ایران همکاری نکند چه اتفاقی رخ خواهد داد و راهکار چیست؟ گفت: پیش نویس به صورت مشترک آماده شده و پیش نویسی است که بالای 97 و 98 درصد آن به صورت مشترک نگاشته شده و آنچه باقیمانده است مواردی است که باید مرتفع شود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان دیروز (چهارشنبه) درجمع وبلاگ تور کیش درباره این که آیا به توافق نهایی نزدیک تر شده ایم؟ گفت: ما چهار موضوع را به عنوان خط قرمز درمذاکرات نزدیک به نهایی خودمان پیش رو داشتیم. از این چهار موضوع در سه هفته گذشته، دو موضوع تقریبا حل شده و به نقطه توافق رسیدیم، ولی دو موضوع همچنان به جای مانده از جمله موضوع تضمین اقتصادی. امروز با همکارم آقای دکتر باقری و با انریکه مورا از طریق Non-Paper گفتگو داشتم.ما به تبادل پیام ها با طرف آمریکایی ادامه می دهیم و هر زمان به نقطه توافق در این دو موضوع و خط قرمز باقیمانده نزدیک شویم، تیم ما و دکتر باقری در وین حضور خواهند یافت.

وزیر خارجه شرح داد: اگر طرف آمریکایی اراده لازم را برای حل و فصل دو موضوع باقیمانده داشته باشد. آماده هستیم در اولین فرصت با حضور وزرا در وین، روز جمع بندی و تصمیم نهایی را داشته باشیم و به نقطه پایانی توافق برسیم. اما اکنون این موضوع در دست طرف آمریکایی است و اینکه آیا ابراز وجود حسن نیت در طرف آمریکایی و نزد آقای جو بایدن موضوعی واقعی وحقیقی است؟ و محقق خواهد شد یا نه؟ بستگی به این دارد که در رفت و برگشت پیام های ما، چه اتفاقی در روزهای آینده رخ خواهد داد. اگر امروز طرف آمریکایی دو مطالبه باقیمانده ما را محقق کند، فردا آماده حضور در وین خواهیم بود.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم شامگاه چهارشنبه، درخصوص مذاکرات رفع تحریم ها در وین گفت که طرف ها به توافق نزدیک هستند، اما برخی موضوعات کلیدی به جای مانده که باید حل و فصل شوند.

منبع: فرارو

به "آلمان: پیش نویس متن نهایی مذاکرات وین تکمیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: پیش نویس متن نهایی مذاکرات وین تکمیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید