احداث 3 اسکله به طول 1400 متر در بندر شهید رجایی، ارتقاء صندلی بندر با تکمیل فاز سوم توسعه
به گزارش وبلاگ تور کیش، مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان پروژه فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی را یکی از پروژه های مهم و راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد که با ارزش یک هزار و 200 میلیارد تومان در حال اجرا است.

به گزارش گروه مالی وبلاگ تور کیش، علیرضا محمدی کرجی ران در مورد فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهیدرجایی اظهار کرد: این پروژه به عنوان یکی از پروژه های مهم و راهبردی سازمان بنادر و دریا نوردی در سال جهش فراوری است و پیش بینی می گردد بخش عمده ای از این پروژه تا خاتمه سال به بهره برداری برسد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان این طرح را یکی از پروژه های عظیم بندرسازی در ایران مطرح کرد و اضافه نمود: این پروژه به لحاظ تجهیزات فنی و فرایند ساخت و ساز های عمرانی دارای پیچیدگی و ویژگی های خاص مهندسی است، به گونه ای که فاز 3 توسعه خاتمهه کانتینری این بندر در مجموع شامل احداث یکهزار و 400 متر اسکله، 4 میلیون متر مکعب لایروبی و احداث 113 هکتار محوطه کانتینری پسکرانه است که با هزینه یک هزار و 200 میلیارد تومان سازمان بنادر و دریانوردی در دست اجرا است.
این مقام مسئول ادامه داد: با بومی سازی دانش بندر سازی توسط مهندسان جوان و با انگیزه ایرانی خودکفایی 100 درصدی در این زمینه تحقق پیدا نموده است و این پروژه به عنوان یکی از پروژه های برتر عمرانی و توسعه ای استان هرمزگان است، درحال حاضر کوشش را به این مهم معطوف شده که به موازات بندر سازی و طرح توسعه خشکی، عملیات لایروبی حوضچه نیز سرعت گیرد.
وی اهداف ترسیم شده برای این پروژه را طی هفت محور مطرح کرد و گفت: ارتقاء صندلی بندر کانتینری شهیدرجایی در رقابت با سایر بنادر منطقه، افزایش اسمی تخلیه و بارگیری ترمینال کانتینری از 6،3 میلیون TEU به 8.4 میلیون TEU برای پهلوگیری شناور های با ظرفیت 18 هزار و 400 TEU و تناژ 185 هزار DWT، احداث سه پست اسکله به طول یک هزار و 400 متر، لایروبی حوضچه شماره 3، خاکبرداری و محوطه سازی و تاسیسات زیربنایی و روبنایی با سطح تقریبی 113 هکتار و ساختمان های مورد احتیاج و نیز حفاظت ساحلی و اقدامات لازم به طول تقریبی 1100 متر از جمله اهداف تبیین شده برای پروژه فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهیدرجایی است.
وی اظهار کرد: از همه ظرفیت های قانونی و اسناد بالا دستی در راستا سرعت بخشی به فرایند اجرای مراحل مختلف این طرح استفاده خواهیم کرد، پذیرش شناور های اقیانوس پیمای سوپرپست پاناماکس و عظیم مقیاس از شاخص های بنادر توسعه یافته به شمار می آید و بندر شهیدرجایی به عنوان عظیمترین بندر کانتینری کشور سهم قابل ملاحظه ای در تجارت ملی و منطقه ای دارد، بنابراین ارتقاء ظرفیت بندر شهید رجایی با بهره برداری از این طرح قابلیت رقابت پذیری آن را در سطح بین الملل افزایش خواهد یافت.
انتهای پیغام/
منبع: خبرگزاری دانشجو