از صادرکنندگان نمونه خرمشهر تقدیر شد

به گزارش وبلاگ تور کیش، به بهانه روز ملی صادرات و در راستای تقدیر از فعالان عرصه صادرات، هشتمین همایش روز ملی صادرات و تقدیر از صادرکنندگان نمونه خرمشهر برگزار گردید.

از صادرکنندگان نمونه خرمشهر تقدیر شد

رئیس اتاق خرمشهر در این مراسم گفت: روز ملی صادرات، بهانه ای برای تجلیل از زحمات صادرکنندگان در عرصه های تجاری است. به همین بهانه و بر وفق عادت چندساله اخیر و به همت دوستان عزیزم در اتاق خرمشهر بر آن شدیم تا از کوشش صادرکنندگان نمونه، فعالان مالی برگزیده و خادمین صادرات در شهرستان خرمشهر تقدیر به عمل آوریم.

هانی فیصلی خطاب به صادرکنندگان اعلام کرد: بر کسی پوشیده نیست که عرصه فعالیت های شما با کوله باری از سختی ها و مشقت ها و در شرایطی نابرابر و تحت قساوت های ناشی از تحریم های ظالمانه بیگانگان و خود تحریمی حاصل از سوء مدیریت و صدور بخشنامه ها و قوانین مخل امر صادرات در داخل کشور در حال اجرا است.

وی گفت: صدور بخشنامه های خلق الساعه در کنار تصمیم های عجولانه و غیر کارشناسی عرصه جولان در نبردهای صادراتی با همتایان دیگر کشورها را سرشار از چالش نموده است. بخشنامه ها و آئین نامه های کارشناسی نشده دلیلی بر خروج خیل عظیمی از فعالان مالی از صادرات کالاهای غیرنفتی و هجوم سرمایه های آنان به بازارهای مختلف بوده است. ارزآوری را به بهانه ایفای تعهدات ارزی مختل نموده ایم و توسعه کسب وکار و اشتغال زائی در امور بازرگانی را به امید کنترل فعالیت های تجاری به مرز تعطیلی رسانده ایم.

فیصلی اضافه کرد: وجود زیرساخت های بی نظیر در مرز شلمچه؛ توان تبدیل این نقطه از کشور را به پایلوت تجاری و کریدور ترانزیتی خاورمیانه فراهم نموده است. چگونه است که باوجود علم و آگاهی کافی، نتوانسته ایم تا به امروز از فعالیت های منفعت جویانه گروه های خاص در آن سوی مرز جلوگیری کنیم. کاری که با اندکی رایزنی دیپلماتیک و کاربرد ترفندهای سیاسی بین المللی از سوی دولتمردان قابل حصول است.

او گفت: عدم وجود مدیریت متمرکز و تصدی چندگانه در خاتمهه تجاری شلمچه باوجود مصوبات عدیده از سوی شورای تأمین و استانداری خوزستان، همچنان اصلی ترین عامل در ایجاد مسائل موجود در مرز شلمچه به شمار می رود. لزوم ایجاد راه حل فراگیر و کاربردی در ایجاد مدیریت واحد و واگذاری آن به سازمان منطقه آزاد اروند، ضرورتی است که خواسته فعالان مالی است.

فیصلی توضیح داد: عدم تخصیص گارد گمرک باوجود آمادگی سازمان منطقه آزاد اروند جهت فراهم کردن نیروی انسانی آن، همچنان معضلی پایدار در شلمچه است. این امر در کنار عدم بهره برداری از دستگاه های ایکس ری، عاملی در ایجاد چالش و تنش در بازرسی غیرتخصصی کالاهای صادراتی، به وسیله نیروهای امنیتی و نظامی است. و این نشانه ای است بر اینکه تکه های پازل صادراتی در خرمشهر و شلمچه باوجود گوشزد مسائل، هیچ گاه به درستی چیده نمی شود.

رئیس اتاق خرمشهر تأکید کرد: این اتاق به منظور آنالیز مسائل و معضلات توسعه مالی و نیل به اقتصاد مقاومتی و ارائه راه حلهای برون رفت از آنها، پیشنهاد می نماید تا به صورت دوره ای و در زمان های متعدد جلسات کارگروه توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی استان را در خرمشهر برگزار نموده تا مسئولین محترم استان به صورت مستقیم در جریان مسائل صادرکنندگان قرار گرفته و با بازدیدهای میدانی از معضلات و مسائل موجود در راه توسعه و رونق بخشی تجارت در خرمشهر آگاه و اقدامات لازم در جهت برطرف آنها انجام شود.

در خاتمه این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایا، از 5 صادرکننده برتر خرمشهر در سال 1400، 15 نفر از صادرکنندگان شایسته تقدیر و جمعی از فعالان مالی و مدیران سازمان های دولتی به عنوان خادمین صادرات تقدیر به عمل آمد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "از صادرکنندگان نمونه خرمشهر تقدیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از صادرکنندگان نمونه خرمشهر تقدیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید