افتتاح 24 پروژه گردشگری و صنایع دستی گلستان

به گزارش وبلاگ تور کیش، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، افتتاح 24 پروژه گردشگری و صنایع دستی گلستان انجام می گردد.

افتتاح 24 پروژه گردشگری و صنایع دستی گلستان

رحمان فرمانی گفت: تعداد 24 پروژه جمعا با حجم سرمایه گذاری 4 هزار و 946 میلیارد و 450 میلیون ریال و اشتغالزایی 751 نفر از جمله پروژه های دهه مبارک فجر است که در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افتتاح خواهد شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان اعلام نمود: با افتتاح این پروژه ها که شامل کارگاه تخصصی صنایع دستی، فروشگاه هنرهای سنتی، خانه صنایع دستی، اقامتگاه بومگردی، سفره خانه سنتی، بناهای تاریخی با کاربری گردشگری، مزرعه گردشگری، مجتمع گردشگری و شرکت خدمات مسافرتی است، تعداد 60 اتاق و 189 تخت به ظرفیت اقامتی شهرستانهای استان می افزاید.

او در ادامه اضافه نمود: از این تعداد پروژه قابل افتتاح در ایام دهه مبارک فجر در استان گلستان تعداد 6 اقامتگاه بومگردی با حجم سرمایه گذاری 145 میلیارد و 700 میلیون ریال در سطح استان به بهره برداری خواهد رسید که زمینه اشتغال بیش از 20 نفر را فراهم می سازد.

فرمانی با اشاره به پروژه های قابل افتتاح حوزه صنایع دستی در ایام دهه فجر سال 1400 گفت: در این مدت تعداد 10 پروژه شامل خانه صنایع دستی، فروشگاه صنایع دستی و کارگاه تخصصی صنایع دستی با حجم سرمایه گذاری 23 میلیارد و 750 میلیون ریال در استان افتتاح می گردد. این تعداد پروژه برای 68 هنرمند صنایع دستی شهرستانهای استان ایجاد اشتغال می نماید.

او دهه فجر را فرصت مناسبی برای آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با انقلاب شکوهمند اسلامی و اهداف مقدس آن دانست و اظهار امیدواری کرد با بهره برداری و اجرایی شدن این پروژه ها زمینه توسعه و رونق گردشگری و صنایع دستی استان بیش از پیش فراهم آید.

منبع: همگردی

به "افتتاح 24 پروژه گردشگری و صنایع دستی گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 24 پروژه گردشگری و صنایع دستی گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید