برق سیمانی ها هم سهمیه بندی شد ، فراوری سیمان کم می گردد؟

به گزارش وبلاگ تور کیش، روز گذشته سخنگو صنعت برق گفت که برق هیچ صنعتی از اول پاییز تا به امروز در کشور قطع نشده است. این صحبت ها در شرایطی مطرح می گردد که دبیر انجمن صنعت سیمان از سهمیه بندی برق واحدهای سیمانی خبر داده است.

برق سیمانی ها هم سهمیه بندی شد ، فراوری سیمان کم می گردد؟

بعد از فولادی ها نوبت به سیمانی ها رسیده است. عبدالرضا شیخان به وبلاگ تور کیش می گوید: وزارت نیرو از ساعت هفت صبح تا 10 شب برای صنعت سیمان محدودیت ایجاد نموده است. انها توانسته اند در شبانه روز 50 درصد برق فراورینمایندگان سیمان را تامین نمایند.

او شرح داد: تنها مشکل فراورینمایندگان سیمان این است که نمی توانند فرایند کوره سیمان را متوقف نمایند. از وزارت نیرو خواهش کردیم که برای عدم توقف فعالیت کوره محدودیت ها را اندکی کاهش دهد.

قطع برق قیمت سیمان را دو برابر می نماید

در تابستان سال جاری قطع برق فرایند فراوری را کاهش داد و همین مساله باعث شد سیمان در بازار به شکل قابل توجهی گران گردد. آیا قطع برق فراوری سیمان را در زمستان کاهش داد؟ شیخان پاسخ داد: هنوز قطع برق تاثیری در بازار سیمان نگذاشته است. چنانچه با وزارت نیرو درباره کاهش محدودیت ها به توافق برسیم و بتوانیم فعالیت یک کوره را راه اندازی کنیم فراوری سیمان ادامه دارد، بنابراین تاثیر چندانی در افزایش قیمت ها ندارد.

شیخان ادامه داد: چنانچه قطع برق در زمستان تداوم داشته باشد و محدودیت ها افزایش پیدا کند، قیمت سیمان در بازار دو برابر می گردد. اکنون قیمت هر پاکت سیمان 50 کیلویی بدون احتساب ارزش افزوده در محل کارخانه 25 هزار تومان است.

او گفت: وزارت نیرو برای قطع برق صنعت سیمان مکاتبه ای با انجمن انجام نداده است. مکاتبات آنها با وزارت صمت بوده و ما از قطع برق واحدهای فراوریی سیمان بی اطلاع بودیم.

براساس این گزارش فراوری سیمان گویا کاهش پیدا نموده است. پیش تر شیخان، دبیر انجمن صنعت سیمان گفته بود: در هشت ماه سال جاری کلینکر 49 میلیون و 800 هزار تن فراوری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری ننموده است. فراوری سیمان هم به 43 میلیون تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9.3 درصد کاهش پیدا کرد.

برای مطالعه بیشتر خبر قیمت سیمان در دی 1400 را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "برق سیمانی ها هم سهمیه بندی شد ، فراوری سیمان کم می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برق سیمانی ها هم سهمیه بندی شد ، فراوری سیمان کم می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید