برگزاری آزمون مجوز فعالیت در 22حرفه عوامل تولیدی

به گزارش وبلاگ تور کیش، خبرگزاری خبرنگاران-مشاغل تولیدی درون و برون سازمانی رسانه ملی تا سرانجام روز سه شنبه 3 اسفند فرصت دارند در سایت چهره به نشانی chehre.irib.ir ثبت نام و 12 و 13 اسفند براساس جدول زمان و مکان اعلامی در این سایت، در نخستین آزمون مجوز فعالیت به طور همزمان در سراسر کشور شرکت نمایند.

برگزاری آزمون مجوز فعالیت در 22حرفه عوامل تولیدی

به گزارش خبرگزاری وبلاگ تور کیش به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، محسن علمداری، مدیر کل سنجش، ارزشیابی و رتبه بندی عوامل فراوری درباره این آزمون گفت: آزمون سراسری مجوز فعالیت برای نخستین بار در تاریخ رسانه ملی با راهبری مرکز طرح، برنامه و بودجه و اجرای اداره کل سنجش، ارزشیابی و رتبه بندی عوامل فراوری در 22 عنوان حرفه: صدابرداری، کارگردانی پویانمایی، تدوین، تصویربرداری، تهیه نمایندگی تلویزیونی، تهیه نمایندگی رادیویی، خبرنگاری، دبیری خبر، عکاسی، عوامل پخش، ارزیابی، کارگردانی تلویزیونی، گرافیک، طراحی دکور، طراحی صحنه، گریم، گزارشگری، متصدی صحنه، منشی صحنه، هماهنگی، نورپردازی و نویسندگی برگزار می گردد.

وی اضافه نمود: رسانه ملی مشروط بر به اینکه ستاد ملی کرونا اجازه برگزاری آزمون های فراگیر را صادر کند، این آزمون را دوازدهم و سیزدهم اسفند ازساعت 8 صبح تا 17 بعدازظهر در تمامی دانشگاه های پیغام نور سراسر کشوردارای مراکز صداوسیما به صورت الکترونیکی تستی متمرکز برگزار می نماید.

مدیر کل سنجش، ارزشیابی و رتبه بندی عوامل فراوری گفت: آدرس سایت چهره برای ثبت نام در این آزمون دو روزه و برای کسب اطلاعات تکمیلی برای شرکت در این آزمون به نشانی chehre.irib.ir است. تا به امروز در سامانه چهره 27 هزار نفر ثبت نام نموده اند که از این میان 12 هزار نفر درخواست صدور مجوز فعالیت داشته اند.

علمداری گفت: نتایج آزمون نیز حداکثر یک هفته بعد از برگزاری در سایت چهره اطلاع رسانی می گردد و به مناسبت مبعث رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) رسانه ملی به تمامی کسانی که در این آزمون شرکت می نمایند هدایایی اهدا می نماید.

وی توضیح داد: کسانی که از اداره کل سنجش، ارزشیابی و رتبه بندی عوامل فراوری سازمان پیروز به دریافت مجوز فعالیت عوامل فراوری شوند خدمات بیشتری به آن ها داده می گردد، از جمله اینکه بعد قبولی در آزمون و گرفتن مجوز حداکثر تا 25 درصد بنا به شرایط، دریافتی این همکاران، علاوه بر افزایش سنواتی متداول، در سال 1401 در سامانه همکار افزایش می یابد.

علمداری تأکید کرد: آزمون اسفندماه نخستین گام از مراحل اجرایی شدن نظام صلاحیت حرفه ای اصحاب رسانه است. در مورد حرفه های بازیگری، دوبلوری، اجرا و گویندگی که به آزمون های های عملی احتیاج دارند و شایستگی هایشان فقط با آزمون کتبی بدست نمی آید، قرار است تمهیدات لازم صورت گیرد و سپس آزمون این حرفه ها برگزار گردد که درسایت چهره chehre.irib.ir اطلاع رسانی می گردد.

این آزمون در مراحل بعدی در قالب اعطای گواهینامه صلاحیت حرفهای، در سال 1401، به صورت دو مرحله ای (نظری، مهارتی و عملکردی) برگزار خواهد شد. سازمان صدا و سیما درصدد است درچهارچوب صلاحیت حرفه ای ملی ایران، مرجع صدور گواهینامه صلاحیت حرف های در قلمرو اصحاب رسانه برای تمامی دست اندرکاران فعالیت های رسانه ای کشور (اعم از همکاران سازمانی یا فعالان برون سازمانی) باشد.

لازم به ذکر است، رسانه ملی برای اینکه با سهولت بیشتری بتواند به افراد و حرفه های فراوریی که با این سازمان همکاری می نمایند دسترسی داشته باشد سامانه چهره را راه اندازی نموده است.

در این سامانه هر فردی می تواند رزومه خود و اینکه چه فعالیت هایی در حوزه فراوری برنامه رادیویی و تلویزیونی داشته است را بارگذاری کند. سامانه چهره سه سال است که کار خود را با ثبت اطلاعات کارشناسان و گویندگان رسانه ملی شروع نموده و در سال های اخیر نیز توسعه پیدا نموده است.

همه عوامل فراوری که درقالب برآورد و قرارداد هایی با رسانه ملی همکاری داشته اند عملکرد خود را در این سامانه پرسنلی ثبت می نمایند و پس از ثبت در این سامانه می توانند صدور مجوز فعالیت و گواهینامه صلاحیت حرفه ای را درخواست نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "برگزاری آزمون مجوز فعالیت در 22حرفه عوامل تولیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری آزمون مجوز فعالیت در 22حرفه عوامل تولیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید