تنگه تخت چو یکی از جاذبه های دیدنی شهرستان پلدختر است

به گزارش وبلاگ تور کیش، ایسکانیوز/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، تنگه تخت چو یکی از جاذبه های دیدنی شهرستان پلدختر است.

تنگه تخت چو یکی از جاذبه های دیدنی شهرستان پلدختر است

تخت چو یا تخت چان منطقه ای در شهرستان پلدختر، یکی از شهرهای تاریخی استان لرستان هست که سرزمینی بکر و دیدنی است. پلدختر در زمان امپراطوری ساسانیان بواسطه موقعیت جغرافیایی یکی از شهرهای مهم و استراتژیک بود. در این شهر پل های ارتباطی زیادی وجود دارد که بیشتر آنها متعلق به همین دوران است. نام شهر پلدختر نیز یکی از بزرگترین پل های آن موقع یعنی پل دختر گرفته شده که در حال حاضر تنها چند پایه ستون از این پل تاریخی به جای مانده است.

تخت چو دارای دره هایی بسیار عمیق است که همانند کرانه ای زیبا آغوش خود را بر همه باز گگردد تا از آبشارهایش، تنگه هایش، درختانش، سایه سارهایش و تمام زیبایی های چشم نوازش به طرز صحیح استفاده نمایند و در آن موقعی را بگذرانند و به آرامشی بی پایان دست یابند. در روزهای بارانی سال، آبشارهای عظیمی با فوران شدید در منطقه تخت چان پلدختر شکل میگیرند که زیبایی خیره نماینده ای دارند. راستا دسترسی به این منطقه بسیار صعب العبور است و جاده ماشین رو ندارد، به همین علت هنور پای تخریبگران طبیعت به آنجا نرسیده است.

هم از طرف پلدختر و هم از طرف خرم آباد میتوان به این منطقه سفر کرد، اما از لحاظ جغرافیایی جز شهرستان پلدختر محسوب می گردد. این ناحیه توریستی بدون تردید جز زیباترین نقاط ایران است که بسیاری از جغرافیدانان از نظر ظاهری آن را با آمازون و طبیعت قاره آمریکا مقایسه می نمایند. تخت چو از راستا آزادراه خرم آباد - پل زال، بعد از عوارضی یک جاده فرعی وجود دارد که تا پنج کیلومتر با ماشین قابل تردد است. از آنجا باید حدود هفت الی هشت ساعت پیاده روی کرد تا به دره های رویایی تخت چو رسید و از تماشای آبشارهای پلکانی تخت چو لذت برد و شاهد شکوه این منطقه بود.

منبع: همگردی

به "تنگه تخت چو یکی از جاذبه های دیدنی شهرستان پلدختر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنگه تخت چو یکی از جاذبه های دیدنی شهرستان پلدختر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید