خاص ترین جاذبه هایی که شما را به ترکیه می کشاند

به گزارش وبلاگ تور کیش، ترکیه با جاذبه های دوست داشتنی اش

ترکیه یکی از دیدنی ترین کشورها برای گردشگری است. قرار بود ما تنها سه هفته و نیم در این کشور اقامت داشته باشیم؛ اما پنج هفته در آنجا ماندیم! موارد دیدنی زیادی در این کشور جالب وجود دارند که در ادامه پنج جاذبه گردشگری ترکیه را با خبرنگاران مرور می کنیم:

خاص ترین جاذبه هایی که شما را به ترکیه می کشاند

1. مردم

درست است که ما در خصوص هر کشوری که صحبت می کنیم، می گوییم مردم آنجا برترین مردم دنیا هستند، اما مردم ترکیه واقعاً در زمره مهمان نوازترین مردم دنیا می باشند. آنها تمام کوشش خود را می نمایند تا به غریبه ها یاری نمایند؛ آنها را یک چای میهمان می نمایند یا از آنها برای ناهار دعوت به عمل می آورند. امکان نداشت در ایستگاه اتوبوس بنشینیم و کسی پیش ما نیاید و سر صحبت را باز نکند و ما را با یک چای مهمان نکند. از ترک ها گرفته تا نمودها و هر کس دیگر، مردم ترکیه از مهربان ترین مردم دنیا هستند.

2. غذا

ترکیه غذاهای بسیار خوشمزه ای دارد. این کشور که از خاورمیانه، آسیا و اروپا تأثیر پذیرفته، برترین غذاهایی را که تا حالا دیده ایم، در خود دارد. کباب، خورشت، آش، پیتزا، نان و خوراک های خاص منطقه ای، همگی عالی هستند. حتماً می پرسید برترین قسمت این پذیرایی کدام است؟ بهتر است بدانید بیشتر این غذاها با پیش غذا، سالاد، سوپ، نان و معمولاً یک چای رایگان در انتهای غذا سرو می شوند.

3. ماجراجویی

ماجراجویی در این کشور پهناور کار ساده ای است. ترکیه دارای جاذبه های خاص خودش است و شما می توانید به هر گوشه ای از آن بروید؛ حتی می توانید سوار یک اتوبوس شوید و به صورت تصادفی به شهری بروید که هیچ کسی آنجا نمی رود و در این حالت است که مهمان نوازی واقعی مردم ترکیه خود را نشان خواهد داد. قسمت شرقی ترکیه تقریباً عاری از جهانگرد است و در عین حال دارای برترین غذاها، مردم و منظره ها می باشد! ما پیشنهاد می کنیم از افراد محلی بپرسید که کجا بروید و به توصیه آنان عمل نمایید. چرا که افراد محلی عادت دارند برترین مکان ها و در عین حال کمتر شناخته تر شده ها را به شما معرفی نمایند، به طوریکه با ورود به آن مکان ها به خوبی متوجه می شوید که قبل از این شاید از آن کمتر شنیده باشید و نظیرش را دیده باشید.

4. قلیان کشیدن (Nargile)

حتی اگر اهل دود هم نباشید (مثل ما)، شاید دوست داشته باشید در یک چای خانه یا یک کافه در کنار افراد بنشینید. این افراد همواره برای کشیدن قلیان، از تنباکوهای طعم دار استفاده می نمایند. به آنها بپیوندید، با آنها گرم بگیرید و همان کاری را که می نمایند، انجام بدهید! مطمئن باشید با یک بار یا چند بار کشیدن قلیان در کنار این مردم خونگرم سلامت شما تهدید نخواهد شد و حتی زمانی که از پیش آن ها بر می گشت به راحتی متوجه خواهید شد، تا چه مقدار روحیه سرزنده تر و شاداب تری پیدا نموده اید.

5. خرابه های انی (Ani)

این خرابه های باستانی و متروکه، در بخش شرقی ترکیه و درست در مرز ارمنستان قرار دارند. منظره ها آن بسیار جالب هستند و خرابه ها هم در شرایط بسیار تماشایی قرار دارند. با قدم زدن در این خرابه ها گویی در تاریخی برگشت ناپذیر پا گذاشته و با پیشینیان زمزمه خواهید کرد.

منبع: الی گشت

به "خاص ترین جاذبه هایی که شما را به ترکیه می کشاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاص ترین جاذبه هایی که شما را به ترکیه می کشاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید