خبرنگاران کرونا تمایل اصفهانی ها را به دوچرخه سواری افزایش داد

به گزارش وبلاگ تور کیش، اصفهان- خبرنگاران- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا، استفاده و استقبال مردم این کلانشهر بمنظور حالتهای مختلف تردد از جمله دوچرخه سواری افزایش یافته است.

خبرنگاران کرونا تمایل اصفهانی ها را به دوچرخه سواری افزایش داد

مسعود بنده خدا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ تور کیش اضافه کرد: در این راستا معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با سرعت و جدیت بیشتر نسبت به توسعه جهتهای ایمن دوچرخه سواری در این کلانشهر پرداخته است.

وی با اشاره به تمایل مردم منطقه به استفاده از دوچرخه اضافه کرد: به هر جهت بر روی افزایش فرهنگ استفاده از دوچرخه به دلیل تاثیر بسیار آن از جمله در کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهر کوشش می گردد.

بنده خدا بیان نمود: در این راستا جهتهای ایمن و پیوسته دوچرخه سواری در شهر توسعه می یابد تا با ایجاد بستر مناسب امکان استفاده همه رده های سنی از دوچرخه به عنوان وسیله سالم حمل و نقل فراهم گردد.

وی با تاکید بر اهمیت ایمن و پیوسته بودن جهتهای دوچرخه سواری اضافه کرد: در این راستا بالغ بر 770 کیلومتر برنامه ایمن سازی جهت دوچرخه سواری در کلانشهر اصفهان اجرا می گردد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اضافه کرد: اکنون 42 کیلومتر جهت دوچرخه سواری در این کلانشهر موجود است که نیازمند بهسازی و بازسازی است و 300 کیلومتر باید جداسازی و مجزا گردد.

به گفته وی 350 کیلومتر باید بصورت خط کشی با علایم و نشانه های لازم در معابر و جهتها تعیین گردد و 55 کیلومتر هم جهتهای ویژه اتوبوس است که باید جهت دوچرخه در کنار آن مجاورسازی گردد.

بنده خدا با اشاره به شرایط امانت دوچرخه های اشتراکی در اصفهان گفت: شرکت سرمایه گذر این طرح به دلیل عمل نکردن به تعهدات و گزارش نکردن اقدامات خود به واحد نظارتی مرتکب تخلف شده و در صورت اصلاح نکردن این شرایط تغییر می یابد.

وی درپاسخ به مباحث و شایعاتی درباره استفاده بانوان از دوچرخه های اشتراکی گفت: بحث دوچرخه سواری بانوان به این معاونت ارتباطی ندارد زیرا ما بیشتر مسئول بحث هایی فنی و زیرساختی هستیم و هماهنگی و مجوزهای لازم باید از مراجع مسئول فرهنگی کسب گردد.

وی توضیح داد: ما به دنبال ایجاد بسترها و مباحث فنی و زیرساختی برای استفاده عموم جامعه از دوچرخه های شخصی یا اشتراکی هستیم.

به گزارش وبلاگ تور کیش ، اکنون در شهر اصفهان بیش از 50 ایستگاه دوچرخه دایر است که با توجه به اختلاف بین شرکت سرمایه گذار و شهرداری فقط تعداد محدودی در سطح شهر فعال است.

طبق آخرین آمار، بالای 60 درصد سفرهای درون شهری اصفهان با خودروهای شخصی انجام می گردد.

کلانشهر اصفهان افزون بر 2 میلیون نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کرونا تمایل اصفهانی ها را به دوچرخه سواری افزایش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا تمایل اصفهانی ها را به دوچرخه سواری افزایش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید