دو هنرمند صنایع دستی آزادشهر پیروز به اخذ گواهینامه کیفیت صنایع دستی شدند

به گزارش وبلاگ تور کیش، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، دو هنرمند صنایع دستی آزادشهر پیروز به اخذ گواهینامه کیفیت صنایع دستی شدند.

دو هنرمند صنایع دستی آزادشهر پیروز به اخذ گواهینامه کیفیت صنایع دستی شدند

محمدطاها عسکری، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آزادشهر با اشاره به اینکه صنایع دستی در کنار گردشگری و میراث فرهنگی ضلع سوم توسعه در مناطقی همچون شهرستان آزادشهر است، اظهار کرد: شهرستان آزادشهر از حیث با توجه به هنر صنایع دستی اقوام مختلف یکی از قطب های فنی این حوزه بشمار می رود.

وی با بیان اینکه گواهی کیفیت صنایع دستی به عنوان یکی از معتبرترین گواهینامه ها در حوزه صنایع دستی است، افزود: این گواهینامه با امضای فرهاد غلامعلی فلاح مدیرکل آموزش و حمایت از تولید وزارت میراث فرهنگی کشور و احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان به دو نفر از هنرمندان شهرستان آزادشهر اهدا شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آزادشهر با بیان اینکه حضور هنرمندان و پیشکسوت در شهرستان آزادشهر برای ما یک افتخار بزرگ است، گفت: این گواهی نماد اعتماد و اطمینان خاطر مصرف کنندگان است که خود نشان از ظرفیت های بسیار خوب آزادشهر در حوزه صنایع دستی دارد.

تحقق 85 درصدی اشتغال در سامانه رصد

عسکری با تاکید بر اینکه این گواهینامه به محدثه گل چین و مهیا یازرلو در رشته چرم دوزی اعطا شده، ادامه داد: در اعطای این گواهی صنایع دستی مواردی چون مرغوبیت، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی و عرضه در بازار فروش محصول مورد بررسی قرار می گیرد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از محقق شدن 85 درصد از تعهد اشتغالزایی در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ابتدای سال جاری تا به امروز در این شهرستان خبر داد و شرح داد: حدود 85 درصد از تعهد اشتغال اداره میراث فرهنگی این شهرستان محقق و در سامانه رصد ثبت شده که با توجه به برنامه ریزی اجرا شده و پروژه های گردشگری که در نیمه دوم سال به بهره برداری می رسند، مقدار اشتغالزایی این اداره تا انتها سال بیشتر از مقدار پیش بینی شده خواهد بود.

منبع: همگردی

به "دو هنرمند صنایع دستی آزادشهر پیروز به اخذ گواهینامه کیفیت صنایع دستی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو هنرمند صنایع دستی آزادشهر پیروز به اخذ گواهینامه کیفیت صنایع دستی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید