سامانه شناسایی خانه های خالی فعلا مسدود است

به گزارش وبلاگ تور کیش، تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی گفت سامانه املاک و اسکان فعلاً مسدود است و کوشش می گردد مجوزی برای بازگشایی سامانه اخذ گردد.

سامانه شناسایی خانه های خالی فعلا مسدود است

رستم قاسمی در حاشیه پنجمین نمایشگاه حمل ونقل در جمع وبلاگ تور کیش درباره استفاده از بخش خصوصی در احداث آزادراه ها، اظهار کرد: در پی مجذوب نماینده کردن پروژه های عمرانی برای بخش خصوصی هستیم. مثلاً آزادراهی که قرار است 10 ساله و با روش BOT واگذار گردد، برای آنکه مجذوب نماینده تر گردد 15 ساله به بخش خصوصی واگذار می کنیم.

وی حمل و نقل کشور ایران را بسیار مهم دانست و گفت: اگر حوزه حمل و نقل رشد کند، می تواند بالغ بر 20 درصد GDP را در اختیار بگیرد. مثلاً اگر کانتینر بخواهد از هند و جهت ایران به فنلاند برود، 20 روز بیشتر طول نمی کشد حال آنکه از جهت فعلی چند ماهه خواهد بود بنابراین به لحاظ زمان و هزینه، ترانزیت کالا از جهت ایران منافع زیادی برای صاحبان کالا دارد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه نمود: روسیه سالانه 300 هزار تن زغال سنگ به هند ارسال می نماید. اگر از جهت ایران عبور کند، زمان آن به یک سوم خواهد رسید.

قاسمی با تأکید بر اهمیت تکمیل و تجمیع کریدورها گفت: تکمیل کریدور شمال جنوب در دستور کار است. مثلاً قطعه راه آهن رشت به آستارا احداث نشده و ترانزیت کالا از هند به روسیه بر روی ریل ناقص خواهد بود.

وی درباره سامانه املاک و اسکان اظهار کرد: از مردم می خواهیم در این سامانه که خوداظهاری است، ثبت نام نمایند؛ سامانه املاک و اسکان یک سامانه زیرساختی است که اطلاعات آن برای سیاستگذاران بخش مسکن اهمیت بالایی دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بسته بودن سامانه املاک و اسکان گفت: در پی مجوز هستیم تا این سامانه را باز کنیم.

قاسمی درباره سامانه ثمن (سامانه ملی نهضت ملی مسکن) گفت: تعداد متقاضیان ثبت نام در سامانه ثمن به همراه متقاضیان طرح ملی مسکن به بیش از سه میلیون نفر رسیده، هنوز در بسیاری از شهرها سامانه باز نشده و پیش بینی ما این است که به بیش از چهار میلیون تقاضا برسد. آدینه گذشته 40 هزار واحد در یزد شروع شد هفته آینده 30 هزار واحد در قم شروع می گردد.

وی گفت: درباره پروژه های نیمه تمام گفت: طرح های عمرانی نیمه تمام زیادی داریم که اتمام آنها چه در بخش ریلی و چه جاده ای مهم است. کشور ما از جایگاه ژئوپلیتیک برخوردار است که سبب شده اتمام طرح های ریلی و جاده ای نیمه تمام برایمان حائز اهمیت باشد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با اعتبارات دولتی و بودجه ای امکان اتمام پروژه ها در زمانبندی مقرر وجود ندارد و در مجلس هم بارها این موضوع را اعلام نموده ام بنابراین در لایحه بودجه 1401 تبصره هایی پیش بینی نموده ایم که با استفاده از آنها، آزادراه ها و بزرگراه ها در زمان مقرر به اتمام برسد.

قاسمی درباره نوسازی ناوگان جاده ای گفت: 400 هزار کامیون در جاده ها تردد دارند که بنا داریم 160 هزار دستگاه را نوسازی کنیم. با مجلس هم برای تسریع در این نوسازی هماهنگ نموده ایم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "سامانه شناسایی خانه های خالی فعلا مسدود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه شناسایی خانه های خالی فعلا مسدود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید