سبزیجات ماه: سبزیجات برگ سبز

به گزارش وبلاگ تور کیش، یک سالاد، عالی ترین روش برای رفع کردن احتیاج سبزیجات روزانه است. تنها اندازه کمی از سبزیجات مورد علاقه خود را با کاهو یا دیگر سبزیجات برگ سبز مخلوط کنید.

سبزیجات ماه: سبزیجات برگ سبز

سازمان دارو و غذا پیشنهاد می دهد که بزرگسالان باید در روز 2 تا 3 فنجان سبزیجات برگ سبز مصرف نمایند. اما چون سبزیجات زیاد متراکم نیستند، در واقع حدود 2 فنجان یا یک فنجان انباشته شده روی هم برای رفع کردن احتیاج غذایی ضروری است.

بعلاوه سبزی هایی مانند اسفناج، کلم بروکلی، آبادیس یا چغندر برگی، کولارد سبز (نوعی کلم) و کلم بوک چوی بسیار مقوی هستند. اما پختن آنها حجمشان را حداقل تا نصف کاهش می دهد. در صورت پختن حدود 1 فنجان پخته شده این سبزیجات در روز کافی است.

اطلاعات غذایی: سبزی های برگ سبز دارای ترکیبی از ویتامین های A،C و K ؛ چندین ویتامین B؛ و پتاسیم هستند. آنها بعلاوه دارای فیبر هستند و کالری کمی دارند. به عنوان یک قاعده کلی، هر چه رنگ سبزی تیره تر باشد حاوی مواد غذایی بیشتری است.

دستور العمل آسان: یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک ظرف بزرگ گرم کنید. یک حبه سیر خرد شده و یک دسته بزرگ از کلم بروکلی، اسفناج، چاودار یا دیگر سبزیجات را به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا پخته شوند و هر روز حدود 1 فنجان میل کنید.

منبع: فوت و فن / health.harvard.edu

به "سبزیجات ماه: سبزیجات برگ سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبزیجات ماه: سبزیجات برگ سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید