سند کاداستری برای 93 درصد از اراضی ملی کشور صادر شد

به گزارش وبلاگ تور کیش، مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از صدور سند کاداستری برای 93 درصد از اراضی ملی در کشور اطلاع داد.

سند کاداستری برای 93 درصد از اراضی ملی کشور صادر شد

به گزارش گروه استان های وبلاگ تور کیش، محمد علی فلاح مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اقدامات بخش کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، با اشاره به قابلیت اجرای کاداستر در سه بُعد اراضی ملی، کشاورزی و شهری، گفت: بنا به حساسیت موضوع اراضی ملی و وجود تصرف این اراضی و پدیده زمین خواری، کاداستر اراضی ملی در اولویت نهاده شد.

وی با بیان اینکه طبق آمار سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری 138 میلیون هکتار اراضی ملی و دولتی در کشور داریم، از صدور 126 هزار جلد سند مالکیت برای دولت به نمایندگی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری به مساحت 128 میلیون هکتار سند مالکیت کاداستری برای اراضی ملی اطلاع داد و اضافه نمود: از این اندازه، 76 هزار جلد سند ملکیت با مساحت 61 میلیون و 500 هزار هکتار در سال 1400 صادرشده که اتفاق بزرگی است.

فلاح با تأکید بر اینکه کاداستر اراضی ملی 6 استان به طور صد در صد به اتمام رسیده است، توضیح داد: کاداستر اراضی ملی 20 استان کشور رو به اتمام است و با کوشش شبانه روزی در حال اجرا، کاداستر اراضی ملی مابقی استاها نیز تا خاتمه اردیبهشت ماه به اتمام می رسد.

مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه هفت تا هشت میلیون هکتار از مجموع این اراضی به وسیله سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری اجرای مقررات نشده و در کمیسیون واحده مطرح است، افزود: این سازمان ملزم شده که آگهی این حجم از اراضی ملی را تا خاتمه 15 فروردین ماه منتشر و درنهایت برای آن ها سند صادر گردد.

وی تأکید کرد: خوشبختانه برای 93 درصد از اراضی ملی در کشور سند کاداستری صادرشده است، اضافه نمود: مشکل خاصی در این راستا وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سند کاداستری برای 93 درصد از اراضی ملی کشور صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند کاداستری برای 93 درصد از اراضی ملی کشور صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید