آغاز فعالیت آدینه بازار عباس آباد از دو هفته آینده

به گزارش وبلاگ تور کیش، ایسنا/ براساس گفته های مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، آغاز فعالیت آدینه بازار عباس آباد از دو هفته آینده صورت می گیرد.

آغاز فعالیت آدینه بازار عباس آباد از دو هفته آینده

داستان چیست؟

سید علی مفاخریان گفت: براساس تفاهم نامه، محصولات صنایع دستی در محل قطب گردشگری و صنایع دستی آینده شهر تهران یعنی مجموعه اراضی عباس آباد عرضه خواهند شد. در سال جهش فراوری موضوع صنعت به صورت جدی پیگیری شده و خوشبختانه توانستیم در نخستین گام آدینه بازار صنایع دستی را شروع کنیم تا از این طریق فراوریات هنرمندان در شهر تهران و سایر شهرها در محلی به نام باغ ایرانی واقع در اراضی عباس آباد عرضه گردد.

وی اضافه نمود: قطعا این محل علاوه بر ایجاد فرصتی برای عرضه محصولات صنایع دستی تبادل فرهنگی و رونق اقتصاد شهری را نیز به همراه دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: شروع فعالیت این آدینه بازار زمینه ساز شروع فعالیت بازارهای تخصصی در آینده باشد و جهت اقتصاد شهر توسعه پیدا کند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به فعالیت هنرمندان و صنعتگران در حوزه صنایع دستی در پاساژ پروانه و ایجاد محدودیت برای این افراد در طی تعطیلی این پاساژ گفت: امیدواریم با شروع به کار آدینه بازار صنایع دستی در سال جهش فراوری زمینه رونق کسب و کار این افراد را فراهم کنیم. این آدینه بازار از دو هفته آینده فعالیت های اجرایی خود را شروع خواهد نمود و در زمینی به مساحت 4600 متر که 1400 متر آن مسقف است و می تواند حاشیه های آن نیز برای این آدینه بازار استفاده گردد در این فضا پیش بینی شده 1500 نفر از افرادی که در این حوزه فعالیت می نمایند فراوریات خود را در اینجا عرضه نمایند.

وی در مورد هزینه هنرمندان برای حضور در این آدینه بازار گفت: این هزینه پس از توافق با شرکت نوسازی عباس آباد معین خواهد شد، اما قطعا در این کار نگاه درآمدزایی وجود ندارد و بر نگاه حمایتی متمرکز شده ایم تا با ایجاد شرایط و فضایی مناسب همراهی خوبی با این فراوری نمایندگان داشته باشیم.

سید محمد حسین حجازی مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد گفت: بار دیگر عباس آباد کار یک ملی برای پایتخت انجام می دهد. صنایع دستی و رفتار فرهنگی در کشور و شهر ما تهران باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و در این شرایط سخت تحریم های مالی و شیوع ویروس کرونا با این اقدام بار دیگر ثابت کردیم که جوانان و نخبه های ما ساکت نمی نشینند و قدم های بزرگی برای کشور بر می دارند.

وی اضافه نمود: قطعا صنایع دستی در جهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و کشور ما نیز که مظهر صنایع دستی است به این امر توجه ویژه ای دارد. لذا، اراضی عباس آباد می تواند محل مناسبی برای برگزاری این رخداد باشد. با توجه به شعار سال که جهش فراوری نامگذاری شده حمایت از کالاها و فراوریات داخلی باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا همه باید کوشش کنیم در مقیاس ملی و در شهرهای دیگر نیز این رخداد به وقوع بپیوندد.

پویا محمودیان، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نیز با تاکید بر لزوم توجه به نحوه عرضه فراوریات صنایع دستی گفت: این تفاهم نامه فرصت مناسبی برای عرضه فراوریات هنرمندان در حوزه صنایع دستی است که با همکاری دو شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران و نوسازی اراضی عباس آباد اجرایی خواهد شد.

وی اضافه نمود: پیش از این تعدادی از هنرمندان فراوریات خود را در محل پاساژ پروانه عرضه می کردند که در حال حاضر با مشکلاتی برای تعطیلی این محل روبرو شدند. لذا، از این پس در محل باغ هنر اراضی عباس آباد فراوری نمایندگان این عرصه در شهر تهران و حتی سایر استانها می توانند فراوریات خود را عرضه نمایند.

وی تاکید نمود: خوشحالیم که فضایی در خور شأن هنرمندان در این محل ایجاد شده که از این پس هنرمندان می توانند محصولات خود را عرضه نمایند. این بازار طی دو هفته آینده کار خود را به صورت رسمی شروع می نماید.

منبع: همگردی

به "آغاز فعالیت آدینه بازار عباس آباد از دو هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز فعالیت آدینه بازار عباس آباد از دو هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید