140 میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی و 6 ضمانت نامه برای توسعه بازار محصولات خلاق

به گزارش وبلاگ تور کیش، صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی صنایع خلاق راه اندازی شده است تا به شرکت های خلاق تسهیلات ارائه دهد و آنها را در راستا توسعه محصول و بازار کمک کند.

140 میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی و 6 ضمانت نامه برای توسعه بازار محصولات خلاق

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ تور کیش به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اکوسیستم دانش بنیان با سرعت در کشور توسعه یافت و محصولات فناورانه به خوبی نیازهای جامعه را برطرف کردند. اما در کنار آنها، بخش دیگری از شرکت ها هم در کشور به فعالیت های فناورانه رونق داده اند؛ شرکت های خلاق و صنایع فرهنگی.

خلاقیت و نوآوری و ارائه مدل های نوین کسب و کار مبنای فعالیت آنها است. این شرکت ها چند سالی است که در اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی کشور ظهور نموده اند و به سرعت در حال رشد هستند. به گونه ای که اکنون بیش از یک هزار و 400 شرکت خلاق در کشور فعالیت می نمایند تا در عرصه اقتصاد، صنعت و فرهنگ پیوندی خلاقانه ایجاد نمایند. با فعالیت این شرکت ها بازار فرهنگ و هنر که بر مبنای خلاقیت اصیل و بومی راسخ است، در کشورمان، دارد رونق می گیرد.

شرکت های خلاق ظرفیت بالایی در ایجاد و رونق اشتغال دارند. اما حمایت از این کسب و کارها برای توسعه فعالیت ها موضوع مهمی است. در این راستا در اواخر سال 1399، صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی صنایع خلاق راه اندازی شده است. خدماتی همانند سرمایه گذاری خطر پذیر، تامین مالی، توسعه کسب و کار، صدور ضمانتنامه، خدمات مالی و شبکه و بازارسازی به وسیله این صندوق به شرکت های خلاق ارائه می گردد.

10 حوزه همانند کسب و کار دیجیتال و فضای مجازی، فضای یادگیری و آموزش، توسعه دهندگان پلتفرم های نشر و توزیع، صنایع دیداری و شنیداری، چاپ و نشر، گردشگری، صنایع دستی، میراث فرهنگی، هنرهای تجسمی و نمایشی، بازی اسباب بازی و تفریح، مد و پوشاک و طراحی تحت پوشش برای دریافت حمایت از صندوق هستند.

تا کنون هم تعداد 48 فقره تسهیلات به وسیله صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق به شرکت های فعال این حوزه تعلق گرفته است تا محصول خود را توسعه دهند و وارد بازار نمایند. حجم تسهیلات مالی اعطایی صندوق تا به امروز 140 میلیارد ریال بوده است. صندوق هم چنین در یک فقره سرمایه گذاری مبلغ 5 میلیارد ریال در حوزه صنایع خلاق سرمایه گذاری نموده است.

صدور ضمانتنامه برای شرکت های خلاق برای ارائه به طرف های تجاری از دیگر خدمات صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق است و تا به امروز 6 فقره ضمانتنامه به جمع ارزش بیش از 23 میلیارد ریال ضمانتنامه برای شرکت در مناقصه و پیش پرداخت صادر شده است.

شرکت های خلاق هم پا و هم توان با دانش بنیان ها در کوشش هستند برای رهایی از اقتصاد نفتی و ایجاد مالی خلاق و پویا. آنها در همین بحران شیوع کرونا هم توانمندی خود را نمایش دادند و با محصولات خود فضا را برای فعالیت های گوناگون مانند آموزش از راه دور آماده کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "140 میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی و 6 ضمانت نامه برای توسعه بازار محصولات خلاق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "140 میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی و 6 ضمانت نامه برای توسعه بازار محصولات خلاق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید